Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zastosowanie technologii medialnych i internetowych Wygląd witryny krok po kroku Wykład dr in ż. Jacek Wachowicz
Advertisements

Skróty klawiaturowe.
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
Prezentcja Power Pointa na temat obsługi programu Power Point
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Procesor tekstu Word część 1
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
Poznajemy edytor tekstu Word
WINDOWS 95 WYCINEK AUTOSTART TWORZENIE POWIĄZAŃ PLIKÓW Z APLIKACJAMI
WINDOWS 95.
GRAFICZNE ROZMIESZCZANIE TEKSTU W KORESPONDENCJI
program służący do tworzenia, modyfikowania i drukowania tekstów
Budowa i układ strony dokumentu
Programy z pakietu biurowego Microsoft Office
Technologie Informatyczne dla socjologów
Opracowała: Iwona Kowalik
autor: Andrzej Seneczko
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Edytor tekstu MS WORD.
Mateusz Antonow. Tekst Obraz Galeria Media Kształty & linie Przyciski & menu Sklep Internetowy Ustawienia Społecznościowe Aplikacje 3. Dodaj.
WORD Mgr inż. Jolanta Hopciaś
Opracowanie Anna Madeksza nauczyciel bibliotekarz
Sekrety klawiatury czyli jak sobie poradzić bez myszki
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Wskazówki dotyczące pisania tekstów
Kurs komputerowy - podstawy
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
(C) Studenckie Koło Naukowe Bibliotekoznawców UŁ Kurs komputerowy dla słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku Zajęcia drugie Obsługa edytora tekstu.
Opracowała Urszula Guzikowska
Word to proste!.
Uaktywnianie i wykorzystywanie opcji INDEKS DOLNY i INDEKS GÓRNY w programie MSWord Klikaj, by przejść na kolejny slajd.
Poznajemy edytor tekstu Word
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 7
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Style i szablony w Wordzie
Edytor tekstu Word.
Robimy własne notatki - Notatnik
Operacje w tekstach z wykorzystywaniem menu Edycja i menu podręcznego – kopiowanie i wklejanie.
zasady edycji, rodzaje i formy czcionek, formatowanie tekstów,
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Współpraca z innymi aplikacjami. Organizacja informacji 10 XII 2013.
Wzorce slajdów programu microsoft powerpoint
Korespondencja seryjna
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Program MS FrontPage Program MS FrontPage  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Visual Basic w Excelu - podstawy
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
MS WORD DLA POCZĄTKUJĄCYCH
Formatowanie dokumentów
Prezentacja multimedialna
Operacje na plikach i folderach
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
WITAM. Dziś poznacie kilka dodatkowych opcji, jakie posiada Microsoft Word z pakietu Office Zapraszam do Prezentacji.
Style i szablony w MS Word 2010
Microsoft® Office Word
Szablony w programie microsoft word 2010
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Formatowanie tekstu w Wordzie. Potencjalne efekty są oczywiście widoczne na ekranie jeszcze przed zastosowaniem zmian. 4. Nowy Word ułatwia także korzystanie.
Zasady formatowania szkolnej pracy pisemnej
Piotr Grzegorzewski klasa 1GB (rok szkolny 2011/2012)
Poznajemy edytor tekstu Word
Interlinia i odstępy między akapitami
Zapis prezentacji:

Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus

Ćwiczenie 1 Polecenie: Uruchom Ms Word i zakończ pracę z edytorem tekstu. Rozwiązanie: Start/ Programy/ Ms Word z paska menu-Plik/Zakończ

Ćwiczenie 2 Polecenie: Uruchom w Ms Word jeden, potem 3 inne dokumenty. Rozwiązanie: Start/ Programy/ Ms Word z paska menu-Plik/Nowy lub klikamy na ikonkę nowy z pasku narzędzi; potem otwieramy dalsze dokumenty tym samym sposobem

Ćwiczenie 3 Polecenie: Stwórz nowy dokument na szablonie Rozwiązanie: Start/ Programy/ Ms Word/Plik/ Nowy z szablonu lub Widok/ Okienko zadań/ Szablony ogólne/ postępujemy za kreatorem

