„DOMINUJĄCY ZMYSŁ I WYKORZYSTANIE GO W NAUCE”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.
Advertisements

1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
Po co mi te Normy? Prezentacja: Dominik Berliński.
WYBORY DO SEJMU I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2015 zarządzone na dzień 25 października 2015 r. WARUNKI WAŻNOŚCI GŁOSU.
Kucharz zajmuje się przyrządzaniem różnego rodzaju potraw, dań, itd. Od kilkunastu lat sztuka kulinarna przeżywa swoisty renesans. Często to nie sam lokal,
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
DO CZEGO SŁUŻĄ NARZĄDY ZMYSŁÓW?
Oferujemy sprzedaż ręcznie wytwarzanych przez nas kartek na różne okazje (mi. na Boże narodzenie, Wielkanoc itp.). Kartki wykonywane będą z powszechne.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
S TYLE UCZENIA SIĘ. Od dawna wiadomo, że nie istnieje jedna skuteczna metoda nauczania dla wszystkich. Metodycy i dydaktycy potwierdzają, że jedne dzieci.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Szkoła z Klasą Wychowawczyni pani Klaudia Gołoś-Robak.
Różnice? Każda płeć ma inne atuty. Mocne ale i słabe strony. Naukowcy znajdują coraz więcej różnic między kobietami i mężczyznami. Zygmunt Korzeniewski,
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Czyli OTWIERAMY PRZEDSZKOLA LATEM Przedszkola po nowemu Zmiana organizacji pracy przedszkoli miejskich.
Rozwój osobisty Moduł 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.
Zmysły.
Theofeel – „Theo” pochodzi od słowa „Bóg”, „feel” nawiązuje do angielskiego słowa „czuć”. Twórcy tej strony zachęcają do spotkania z Jezusem, oddziaływując.
Style uczenia się.
Potrzeba jednej godziny byś poznał jego talenty.
Rola książki w życiu człowieka
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Dlaczego warto czytać?.
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Style i strategie uczenia się
Rzymski pokój, czyli zakładki mieszkaniowe
Zmysły i Zdarzenia.
Spotkanie ze Słowem Mt 5, Z Ewangelii według świętego Mateusza:
Wartości płynące z zajęć artystycznych w domach opieki
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH W MRĄGOWIE
Umocnienie w dobru M. Melon, Lustro.
PSYCHOLOGIA a SĄD prof. dr hab. Ewa Gruza.
6-LATEK W SZKOLE.
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
PAMIĘĆ I UWAGA. Dlaczego w szkole tak trudno cokolwiek zapamiętać?
“Przemyśl to ...” Kliknij myszkę by oglądnąć slajdy ...
Trzymaj formę Jowita Krawczyk Va.
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
Dlaczego warto czytać?.
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
Twoje własne życie podziękuje Ci za to.
To dziwne, jak proste jest dla ludzi wyrzucić Boga,
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Style uczenia się .
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 7
Zawsze słyszymy o „zasadach” ze strony kobiet
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 1
Zapis prezentacji:

„DOMINUJĄCY ZMYSŁ I WYKORZYSTANIE GO W NAUCE”

Człowiek w poznaniu otaczającej go rzeczywistości wykorzystuje 5 zmysłów, a tym 6, o którym wiemy najmniej (bo nie ma odpowiedniego narządu ciała) jest intuicja. Niemniej jednak w mniejszym lub większym stopniu wszyscy odczuwamy jego istnienie. Czy wszystkie zmysły są w jednakowym stopniu wykorzystywane przez człowieka w procesie uczenia się? Oczywiście nie. Głównie wykorzystujemy wzrok, słuch, dotyk (smak i węch lepiej służą zwierzętom). Kolejnym elementem naszego ciała, przez który docierają do nas bodźce i informacje z otaczającego nas świata są mięśnie ruchowe (mięśnie rąk, nóg, kręgosłupa).

Odbierając informacje, ucząc się, korzystamy oczywiście ze wszystkich dostępnych nam sposobów, jednak jeden lub dwa z nich mamy bardziej rozwinięte niż pozostałe. Mają na to wpływ indywidualne sprawy genetyczne, sposób wychowania oraz wczesny etap uczenia się (zwłaszcza 4 pierwsze lata naszego życia).

