Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Targi Edukacyjne – Festiwal Zawodów w Małopolsce
Warsztaty psychologiczne
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAWODOWEJ PRZEZ MŁODZIEŻ
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
mgr Ewa Jagodzińska -SPZ Lublin 2004
Poradnictwo i informacja zawodowa MCIZ OHP
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Doradztwo zawodowe w gimnazjum
Poradnictwo Zawodowe II
OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ KARIERY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Cieszynie Inicjator OTK: Stowarzyszenie Doradców Szkolnych.
Warszawski system doradztwa zawodowego
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
To osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku kształcenia i.
Działania PPPP w Tarnowie
Opracowanie: Paulina Obijalska 2009/2010
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
Prezentacja Łódzkiego Modelu Doradztwa Zawodowego
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Rybnicka Platforma Poradnictwa Zawodowego
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Czym jest doradztwo zawodowe?
V Edycja Praskich Spotkań z Karierą Odkryj swój talent Pod patronatem Burmistrza Dzielnicy Praga Południe Tomasza Kucharskiego 2 XII 2013 Centrum Kształcenia.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
„Moja szkoła – mój zawód, moja przyszłość”.
Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” Gimnazjum im. C. Miłosza w Mierzęcicach Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
M OJA PRZYSZŁOŚĆ – MÓJ WYBÓR Projekt na rzecz lokalnego rynku pracy w ramach projektu RozPRACUJ to z biblioteką.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cieszyn, r.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Alchemia czy wróżbiarstwo
Bądź jak HIPOLIT POŻYTECZNY OTWARTY PRZEWIDUJĄCY PRZEDSIĘBIORCZY
Doradzamy - wybieramy zawód
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Pomoc w dokonywaniu wyboru w zakresie edukacji,
Przykłady dobrych praktyk
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12

DORADZTWO ZAWODOWE to świadczenie pomocy w dokonywaniu kolejnych decyzji wyboru zawodu lub pracy w formie indywidualnej porady zawodowej, poprzez analizę pola problemowego jednostki i udzielenie jej informacji zawodowych, podawanie wskazówek, sugestii oraz instrukcji. (por.: K. Lelińska: Założenia i kierunki rozwoju poradnictwa zawodowego w warunkach reformy edukacji, „Problemy Poradnictwa Psychologiczno – Pedagogicznego”, 1999, nr 2/11, s. 29 )

ZAJECIA INDYWIDUALNE mają na celu: poznawanie własnych predyspozycji i ograniczeń, określenie preferencji i zainteresowań. wzbudzenie autorefleksji, wzmocnienie refleksyjności na temat motywów wyboru przyszłej szkoły i zawodu, określenie mocnych i słabych stron w kontekście planów i aspiracji zawodowych, budowanie poczucia własnej wartości, wskazanie na możliwości rozwoju własnego potencjału.

ZAJĘCIA GRUPOWE mają na celu: poznanie przez uczestników modeli efektywnej pracy zespołowej, wzbudzenie kreatywności, określenie i projektowanie własnej roli w grupie, poznawanie specyfiki zawodów, zdobycie niezbędnych narzędzi i umiejętności podnoszących efektywność pracy zespołowej.

Współpraca z Centrum Kształcenia Ustawicznego: Warsztaty z doradcami LCDZ. Spotkania z ciekawymi zawodami. Wycieczki zawodoznawcze. Warsztaty i dni otwarte w szkołach ponadgimnazjalnych. Konkursy ( Konkurs Wiedzy o Zawodach, Planer Kariery).

TO OD NAS ZALEŻY, KIM BĘDZIEMY W PRZYSZŁOŚCI. DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!!!