GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Advertisements

1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Opiekun osób starszych
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Badanie społecznej akceptacji UEFA Euro 2012 w Poznaniu.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
AKTYWNE WSPIERANIE PRZEZ SKUTECZNE DZIAŁANIE
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Osoby młode na rynku pracy w świetle danych statystycznych
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
MAŁŻEŃSTWO TO… Gdy faryzeusze zapytali Jezusa o możliwość rozwodu, On odpowiedział: Czy nie czytaliście, że Stwórca od początku stworzył ich.
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Karta usługi – zasady wypełniania
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Człowiek w systemie transportowym
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
Moje szczęście.
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Oferta Programu.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
„MEN Mazowieckie e-Możliwości
w powiatach malborskim i sztumskim”
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Przedszkole Promujące Zdrowie
Termin realizacji: r. – r.
20 Listopad 2016 Dzień Praw Dziecka
A ty dla kogo żyjesz? Dla kogo są Twoje kroki i zmagania każdego dnia?
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Program profilaktyczno-wychowawczy
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Masz Okazję – Pomóż Sobie
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Możliwości rozwojowe dla Małopolan
Zapis prezentacji:

GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY? MOJA DROGA DO… GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?

LICZBA UCZESTNIKÓW POSZCZEGÓLNYCH ZADAŃ Zadanie 1 – 43 osoby, Zadanie 2 – 36 osób, Zadanie 3 – 27 osób, Zadanie 4 – 15 osób Zadanie 5 – 9 osób, Zadanie 6 – 11 osób, Zadanie 7 - 12 osób.

LICZBA OSÓB W PROJEKCIE NA DZIEŃ 30.09.2016 KOBIET – 104 MĘŻCZYZN- 39 OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH - 40

LICZBA OSÓB W PROJEKCIE ZERWAŁY KONTRAKT/UMOWĘ – 22 OSOBY, ZAKOŃCZYŁY ŚCIEŻKĘ REINTEGRACJI – 28 OSÓB KONTYNUUJE UDZIAŁ – 93 OSOBY

WIEK UCZESTNIKÓW 19-25 LAT = 7 OSÓB, 26-35 LAT = 27 OSÓB, 56-65 LAT = 34 OSOBY 66 -69LAT = 3 OSOBY 70 + = 3 OSOBY

ROZWINIĘTE KOMPETENCJE SPOŁECZNE KOMUNIKACJA Zwiększyła się z 24% do 54% liczba osób deklarujących postawę otwartości, umiejętności komunikowania na poziomie dobrym i bardzo dobrym (oceny 4 i 5). Zmniejszyła się liczba osób - z 24% do 7%- deklarujących bardzo niskie lub niskie (oceny 1 i 2) kompetencje w tym zakresie. Wśród zachowań, postaw które składają się na kompetencję „komunikacja” najwyższe wskazania (4,4) otrzymały twierdzenia: dobre relacje z ludźmi są wartością, prawo do informacji jest podstawowym prawem człowieka, a twierdzenie „warto prosić ludzi o przysługi i pomoc ( 4,3). Dalszego doskonalenia wymaga umiejętność stawiania pytań przed odpowiedziami (2,8).

ROZWINIĘTE KOMPETENCJE SPOŁECZNE BUDOWANIE ZAUFANIA Zwiększyła się z 32% do 53% liczba osób deklarujących umiejętność budowania zaufania na poziomie dobrym i bardzo dobrym ( oceny 4 i 5). Zmniejszyła się liczba osób - z 21% do 13%- deklarujących bardzo niskie lub niskie (oceny 1 i 2) kompetencje w tym zakresie. Wśród zachowań, postaw które składają się na kompetencję budowania zaufania najwyższe wskazania (4,6) otrzymały: dotrzymuję obietnic, dbam o dobrą atmosferę, jestem szczery. Dalszego doskonalenia wymagają: nazywanie reguł postępowania, utrzymywanie kontaktu wzrokowego w trakcie rozmowy ( oceny 3,4).

