WIG Paliwa + Konkurenci Ewa Karkut Marta Kirszling Jowita Kośko Robert Lemański Urszula Miąsek Magda Sierpińska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OLIGOPOLE WNE UW 3 GRUDNIA 2005.
Advertisements

4.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Analiza ryzyka projektu
© Paweł Dobrowolski 2006 Deregulacja – co to jest deregulacja? 19 marca 2006.
Hotel Courtyard – Warszawa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
zarządzanie produkcją
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Blended Value System wskaźników dla indeksu WIG Spożywczy
INFORMATYZACJA FIRMY PRONAR
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Niestabilność rynku Model pajęczyny.
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Rynki konkurencji niedoskonałej
Czysty transport miejski
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
Pracownicy. Środowisko Wskaźnik ProduktuWskaźnik RezultatuOddziaływanie Pracownicy (wskaźniki) Liczba pracowników przeszkolonych na ten temat lub tych,
Konkurencja niedoskonała
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Ogólnokrajowa karta miejska
Epicor|Scala IT ma znaczenie Maciej Kowalik.
WIG_Paliwa (obszar dostawcy)
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Strategia przedsiębiorstwa
WIG - Chemia Zaproponowany system wskaźników, z których chcielibyśmy korzystać w idealnym świecie, by określić wartość mieszaną firm w danej branży Zaproponowany.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
WIG Paliwa Wskaźniki dla grupy społeczności goszczące Autorzy: Górska Jolanta, Hassa Maciej, Kadłubowski Andrzej, Karbowiak Anna, Karbowiak Marta, Kamionek.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
ZASADY USTALANIA CEN.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Rynek stali, koksu i węgla - wyzwania 1
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Prezentacja biznesplanu
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
wyzwania i perspektywy rozwoju
Zapis prezentacji:

WIG Paliwa + Konkurenci Ewa Karkut Marta Kirszling Jowita Kośko Robert Lemański Urszula Miąsek Magda Sierpińska

Przedstawiciele branży paliwowej: PKN ORLEN (Polska) PGNIG (Polska) LOTOS (Polska) BOGDANKA (Polska) NEWWORLDR (Holandia) KOV [a.k.a Kulczyk Oil Venture] (Canada?) MOL (Węgry) PETROLINVESTMENT (Polska) CPENERGIA (Polska)

Konkurencja Konkurencja na rynku paliwowym (i każdym innym również) prowadzi do sytuacji, kiedy osiągane przez przedsiębiorstwa wyniki zależą od: ich własnych decyzji, decyzji konkurencyjnych graczy rynkowych konkurencja gra rynkowa

Każdy z graczy dąży do realizacji własnych celów takich jak: maksymalizacja zysku, maksymalizacja udziału w rynku, minimalizacja kosztów, optymalizacja dystrybucji, maksymalizacja użyteczności. Mówiąc ogólnie: gracze dążą do maksymalizacji pewnej funkcji wypłaty opartej na modelu popytu i/lub kosztów, traktując ceny jako zmienne decyzyjne.

Czy firma spełnia zobowiązania wobec konkurentów?? Firma powinna przestrzegać przepisów prawa konkurencji w przekonaniu, że uczciwa i wolna konkurencja jest niezbędnym warunkiem pomyślności przedsiębiorstwa, jego klientów i dostawców. Konkurencja powinna być traktowana jako bodziec warunkujący rozwój całej branży (w tym zasada win-to-win). Firma powinna respektować przepisy prawne, które zakazują ograniczania wolności handlu, stosowania nieuczciwych praktyk lub nadużywania władzy gospodarczej

Cel 1: Zwiększenie bezpieczeństwa wydobycia surowca Przykład: dodatkowe zabezpieczenia odwiertów Wskaźnik produktu: zwiększenie ilości firm stosujących zabezpieczenia przy wydobyciu Źródło weryfikacji: sprawozdawczość własna firm Wskaźnik rezultatu: zmniejszenie ilości awarii podczas wydobycia Źródło weryfikacji: sprawozdawczość własna firm Wskaźnik rezultatu: zmniejszenie emisji produktów ubocznych Źródło weryfikacji: sprawozdawczość własna firm Wskaźnik oddziaływania: ochrona środowiska (zmniejszenie liczby katastrof ekologicznych) Źródło weryfikacji: sprawozdawczość własna firm

Cel 2: Poprawa jakości paliwa Przykład: Zastosowanie nowoczesnych technologii do produkcji paliw Przykład: Zmiana składu paliwa (mniejsza ilość toksyn w składzie) Wskaźnik produktu: więcej fabryk stosujących nowoczesne technologie Źródło weryfikacji: sprawozdawczość własna; GUS Wskaźnik produktu: więcej firm wprowadzających zmienioną strukturę paliwa Źródło weryfikacji: sprawozdawczość własna; GUS Wskaźnik rezultatu: redukcja emisji spalin Źródło weryfikacji: specjalistyczne ośrodki badawcze Wskaźnik oddziaływania: ochrona środowiska (czystsze powietrze) Źródło weryfikacji: specjalistyczne ośrodki badawcze

