Tablica motywacyjna – sposób na motywację mojego dziecka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześciolatek w szkole”
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Rodzic jako doradca zawodowy
Kącik Logopedyczny.
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
Wycieczka edukacyjna do Opola Pokaz nowych technologii ICT 30 XI 2009r Szkoła Podstawowa w Komornikach.
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
OKRESY ROZLICZENIOWE CZASU PRACY
Giełda dla początkujących
Uczyłem się na lekcjach
AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI to ogólnopolski program, który pomaga dzieciom w potrzebie. Dzieciom, które mimo młodego wieku mają za sobą.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Zachowania niepożądane
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
1 Środki niewygasające w 2008 r. I. Uzyskanie do 15 października informacji od beneficjentów w zakresie: sumy transz dotacji rozwojowej planowanych na.
Ustalanie Celów Zobacz Siebie Za Udany! 1.Potwierdzają to codziennie! (Niezależnie od tego, co można przeczytać na tablicy wyników) 2.Utworzyć kilka.
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Rola matki i ojca w wychowaniu dziecka.
Motywacja.
BAZA DANYCH AMATORSKIEJ DRUŻYNY PIŁKI HALOWEJ
Instrukcja USOS Zwroty wpłat studentów
1 Stan opieki świetlicowej w szkołach w kontekście wprowadzonego obniżenia wieku obowiązku szkolnego.
Adrianna Romaniec prezentacja końcowa Grupa 1015
Przedstawienie nowego produktu
Zwycięstwo prywatne 3 zasady
System recyklingu wg propozycji FORS
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
KIEDY POZWOLIĆ? KIEDY ZABRONIĆ? …czyli negocjacje z nastolatkiem
Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży
Podstawy Techniki Cyfrowej
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
Wykonał: Jakub Pasieczny ZS nr.6 w Zamościu Pod kierunkiem nauczyciela: mgr Wiesławy Klimczuk.
Gromadzenie informacji
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Warstwowe sieci jednokierunkowe – perceptrony wielowarstwowe
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Z.Korzeniewski,DODN CELE Co wiemy na ich temat?. Z.Korzeniewski,DODN Kilka pytań na początku Czy wszyscy ludzie realizują te same cele? Czy wszystkim.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 6: Analiza pracy Ciągłe wsparcie.
Treść dzisiejszego wykładu l Postać standardowa zadania PL. l Zmienne dodatkowe w zadaniu PL. l Metoda simpleks –wymagania metody simpleks, –tablica simpleksowa.
Erasmusplus.org.pl/power Zasady finansowania wyjazdów na studia studentów posiadających prawo do dodatku socjalnego Ada Ladzik-Rapczyńska, Warszawa 10.
Rodzice nie muszą być samotni
Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o różnych mianownikach.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
11 września 2010 r. (sobota) do rozstawienie domków przez firmę zewnętrzną do „urządzanie” domków przez organizacje happening „Przybij.
Rola opiekuna praktyk, jako MENTORA dla studenta- praktykanta.
TYDZIEŃ CZESKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7
Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
Wspólność majątku spadkowego i dział spadku
O języku… Zajęcia w klasach I-III prowadzone są w większości w języku angielskim. Dzieciaczki początkowo mogą być nieco przerażone. Jakkolwiek, proszę.
Technologia informacyjna
Jak znaleźć wycieczkę zagraniczną?
Jak znaleźć wycieczkę zagraniczną?
MALARSKA INTERPRETACJA TEKSTÓW
Projekt „Od Technika do Europejczyka
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

Tablica motywacyjna – sposób na motywację mojego dziecka

Zasady obowiązujące przy wprowadzaniu tablicy motywacyjnej Zaczynamy od 3-4 obowiązków: Pierwszy obowiązek, to ten najtrudniejszy reprezentuje zachowanie dziecka, na którym najbardziej nam zależy. Drugi łatwiejszy, ale równie ważny. Trzeci łatwy dla dziecka jednak wymagający systematyczności – ważne, aby pojawiał się codziennie. Najtrudniejsze zadania powinny być punktowane najwyżej.

Ogóle zasady Tablicę wprowadzamy w niedzielę: Razem z dzieckiem ustalamy czego oczekujemy, w jaki sposób będziemy punktować zachowania oraz kiedy i co będzie nagrodą w tym tygodniu. Rozliczenie w następną niedzielę jeśli dziecko otrzymało 80 % punktów z danego tygodnia. Jeśli dziecku nie udało się zebrać wymaganej liczby punktów okres rozliczenia odracza się do momentu uzyskania zaplanowanego minimum punktów.

Nagrody Ustalane z dzieckiem i dostosowane do wieku i zainteresowań dziecka w danym wieku. Preferowane nagrody to nagrody niematerialne: na przykład wspólne wyjście, zabawa, zaproszenie kolegi do domu lub wyjście do kogoś, późniejszy powrót. Jeśli materialne to zgodne z zainteresowaniami. Większe nagrody lub wyjścia powinno rozliczać w dłuższym okresie czasu np. dwutygodniowym.

Należy uważać na: Konsekwencję – nagrody w formie punktów, naklejek itp. muszą pojawiać się bezpośrednio po zachowaniu Cykliczność – wizja nagrody musi pojawić się w niedzielę i w kolejną niedzielę musi być rozliczona jeśli dziecko spełniło wymagania. Potrzeby dziecka – musimy słuchać i być na bieżąco w zainteresowaniach dzieci.