Ćwiczenie 4 Polecenie: Zapisz dokument o nazwie swojego imienia_nazwiska w Moje dokumeny. Rozwiązanie: Plik/Zapisz jako/wybieramy z „Zapisz w” miejsce zapisania i nadajemy nazwę : anna_kowalska

Ćwiczenie 5 Polecenie: Zapisz dokument o nazwie swojego imienia_nazwiska w Moje dokumenty jako: Plik tekstowy Richt Test Format RTF HTML Szablon

Rozwiązanie: Plik/Zapisz jako/wybieramy z „Zapisz w” miejsce zapisania i nadajemy nazwę : anna_kowalska

Ćwiczenie 6 Polecenie: Otwórz 3 dokumenty Worda. Jakie są sposoby przemieszczania się między nimi? Rozwiązanie: z paska menu wybierz Okno, klikając na poszczególne nazwy dokumentów możesz się przemieszczać między nimi lub nacisnij lewy Alt + Tab

Ćwiczenie 7 Polecenie: Wykorzystaj funkcje Pomoc żeby dowiedzieć się jak zamykamy dokument Rozwiązanie: Start/ Programy/ Ms Word/Plik/ Pomoc wpisujemy hasło: zamykanie dokumentu lub Plik/ Zamknij

Ćwiczenie 8 Polecenie: Zmień tryby wyświetlania edytowanego dokumentu Rozwiązanie: Start/ Programy/ Ms Word/ z paska menu Widok i zmieniamy na dostępne tryby: normalny, układ sieci Web, układ wydruku, konspekt

Ćwiczenie 9 Polecenie: Powiększ wyświetlanie dokumentu z 73% na 100% Rozwiązanie: Start/ Programy/ Ms Word/ z paska narzędzi wybieramy powiększenie na początku wstawiamy w okienko liczbę 73% i Enter potem wybieramy z listy 100% i Enter

Ćwiczenie 10 Polecenie: Zmień ilość wyświetlanych pasków narzędzi z 3 podstawowych na 5 kolejnych; wyświetl i ukryj znaki formatowania Rozwiązanie: przy otwartym dokumencie klikamy prawym przyciskiem myszy na paski narzędzi i dodajemy lub odejmujemy potrzebne nam paski lub na końcu pasku wyboru jest dostosuj, można tam ustawić domyślne paski narzędzi

Znaki formatowania Paski narzędzi

Ćwiczenie 11 Polecenie: Napisz kilka zdań o sobie w jednym z dokumentów. Wstaw znaki specjalne i symbole w miejsca rzeczowników Rozwiązanie: z pasku menu Wstaw/ Symbol/ Znaki specjalne

Ćwiczenie 12 Polecenie: Zaznacz w swoim tekście: Znak Słowo Linię Akapit cały tekst Rozwiązanie: - zaznacz myszą - myszą kliknij dwa razy na słowie - myszą kliknij trzy razy na słowie - Shiftem na początku i na końcu - Ctrl +A

Ćwiczenie 13 Polecenie: Skopiuj własny tekst ze i wklej go do innego nowo utworzonego dokumentu Rozwiązanie: Użyj z paska menu Edycja/ Kopiuj; Edycja/Wklej; Edycja/Wytnij Lub Ctrl+C; Ctrl+V ; Ctrl+X

Ćwiczenie 13 Polecenie: W nowym dokumencie usuń ostatni akapit tekstu Rozwiązanie: Użyj z paska menu Edycja/Wytnij lub Delete - żeby usunąć

Ćwiczenie 14 Polecenie: Wyszukaj w swoim tekście - słowo: ........ - frazę: ........ Oraz zamień „się” na „nie” Rozwiązanie: z paska menu Edycja/Znajdź Edycja/ Zamień

Ćwiczenie 15 Polecenie: Zmień wygląd tekstu w swoim dokumencie. Zmień krój na Arial, wielkość czcionki 13, Krój Podkreślona kursywa, Kolor czcionki zielony Rozwiązanie: Zaznacz wybrany tekst / Format/ Czcionka/ Arial/ Rozmiar 13/ Styl czcionki/ Kursywa/ Styl podkreślenia/Pojedynczy/Kolor czcionki/zielony