Cel 1 - Zabezpieczenie pracowników pracujących przy wydobyciu i obsłudze paliw Przykład: Własne punkty medyczne w miejscu pracy Przykład: Dodatkowe ubezpieczenia dla pracowników Przykład: Dodatkowe, zaostrzone przepisy i normy w zakresie BHP Wskaźnik produktu: ilość nowych pubktów medycznych powstającychw miejscach pracy, szczególnie narażonych na niebezpieczeństwoutraty zdrowia Wskaźnik rezultatu: zwiększenie poczucia bezpieczeństwa pracowników Źródło weryfikacji: ankiety pracownicze Wskaźnik rezultatu: zmniejszenie negatywnych konsekwencji zdrowotnych będących następstwem pracy w trudnych warunkach oraz wypadków przy pracy Źródło weryfikacji: sprawozdawczość własna w zakresie BHP Wskaźnik oddziaływania: poprawa wizerunku firmy (jako bezpiecznej i wiarygodnej): realizacja celu -> wizerunek firmy -> nastroje i opinie społeczne Źródło weryfikacji: media (m.in. prasa); badania ankietowe (ad. wizerunku firmy) Wskaźnik oddziaływania: wzrost atrakcyjności firmy jako potencjalnego pracodawcy Źródło weryfikacji: badania wizerunku firmy

Cel 2 – Zwiększenie konkurencyjności w branży paliwowej Przykład: Zwiększenie udziałów rynkowych firmy Przykład: Zwiększenie liczby klientów korzystających z usług firmy Przykład: Wprowadzenie nowych kategorii produktów i usług (np. zróżnicowanie programów lojalnościowych na stacjach benzynowych) Wskaźnik produktu: zwiększenie ilości dystrybutorów paliw o nowym składzie na stacjach benzynowych Źródło weryfikacji: sprawozdawczość własna firmy; zewnętrzna firma statystyczna Wskaźnik rezultatu: pozyskanie nowych oraz utrzymanie stałych klientów Źródło weryfikacji: CMS (czyli wewnątrz firmy); zewnętrzne badania rynku i opinii publicznej Wskaźnik rezultatu: kolejni nowi klienci, którzy chcą korzystać z nowych mieszanek paliwowych Źródło weryfikacji: sprawozdawczosc własna Wskaźnik oddziaływania: nowe ceny i trendy w branży paliwowej Źródło weryfikacji: analiza konkurencji (zlecona np. firmie zewnętrznej)

Cel 1: Zwiększenie udziału firm paliwowych w innych sektorach gospodarki P rzykład: Udział w sektorze zbrojeniowym - umowy na wyłączne dostarczanie paliwa przez konkretnego producenta paliw Przykład : Udział w sektorze transportowym - umowy na dostarczanie paliwa flotom samochodowym, samolotowym Wskaźnik produktu: ilość sprzedanego paliwa Źródło weryfikacji: sprawozdawczość własna, audyt księgowy na liczbę wystawionych faktur Wskaźnik rezultatu:większa płynność finansowa, a co si ę z tym wi ę że nowe inwestycje i lepsze wynagrodzenia w firmie Źródło weryfikacji: sprawozdawczość własna, audyt księgowy na liczbę wystawionych faktur Wskaźnik oddziaływania: lepiej prosperująca firma to większe zamówienia na rożne produkty, a co się z tym wiąże lokalni dostawcy mają więcej pracy, pracownicy więcej wydają na konsumpcję Źródło weryfikacji: sprawozdawczość własna, audyt księgowy

Cel 2: Zwiększenie udziałów firmy w rynku paliwowym Przykład: Kształtowanie polityki cenowej – zgodnie z własną strategią biznesową. Przykład: Wyznaczanie trendów zarówno biznesowych, jak i konsumenckich. Przykład: Rozwinięcie dystrybucji (w tym nowe tereny) + zwiększenie sprzedaży (nowi klienci) Wskaźnik produktu: value for money (albo cost-benefit analysis); zwiększenie wartości firmy w indeksie Źródło weryfikacji: analiza giełdowa Wskaźnik rezultatu: Zajmowanie kluczowej pozycji w rankingach finansowych, branżowych, zwiększenie zysku Źródło weryfikacji: raport roczny, analizy finansowe (dokumenty wewnętrzne firmy), rankingi branżowe (realizowane przez niezależne, państwowe jednostki kontroli finansowej) Wskaźnik oddziaływania: wyznaczanie trendów, kierunków rozwoju rynku, stymulacja polityki cenowej Źródło weryfikacji: analizy rynku – niezależne oraz przeprowadzane na zlecenie firmy

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