Konsjerż, concierge – dozorca domu i odźwierny we francuskich kamienicach. We współczesnych luksusowych hotelach również pracownik, którego zadaniem jest.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Biznes na Pomorzu Zachodnim – zarabiamy czy pomagamy? Anna Kornacka.
Podstawy Turystyki Wykład
Potencjał produktu turystycznego
Praktyka hiszpańska w polityce rodzinnej na poziomie lokalnym Raul Sanchez Europejski Związek Dużych Rodzin.
Organizacja spotkań i przyjmowanie delegacji
Temat: Organizacja Spotkań i Przyjmowanie Delegacji
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
W obiekcie hotelarskim
PRODUKT PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Komunikacja i Turystyka
Usłyszeć miasto o audioguide gdańsk, wygodnym zwiedzaniu oraz kierowaniu strumienia turystów.
Automatyczny sprzedawca, jak zwiększyć efektywność internetowych stron turystycznych.
KRĘGIELNIA "HAPPY BOWLS".
KILKA SŁÓW O ZAWODZIE KELNERA.
Furnel Travel International
Technik turystyki wiejskiej
„Jeśli będziesz mi mówił – zapomnę
Zespół Szkół w Olsztynku im. K.C. Mrongowiusza
Technik Obsługi Turystycznej
Twoja Karta Przestworza
Technik Hotelarstwa Cechy człowieka, pożądane w pracy hotelarza pięknie ilustrują słowa Janusza Korczaka: ,,Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową.
Prawne aspekty tworzenia i sprzedaży zintegrowanych produktów turystycznych „Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji” Kielce 9-10 kwietnia 2010.
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Technik Ekonomista „Sztuka ekonomii polega na tym, by spoglądać nie tylko na bezpośrednie, ale i na odległe skutki danego działania czy programu; by śledzić.
Program współpracy w zakresie sprzedaży kredytów hipotecznych.
Rekreacja i turystyka osób niepełnosprawnych
Technik żywienia i usług gastronomicznych
Technik Obsługi Turystycznej
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV.
Zostań fryzjerem !.
ZAWÓD DLA MŁODZIEŻY, KTÓRA LUBI LUDZI ORAZ CHCE LEPIEJ POZNAĆ ŚWIAT
TECHNIK HOTELARSTWA.
Wykonała: Alicja Gruszfeld. Klikając w ten link Miasto stołeczne Warszawa otworzy nam się główna strona Miasta Stołecznego Warszawy.
Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Henryka Pobożnego
Dofinansowano ze środkow Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Usługi internetowe.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
To środowisko specjalistów różnych dziedzin-menedżerów, szefów kuchni, dekoratorów wnętrz czy dyplomowanych znawców win. Jeśli się trafi do renomowanego.
Equity Point London - RAJ DLA TURYSTY W SAMYM SERCU LONDYNU JULITA JÓŹWIAK Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – „Uczniowie z Malborka wybierają.
Kluczowe elementy przestrzeni turystycznej
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : “NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV”
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Spojrzeć losowi prosto w oczy U Pana Cogito - 10 lat działalności
Prezentacja Hotelu Monopol. Powstał w 1892 Zmieniał przeznaczenie od terenu klasztornego po areszt Odwiedzali go sławni ludzie tacy jak: Pablo Picasso,
KSZTAŁCIMY NA 5 GWIAZDEK
Ranking Od najbliższej rundy do gry zostanie wprowadzony ranking. Dzięki niemu będziecie mogli porównać swoje wyniki z innymi zespołami w klasie. Czy.
Innowacyjna platforma pomagająca zaplanować podróż i umożliwiająca porównywanie cen usług turystycznych.
ŠKODA. Od grudnia 1994 roku Skoda Auto Polska S.A. jest w Polsce oficjalnym przedstawicielem producenta samochodów marki Škoda. Po sukcesie Škody Favorit.
Zarządzanie mobilnością - Poczdam Warsztat: Zarządzanie i koordynacja w obszarze komunikacji Podkarpackie 5 grudnia 2012 Prezentacja: Ministerstwo Infrastruktury.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Logistyk.
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Ruch turystyczny w Krakowie w 2014 roku Kraków grudzień 2003 dr Krzysztof Borkowski Kraków, listopad 2014.
Opiekun w domu pomocy społecznej Czas trwania nauki: 2 lata.
College for vocational training and occupational re-training.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU ul. Gen. Grota Roweckiego 64 OFERTA EDUKACYJNA W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Ruch turystyczny w Krakowie w 2010 roku Kraków grudzień 2003 dr Krzysztof Borkowski Kraków listopad 2010.
Technik Obsługi Turystycznej 4 lata nauki.
Kompleksowa obsługa gościa hotelowego
My i nasze zakłady Berlin 2016/2017.
WKŁAD BRANICKICH W OBRAZ XVIII-WIECZNEGO MIASTA BIAŁEGOSTOKU
Centra kształcenia ustawicznego
OFERTA USŁUG Wagony Lokomotywy spalinowe i elektryczne Podzespoły
Szkolenie Działu Handlowego
CEL OGÓLNY: Charakterystyka urbanizacji w Polsce
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Zapis prezentacji:

