Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa, 16.11.2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
TRANSPORT Roman Idczak.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Toruń, 29. listopada 2007 Konferencja prasowa Nowy rozkład jazdy 2007/8 w województwie kujawsko-pomorskim.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
03/10/2008 Warsztat « Transport » Wystąpienie pani Jeannine MARQUAILLE Wiceprzewodniczącej Rady Regionu Nord - Pas de Calais odpowiedzialnej za sprawy.
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Kolej – czynnik integracji regionu
Co to jest R&G ? R&G to wiodący producent:
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Zespół Szkół Szpitalnych
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Polityka transportowa
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Historia kolei na terenach południowej Polski
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Created by BM|DESIGN|ER KM_obecny default usługi naprawcze sprzedaż/dystrybucja szkolenia powierzchnia reklamowa.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej metropolii - koleje aglomeracyjne dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Opoczno, 4 luty 2013 r. "Budowa peronu wraz z niezbędną infrastrukturą i przystosowanie stacji Opoczno Południe do obsługi pasażerów” Zarządca narodowej.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
IV Konferencja Koleje Samorządowe Szanse i zagrożenia Łódź r ROLA WSPÓŁPRACY KOLEI SAMORZĄDOWYCH W ODPOWIEDZI NA ZAGROŻENIA PŁYNĄCE Z RYNKU.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Wygodniej w podróż ze Szczecina
ALMADA – dobre praktyki transportowe
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
WSPÓLNY BILET „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. milionów pasażerów
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Porównanie czasów przejazdów samochodu i pociągu na czterech liniach kolejowych, na których 10 czerwca 2018 roku będą uruchamiane połączenia w systemie.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zakopane 25 października 2018
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,

Podstawowe zadania kolei regionalnej: Do podstawowych zadań przewozowych kolei regionalnej zalicza się: obsługa codziennych potoków pasażerskich w zakresie dowozów do miejsc zatrudnienia, pobierania nauki i realizacji innych potrzeb ludności obsługa regionalnego ruchu turystycznego, w tym ruchu weekendowego dowóz do połączeń dalekobieżnych, w tym do kolei dużych prędkości

Dostępność kolei regionalnej: Umożliwienie dowiezienia do KDP pasażerów mieszkających bardzo daleko od węzłów kolejowych

Kolej regionalna stanowi naturalne zaplecze handlowe KDP, ponieważ nie mając do dyspozycji dowozu do pociągu dalekobieżnego klient wybierze samochód – a nim może dojechać już bezpośrednio do celu…

Czas przejazdu koleją: Konkurencyjność czasowa połączenia wiązanego kolei regionalnej i KDP wynika z następujących uwarunkowań: zapewnia możliwość skrócenia czasu obsługi podróżnego (zakupy łączonych biletów) skomunikowanie przesiadek w przypadku właściwego standardu utrzymania infrastruktury przejazd koleją regionalną do stacji węzłowej na przesiadkę może być szybszy niż samochodem (z uwagi na korki)

Warunki synergii kolei regionalnej i KDP: Płaszczyzny wzajemnej współpracy kolei regionalnej i KDP: Infrastruktura punktowa – węzły multimodalne Informacja pasażerska – kompletna w punktach handlowych oraz na pokładzie pociągów System sprzedaży biletów – możliwość nabywania biletów na całą trasę w całej sieci sprzedażowej Rozkład jazdy – skomunikowanie pociągów regionalnych i aglomeracyjnych z KDP

Węzły multimodalne: Uniwersalny układ torowy Dostępność peronów – przejścia podziemne, nadziemne, zapewnienie bezpieczeństwa, minimalizacja czasu i uciążliwości przesiadek

System taryfowo-biletowy: Sieć sprzedaży biletów o dużej dostępności, w której można nabyć bilety na całą podróż

Niezbędne inwestycje: Można wyróżnić dwa istotne aspekty inwestycji w zakresie infrastruktury liniowej na styku kolei regionalnej i KDP: w zakresie relacji dowożących do KDP – inwestycje zapewniające możliwość osiągania pozycji konkurencyjnej w stosunku do innych środków transportu w zakresie relacji równoległych, zwłaszcza w relacjach aglomeracyjnych – umożliwiające zebranie pasażerów z mniejszych stacji pośrednich i dowiezienie do węzła KDP

Wnioski: KDP musi być elementem całego systemu transportu pasażerskiego w skali Polski i Europy KDP nie może być samotną wyspą gdyż nie spełni swojej funkcji, a będzie bardzo kosztowne

Dziękuję za uwagę