Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

Działalność Lokalnych Centrów Nauczania Kreatywnego w Gdańsku Małgorzata Mroczkowska, koordynator LCNK 1 Jakub Rodowski, koordynator LCNK 2 Gdańska Rada.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
Oferujemy następujące zajęcia pozalekcyjne: Zajęcia taneczne Koło teatralne Koło historyczne Koło przyrodnicze Koło matematyczne Koło.
JAK ROZWIJAĆ TWÓRCZE MYŚLENIE U UCZNIÓW? Szkoła Podstawowa, a Gimnazjum – Twórcze myślenie na lekcjach matematyki. Moje własne przemyślenia i spostrzeżenia.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
Nowa podstawa programowa edukacja informatyczna i informatyka Szkoła podstawowa Beata Rutkowska Doradca metodyczny przedmiotów informatycznych Katowice.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Program edukacyjny „Kultura bezpieczeństwa”
Toruńskie Technikum Informatyczne
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
„Programowanie to nasza przyszłość”
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Co to jest spacer edukacyjny?
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Klasa dziennikarska – I A
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Programy nauczania.
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Extra wyzwanie dla wszystkich!
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Sylabusy.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Od dziś pracuję na swój sukces”
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
Terra Community and Ethics for the future
Metoda projektu.
KONKURS WIEDZY O HARRYM POTTERZE DLA KLAS II i III 2017/2018
Nie pal przy mnie, proszę
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
TRZECIE spotkanie Zespołu
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Przedszkole Promujące Zdrowie
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Zgłoszenie do konkursu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji: Joanna Kustra, Jolanta Brzozowska, Dorota Szczepańska

„Mierzymy daleko – sięgamy wysoko” Program „Mierzymy daleko – sięgamy wysoko” przeznaczony jest do pracy z uczniami klas I – III szkoły podstawowej na zajęciach dodatkowych rozwijających umiejętności matematyczne.

„Mierzymy daleko – sięgamy wysoko” Innowacyjność przygotowanego programu polega na planowaniu zajęć ze zwróceniem szczególnej uwagi na kształtowanie umiejętności myślenia matematycznego z wykorzystaniem aktywizujących metod nauczania (w tym koncepcji pedagogicznej F. Froebla).

„Mierzymy daleko – sięgamy wysoko” Na zajęciach wykorzystywane były elementy koncepcji pedagogicznej F. Froebla, które zwiększają umiejętności myślenia matematycznego u dzieci. Takie elementy manipulacyjne jak dary freblowskie zachęcają dziecko do odkrywania, kojarzenia, doświadczania. Dziecko zaczynając naukę od operacji konkretnych powoli przechodzi w świat symboli, algorytmów, osiągając poziom operacji formalnych.

„Mierzymy daleko – sięgamy wysoko” Program realizowany był w wymiarze jednej godziny tygodniowo w ramach dodatkowych spotkań kółka matematycznego oraz w trakcie zajęć lekcyjnych klas II c i II e. Dzieci z zaangażowaniem i zainteresowaniem brały udział w zajęciach. Zgodnie z zaplanowanymi działaniami innowacyjnymi przeprowadzono konkurs dla klas drugich „Trójwymiarowy świat matematyki” z wykorzystaniem darów froeblowskich.

„Mierzymy daleko – sięgamy wysoko” W trakcie realizacji programu uczniowie: Poszerzali i utrwalali wiedzę w zakresie treści ponadpodstawowych z matematyki oraz opanowali umiejętności posługiwania się nią w toku czynności praktycznych. Udoskonalali umiejętności rozwiązywania zadań różnymi sposobami. Wykształcali twórcze i logiczne myślenie. Poszerzali zainteresowania matematyczne. Wzmacniali poczucie własnej wartości. Brali udział w konkursach matematycznych szkolnych i międzynarodowych. Rozwijali umiejętność pracy w grupie.

„Mierzymy daleko – sięgamy wysoko” Uczniowie, którzy brali udział w programie innowacyjnym „Mierzymy wysoko, sięgamy daleko” odnieśli następujące sukcesy w konkursach matematycznych: III miejsce w międzynarodowym konkursie informatyczno-matematycznym „Bóbr”, Wynik bardzo dobry w międzynarodowym konkursie matematycznym „Kangur”, Dwa wyróżnienia w międzynarodowym konkursie matematycznym „Kangur”, I miejsce w szkolnym konkursie matematycznym z wykorzystaniem darów freblowskich, I i III miejsce w szkolnym konkursie matematycznym „Mistrz matematyki” w poziomie klas drugich, I miejsce w szkolnym konkursie matematycznym w poziomie klas trzecich.

„Mierzymy daleko – sięgamy wysoko” Wszystkie zadania z harmonogramu działań innowacji pedagogicznej „Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” zrealizowano zgodnie z planem, a oczekiwane efekty zostały osiągnięte. Podsumowaniem innowacji była przeprowadzona ankietę wśród uczniów i rodziców, w której wysoko oceniono walory wdrożonych działań innowacyjnych.

„Mierzymy daleko – sięgamy wysoko” Rodzice zadowoleni są z nabywania przez dzieci umiejętności matematycznych. Większość rodziców dostrzega rozwój tych umiejętności u swoich dzieci i oczekuje kontynuacji innowacji pedagogicznej w następnym roku szkolnym.