Z MANGANIANU (VII) POTASU (KMnO4)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt ,,Smacznie, ale czy na pewno zdrowo- czyli ile wiesz o tym co jesz?”
Advertisements

Budowa atomu Porównanie aktywności metali i wodoru
PROJEKT „Fontanna Herona”.
WODOREM (H) Nie chciał być już dłużej sam,
Problem naszej grupy: Jakie właściwości i zastosowania mają takie dwa składniki powietrza jak: wodór i hel?
Budowa atomu aktywność chemiczna metali
Budowa atomu Alotropia siarki
Witamy na pokazach chemicznych 19,
Budowa atomu aktywność chemiczna niemetali
Budowa atomu Adsorpcyjne właściwości węgla
Sucha destylacja węgla i jego produkty
WŁAŚCIWOŚCI FIZYCZNO-CHEMICZNE SOLI
POWIETRZE I JEGO TAJEMNICE
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Tlen.
H2OBŁĘDNI w laboratorium chemicznym UAM
Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Działdowie
Mangan (Mn).
Tlen i azot jako składniki powietrza
Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Kleczewie Gimnazjum IM.KSIĄŻĄT POMORZA ZACHODNIEGO W TRZEBIATOWIE ID grupy: 98/54_MF_G1 98/46_MF_G1 Kompetencja:
Doświadczenia chemiczne
Autor: Mateusz Marszałek Klasa IIIz. Alkany nazywane są często węglowodorami nasyconymi lub parafinami. Ogólny wzór alkanów ma postać: C n H 2n+2 gdzie.
Opiekun uczniów: mgr Dorota Ciałowicz
Nauka przez obserwacje
Sztuczki chemiczne Projekt realizowany w Zespole Szkół – Szkoła P{odstawowa i Gimnazjum im. Ziemi Kujawskiej pod opieką mgr inż. Lidii Tuszyńskiej i Centrum.
DOŚWIADCZENIA Magda Woźnikowska Ewelina Drąg
,,JAK WYKORZYSTAĆ PASJE BADACZA’’
Temat: Reakcje strąceniowe
Wycieczka w chemię żywności
Zajęcia z chemii – doświadczenia
Średniowieczna pracownia alchemiczna
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
DLACZEGO MYDŁO SIĘ PIENI?
DUŻA MOC MAŁEJ ŚWIECZKI
Otacza nas woda i powietrze
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Solidarności w Korycinie
Doświadczenia Chemiczne
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
„Zaczarowany Świat Chemii”
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Otrzymywanie wodoru.
Repetytorium z chemii.
Doświadczalny Konkurs Fizyczny I Chemiczny 2014
Ciekawe doświadczenia chemiczne.
 Prezentacja przygotowana w ramach projektu edukacyjnego przez uczniów Gimnazjum w Rymaniu.
PREZENTACJA OPRACOWANA PRZEZ ZESPÓŁ z 7c. Z jednej strony niezbędny do życia, z drugiej – zabójcza trucizna. Obdarzony mocą bezwzględnej destrukcji objawiającej.
Tlen, wodór i tlenek węgla (IV)- otrzymywanie i badanie właściwości
BARTEK KOSIŃSKI klasa III E
TROCHĘ MAGII I TAJEMNICZOŚCI
Potęga Eksperymentu.
Chemia to premia Od Boga dla człowieka Klucz do świata By można było
Powietrze atmosferyczne
Ogień !.
Reakcja manganianu (VII) potasu z perhydrolem
CHEMIA OD KUCHNI.
POŻARY ENDOGENICZNE W KOPALNIACH Jan DRENDA.
Pożary egzogeniczne w kopalniach
Substancje i ich przemiany
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
Węgiel i jego związki z wodorem
CO TO JEST CIŚNIENIE? Ciśnienie – wielkość skalarna określona jako wartość siły działającej prostopadle do powierzchni podzielona przez powierzchnię na.
Scenariusz lekcji chemii: „Krzemionka – składnik skorupy ziemskiej.” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
Białka i ich znaczenie biologiczne.. REAKCJA BIURETOWA Charakterystyczna reakcja chemiczna pozwalająca na wykrywanie wiązań peptydowych w rozmaitych związkach.
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Dlaczego bez tlenu nie byłoby życia na Ziemi?
Wydział Chemiczny, Politechnika Warszawska Edyta Molga, Arleta Madej, Anna Łuczak, Sylwia Dudek Opiekun grupy: dr hab. inż. Wanda Ziemkowska Charakterystyka.
BADANIE POWSTAWANIA GAZU W TRAKCIE FOTOSYNTEZY
Projekt Gimnazjalny – ,,Chemia bawi i uczy”
Rys historyczny badań nad powietrzem
WARSZTATY BIOLOGICZNE
Zapis prezentacji:

Z MANGANIANU (VII) POTASU (KMnO4) Otrzymywanie tlenu Z MANGANIANU (VII) POTASU (KMnO4)

Potrzebny sprzęt laboratoryjny: stojak z łapą probówka z korkiem i rurką probówka duża zlewka lub krystalizator palnik

Odczynniki niezbędne do wykonania doświadczenia: manganian (VII) potasu woda

Sposób wykonania doświadczenia: Do probówki z korkiem wsypujemy KMnO4, a następnie ogrzewamy probówkę. Do drugiej probówki wlewamy wodę. Odwracamy ją do góry dnem w zlewce napełnionej wodą w taki sposób, żeby do środka probówki nie dostało się powietrze.

Doświadczenie powinno wyglądać następująco: II KMnO4 H2O

WODĘ Z DRUGIEJ PROBÓWKI WYPIERA GAZ Obserwacje: WODĘ Z DRUGIEJ PROBÓWKI WYPIERA GAZ

Sprawdzamy jaki gaz jest w probówce. Rozżarzona drzazga Probówka II z gazem ROZŻARZONA DRZAZGA ZACZĘŁA SIĘ MOCNIEJ PALIĆ

TYM GAZEM JEST TLEN Zaszła reakcja: 2 KMnO4 K2MnO4 + MnO2 + O2 Wnioski: TYM GAZEM JEST TLEN Zaszła reakcja: 2 KMnO4 K2MnO4 + MnO2 + O2

Prezentację wykonała: Agnieszka Wiśniewska Kl. II LO b-ch