Razem dla klimatu Pamiętajmy o ogrodach Wyjazd uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Tyszowcach do Roztoczańskiego Parku Narodowego
Zajęcia w Ośrodku Edukacyjno-Muzealnym na temat wpływu zmian klimatu na roślinność Roztoczańskiego Parku Narodowego
Zwiedzanie wystawy „W krainie jodły, buka i tarpana”
Wycieczka na Bukową Górę W wycieczce na Bukową Górę prowadzi nas Pan mgr Tadeusz Grabowski z-ca dyrektora RPN. Pan Tadeusz uczy uczniów rozpoznawania drzew iglastych.
W wędrówce towarzyszą nam żuki leśne.
Na terenie parku narodowego nikt nie usuwa martwych drzew, gdyż są one elementem obiegu materii.
Spróchniałe drzewa chłoną i magazynują wodę, zmniejszając szybkość jej parowania (Pan Tadeusz wyciska wodę ze spróchniałego drzewa).
Porosty stanowią naturalny bioindykator czystości powietrza Porosty stanowią naturalny bioindykator czystości powietrza. Znajdując odpowiednie porosty możemy wstępnie określić stan czystości powietrza. Określamy stan czystości powietrza na podstawie odnalezionych porostów i skali porostowej.
Poznajemy mikroklimat lasu. Odczytujemy wartość temperatury powietrza i wilgotności względnej. Mierzymy stężenie ozonu, który w dolnych warstwach atmosfery jest szkodliwy dla organizmów żywych (na trasie naszej wędrówki jego zawartość jest niewielka).
Na Bukowej Górze rosną monumentalne buki i jodły. Mierzymy obwód tych drzew.
Na liściach osiadają pyły Na liściach osiadają pyły. Kamil poszukuje zanieczyszczeń przy pomocy mikroskopu i taśmy samoprzylepnej. Po powrocie do Tyszowiec porównamy ilość zanieczyszczeń osiadłych na liściach w lesie i okolicy szkoły.
Pamiątkowe zdjęcie z Bukowej Góry.