Konsjerż, concierge – dozorca domu i odźwierny we francuskich kamienicach. We współczesnych luksusowych hotelach również pracownik, którego zadaniem jest załatwianie najróżniejszych spraw dla gości – rezerwacji biletów teatralnych i stolików w restauracjach, doradzanie i organizowanie rozrywek, rezerwacja środków transportu.

W średniowieczu nazywano tak osobę odpowiedzialną za utrzymanie palących się świec w pomieszczeniach zamkowych. Konsjerż w późniejszych stuleciach był obarczany innymi obowiązkami m.in. dbaniem o gości przebywających w pałacu i spełnianiem ich życzeń.

W XX wieku dzięki rozwojowi transportu kolejowego i parowego, a tym samym wzmożonemu ruchowi turystycznemu, stworzono (pierwotnie w szwajcarskich grand hotelach) stanowisko portiera w holu wzorowane na konsjerżu.

Nowa funkcja obejmowała asystowanie gościowi od powitania na stacji do końca jego pobytu w hotelu. W kolejnych latach zawód ten pojawiał się we wszystkich ważniejszych miastach Europy. W 1929 roku w Paryżu Ferdinand Gillet założył pierwsze Stowarzyszenie Konsjerżów – Les Clefs d’Or (Złote Klucze). Funkcja konsjerża była tematem głównym francuskiego filmu Le Concierge Jeana Giraulta z 1973 roku.

Obecnie konsjerży można spotkać w hotelach wysokiej klasy (w Polsce prawdziwych konsjerży jest kilkunastu) i zajmują się realizowaniem najróżniejszych zachcianek gości od kwiatów i szampana o północy po organizowanie biletów na koncerty, których już nie ma w sprzedaży.

W Stanach Zjednoczonych powstało wiele firm zajmujących się takimi sprawami. Obsługują one prywatne osoby, firmy lub apartamentowce. Usługi concierge wchodzą w skład niektórych pakietów assistance samochodowego.

Zawód concierge’a wykonują pracownicy specjalnie do niego przeszkoleni, których zadaniem jest wypełnianie funkcji: kamerdynera, doradcy, asystenta, recepcjonisty, oraz przewodnika.

Praca concierge służy nie tylko wygodzie gości, ale wpływa również na zwiększenie obrotu towarowego i zatrudnienia w mieście i regionie.

Znakomita część pracy concierge opiera się na współpracy z przedsiębiorcami danego miasta czy regionu, w którym znajduje się hotel, takimi jak restauratorzy, firmy wynajmujące samochody i limuzyny, linie lotnicze, kwiaciarnie etc.

Również teatry, filharmonie, obiekty targowe i wystawiennicze to miejsca, gdzie concierge często szuka możliwości zaspokojenia życzeń swojego klienta. Podmioty te należą do grupy interesariuszy zewnętrznych hotelu.

Pozytywne skojarzenia pracy concierge pozostawiają w świadomości klienta ślad, przekładający się, w sposób pośredni, na lojalność gości, wyższy wskaźnik wykorzystania oferty hotelu i korzyści finansowe, wydłużone pobyty oraz dobrą opinię o hotelu przekazywaną innym gościom.

Dziękuję za uwagę mgr Barbara Wierzbicka