ROZWINIĘTE KOMPETENCJE SPOŁECZNE TOLERANCJA Zwiększyła się z 41% do 60% liczba osób deklarujących postawę tolerancji na poziomie dobrym i bardzo dobrym ( oceny 4 i 5). Zmniejszyła się liczba osób - z 9% do 7%- deklarujących bardzo niskie lub niskie (oceny 1 i 2) kompetencje w tym zakresie. Wśród zachowań, postaw które składają się na kompetencję „tolerancja” najwyższe wskazania (4,7) otrzymały twierdzenia: każdy człowiek jest tak samo ważny; każdy ma prawo decydowania o swoim życiu. Twierdzenie” każdy ma mówić to co myśli, czuje” otrzymało wskazanie 4,6. Dalszego doskonalenia wymaga „akceptacja ludzi o odmiennych orientacjach seksualnych ( oceny 3,5).

ROZWINIĘTE KOMPETENCJE SPOŁECZNE KONSTRUKTYWNE REAGOWANIE NA FRUSTRACJĘ Zwiększyła się z 24% do 40% liczba osób deklarujących umiejętność konstruktywnego reagowania na frustracje (oceny 4 i 5). Zmniejszyła się liczba osób - z 44% do 20%- deklarujących bardzo niskie lub niskie (oceny 1 i 2) kompetencje w tym zakresie. Wśród zachowań, postaw które składają się na kompetencję „konstruktywne reagowanie na frustrację” najwyższe wskazania (4,1) otrzymały twierdzenia: jasno informuję otoczenie o tym jak chce być traktowany i nazwanie problemu jest kluczem do rozwiązania konfliktu. Dalszego doskonalenia wymaga umiejętność informowania innych o tym, że coś w ich zachowaniu nam przeszkadza (3,5).

ROZWINIĘTE KOMPETENCJE SPOŁECZNE ROZDZIELANIE ŻYCIA OSOBISTEGO I ZAWODOWEGO Zwiększyła się z 33% do 47% liczba osób deklarujących umiejętność rozdzielania obszaru osobistego od zawodowego (oceny 4 i 5). Zmniejszyła się liczba osób - z 29 % do 13%- deklarujących bardzo niskie lub niskie (oceny 1 i 2) kompetencje w tym zakresie. Wśród zachowań, postaw które składają się na kompetencję „rozdzielanie obszaru osobistego i zawodowego” najwyższe wskazania otrzymały twierdzenia: warto spędzać czas z bliskimi sobie osobami (4,7), jestem świadom swoich praw ( 4,3), potrafię odpoczywać (4,2). Dalszego doskonalenia wymaga umiejętność „odmówienia wykonania czegoś co przekracza moje możliwości” ( 3,5).

WNIOSKI PO PIERWSZYM ROKU REALIZACJI PROJEKTU UCZESTNICY WYSOKO OCENAIJĄ POSZCZEGÓLNE FORMY WSPARCIA W JAKICH UCZESTNICZYLI PRZYROSTY KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH WSKAŹNIKI ILOŚCIOWE ZGODNIE Z PLANEM JEDNAK WARTOŚCI WYDATKÓW ZBYT NISKIE – OK.30 – 40 % PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA: ZMOTYWOWANIE DO UDZIAŁU W PROJEKCIE!

WNIOSKI PO PIERWSZYM ROKU REALIZACJI PROJEKTU POMYSŁY ROZWIĄZANIA PROBLEMU INTEGRACJA DZIAŁAŃ DLA RPW – WYJAZD SZKOLENIOWY NOWA OFERTA ROZWOJU KOMPETNCJI RZ ATRAKCYJNE FORMY REALIZACJI DZIAŁAŃ – WYJAZDY, KUPONY… KURSY KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH - KOMU? JAKIE?... INNE, JAKIE? …