Jeżeli pewne ścieżki przepływu informacji z naszych zmysłów i ciała do mózgu są często używane , to tworzą trwałe , automatyczne połączenia. Jeśli więc uczymy się nowego materiału, to powinniśmy korzystać z tych utartych i wyćwiczonych dróg. Wtedy uczenie się jest łatwiejsze i szybsze. Dlatego warto wiedzieć, który sposób odbierania i przekazywania informacji do mózgu najbardziej odpowiada uczniom , a więc czy są wzrokowcami , słuchowcami, dotykowcami czy kinestetykami.

WZROKOWIEC WRAŻLIWY NA ELEMENTY WIZUALNE OTOCZENIA, MA DOBRĄ PAMIĘĆ DO TWARZY, UBRANIA, WYGLĄDU MAŁO MÓWI, JEST ESTETYCZNY, GUSTOWNIE SIĘ UBIERA PRZESZKADZA MU BAŁAGAN W POKOJU ucząc się rysuj mapy skojarzeń, symbole i obrazki przedstawiające to, czego się uczysz. Dla ucznia wzrokowego obraz może zastąpić tysiące słów.

WZROKOWIEC POWIE : WIDZĘ, ŻE TO NIE JEST TO O CO MI CHODZI WZROKOWIEC POWIE : WIDZĘ, ŻE TO NIE JEST TO O CO MI CHODZI. POZWÓL, ŻE SPOJRZĘ NA TO Z INNEJ STRONY

SŁUCHOWIEC WRAŻLIWY NA DŹWIĘKI, MOWĘ, TON GŁOSU, MUZYKĘ, ŁATWO ZAPAMIĘTUJE IMIONA, NAZWISKA MÓWI SZYBKO I RYTMICZNIE, CZĘSTO MRUCZY COŚ POD NOSEM, MA MIŁY TON GŁOSU RZADKO NAWIĄZUJE KONTAKT WZROKOWY Z MÓWCĄ, SPOGLĄDA NA LEWO I PRAWO W KIERUNKU SWOICH USZU ucząc się nagraj swoje notatki z towarzyszeniem muzyki spokojnej, czytaj na głos

SŁUCHOWIEC POWIE: TO BRZMI OBIECUJĄCO SŁUCHOWIEC POWIE: TO BRZMI OBIECUJĄCO. CHCIAŁBYM USŁYSZEĆ, CO MASZ MI DO POWIEDZENIA

DOTYKOWIEC WRAŻLIWY NA DOZNANIA FIZYCZNE ORAZ UCZUCIA WŁASNE I INNYCH, GDY SPOTYKA OSOBY ZAPAMIĘTUJE JAK SIĘ CZUŁ W ICH TOWARZYSTWIE GESTYKULUJE GDY MÓWI, LUBI TRZYMAĆ DŁUGOPIS W RĘCE I BAZGRAĆ NIE MOŻE SIĘ SKONCENTROWAĆ, GDY MYŚLI, ŻE JEST NIELUBIANY trzymaj w ręku długopis, książkę, zeszyt, przekładaj kartki, maluj, buduj modele (jeśli jest to możliwe.).

DOTYKOWIEC POWIE: CZUJĘ, ŻE W TYM TKWI SEDNO SPRAWY DOTYKOWIEC POWIE: CZUJĘ, ŻE W TYM TKWI SEDNO SPRAWY. MAM PRZECZUCIE, ŻE POWINNAM SIĘ Z TYM JESZCZE WSTRZYMAĆ

KINESTETYK WYCZULONY NA RUCH I DZIAŁANIE W SWOIM OTOCZENIU, POTRZEBUJE MIEJSCA BY SIĘ PORUSZAĆ, SPOTYKAJĄC NOWE OSOBY PAMIĘTA JAK SIĘ ZACHOWYWAŁY, CO ROBIŁY WYKONUJE RÓŻNE RUCHY, WSTAJE, PRZECHODZI SIĘ PO KLASIE, NIE LUBI SŁUCHAĆ, GDYŻ NIEWIELE Z TEGO ROZUMIE ROZPRASZAJĄ GO WSZELKIE RUCHY W POMIESZCZENIU, GDZIE SIĘ UCZY szczególnie zadbaj o ulubioną pozycję i atmosferę, zanim przystąpisz do nauki

KINESTETYK POWIE: NIE ŁAPIE TEGO KINESTETYK POWIE: NIE ŁAPIE TEGO. CHCIAŁBYM, ŻEBYŚ PRZESTAŁ SIĘ MNIE CZEPIAĆ

DZIĘKUJĘ Marta Gołąbek