Ćwiczenie 16 Polecenie: W nowym dokumencie napisz: H20 1615 Punkt P 2 Rozwiązanie: z paska menu Format / Czcionka/ Efekty/ Indeks górny/Indeks dolny

Ćwiczenie 17 Polecenie: Napisz 2 krótkie zdania. Zmień pierwsze zdanie na kapitaliki a drugie zdanie na wersaliki. Czy widzisz różnicę? Rozwiązanie: Zaznacz zdanie/ Format/ Czcionka/ Efekty/ Kapitaliki i Wersaliki

Ćwiczenie 18 Polecenie: Skopiuj z otwartego dokumentu format tekstu pierwszego zdania i wklej go do drugiego zdania Rozwiązanie: Zaznacz pierwsze zdanie/ Ctrl+Shift+C Zaznacz drugie zdania i wklej Ctrl+Shift+V

Ćwiczenie 19 Polecenie: W otwartym dokumencie wyrównaj tekst: - od lewej - do prawej - justowanie - wyśrodkowanie Rozwiązanie: Zaznacz tekst/Zastosuj odpowiednie skróty Wyrównanie od lewej: Ctrl+L Wyrównanie do prawej: Ctrl+R Justowanie: Ctrl+J Wyśrodkowanie: Ctrl+E

Rozwiązanie: zaznacz tekst/ kliknij w odpowiednią ikonkę wyrównania tekstu Wyjustuj Wyrównanie do lewej Wyrównanie do prawej Wyśrodkowanie

Ćwiczenie 20 Polecenie: Dokonaj wcięcia akapitu: - Od lewej - Do prawej - Pierwszego wiersza Rozwiązanie: Zaznacz akapit i użyj skrótu - Wcięcie od lewej: Ctrl+M (usunięcie wcięcia: Ctrl+Shift+M)

Rozwiązanie: - Wcięcie do prawej: Format/ Akapit/ Wcięcia:od prawej - Wcięcie pierwszego wiersza: Format/ Akapit/ Wcięcia/Specjalne/Pierwszy wiersz

Przykłady wcięć akapitów

Ćwiczenie 21 Polecenie: W otwartym dokumencie zastosuj odstępy: - Pojedyncze - Podwójne - 1,5 odstępu Rozwiązanie: Zaznacz tekst i użyj skrótów - Pojedyncze: Ctrl+1 - Podwójne: Ctrl+2 1,5 odstępu: Ctrl+5 Przed akapitem dodać lub usunąć odstęp jednowierszowy: Ctrl+0(zero)

Rozwiązanie: Zaznacz akapit/ Format/ Akapit/Odstępy-Interlinia

Ćwiczenie 22 Polecenie: W wybranym akapicie ustaw odstęp „przed” na 6 pkt i „po” na 6 pkt. Rozwiązanie: Zaznacz wybrany akapit/ Format/ Akapit/ Odstępy/ Przed-Po

Ćwiczenie 23 Polecenie: W dokumencie „dok do pracy.doc” zmień orientację strony na: Poziomą Pionową Następnie zmień rozmiar strony Rozwiązanie: Orientacja strony: Plik/ Ustawienia strony/ zakładka marginesy/ orientacja strony/ Pionowa-pozioma Rozmiar strony: Plik/ Ustawienia strony/ zakładka papier (rozmiar papieru)/ Szerokość-Wysokość

Rozwiązanie - zmiana orientacji strony -

Rozwiązanie - zmiana rozmiaru strony -

Ćwiczenie 24 Polecenie: W otwartym dokumencie zmień wielkość marginesów np.na 3 cm: Górnego Dolnego Lewego Prawego Rozwiązanie: Plik/ Ustawienia strony/zakładka Marginesy/ opcja marginesy/ zmień ustawienia wszystkich marginesów na 3 cm

Rozwiązanie - zmiana wielkości marginesów -

KONIEC