Projekt ma na celu ograniczenie zużycia energii w budynkach publicznych poprzez zastosowanie innowacyjnej metodologii 50/50, która aktywnie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fundusze strukturalne dla rozwoju – najlepsze praktyki
Advertisements

Czy Twoje codzienne działania w domu mogą zmienić losy klimatu
Co możesz zrobić, by walczyć ze zmianami klimatu?
Oszczędzanie -szkolny happening kliknij.
KLIMAT A ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII.
10 sposobów oszczędzania energii w życiu codziennym…
Znaczenie efektywności energetycznej budynków w nowych państwach członkowskich UE A. Kiełbasa.
Jak oszczędzać energię?
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Kodeks 2.0 Zespół Szkół im. Aleksandra Fredry w Odrzykoniu.
JAK UŻYWAĆ ENERGIĘ.
Szkoła z energią.
Prezentacja z informatyki z techniką
Ekoprojekt Tak jak każda z trzecich klas mieliśmy za zadanie wziąć udział w projekcie edukacyjnym. Za dziedzine obraliśmy sobie ekologię, a naszym tematem.
Pieniądz...., oszczędzanie..., bank
Debata 2013 XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tegoroczna XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży odbywa się pod hasłem Lokalnego ekorozwoju. Ekologia to.
Czy twoja rodzina, decydując się na zakup nowego urządzenia gospodarstwa domowego zwraca uwagę na Etykietę Efektywności Energetycznej?
Temat: Jak oszczędzać energię elektryczną i cieplną w domu?
OSZCZĘDZANIE ENERGII.
Oszczędzaj energię!!! Pracę wykonała: Paulina Wiśniewolska Kl. I b nr.23 Gimnazjum w Poświętnem.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GODZINA DLA ZIEMI Pracę wykonała: Agnieszka Szymańska klasa 3h1.
OSZCZĘDZANIE ENERGII…
Celem projektu jest, aby nasza szkoła oszczędzała energię, poprzez co można będzie zakupić pomoce naukowe, oraz aby był bardziej przyjazny środowisku.
Jak bezpiecznie korzystać z energii elektrycznej
Gdy zostaję sam w domu Hanna Woźniak.
Szkoła Współpracy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Jak oszczędzam energię
Jak oszczędzać energię?
„Jak oszczędzam energię” Wykonała: Gabriela Jachacz kl. IV
„Oszczędzanie energii – to proste”
EKOLOGIA.
Wnioski na temat: Jak jest?. 1.Samorząd nic nie robi. 2.Służy tylko do organizowania kiepskich technicznie apeli. 3.Losowanie szczęśliwego numerka. 4.Nie.
Z ekologią na co dzień.
Pomóż naszej planecie – oszczędzaj Energię...
Energia elektryczna wczoraj, dziś, jutro Projekt „Energia elektryczna – wczoraj, dziś, jutro” jest laureatem Konkursu Grantowego „Sieć dobrych pomysłów”
10 zasad oszczędzania energii w domu
Zasady Oszczędzania Energii Elektrycznej w Domach
Akcja EURONET 50/50 w naszej szkole nadal trwa. Oszczędzajmy prąd, gaśmy niepotrzebną żarówkę. Razem zaoszczędzimy więcej. [Klasa II E - wychowawca >>>
1.W twoim domu są używane żarówki energooszczędne?
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Samorząd Uczniowski.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Zestawienie wyników dwukrotnych pomiarów zużycia zasobów naturalnych w gospodarstwach domowych uczniów Analiza pomiarów.
Grupa Fizyczno-Techniczna
Konferencja inaugurująca projekt, Stargard Szczeciński, 29 czerwca 2015 Termomodernizacja budynku II Liceum Ogólnokształcącego w Stargardzie Szczecińskim.
METODOLOGIA 50/50 - OSZCZĘDZANIE ENERGII W SZKOLE Prezentacje wykonał : Szymon Rabikowski.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
Ziemia jest coraz bardziej zagrożona zagładą. W powietrzu stężenie dwutlenku węgla jeszcze nigdy nie było tak wysokie jak dziś. Lodowce w ciągu 50 lat.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Oszczędzanie energii elektrycznej to oszczędności:  ochrona środowiska.  w naszych budżetach domowych  oszczędność naturalnych źródeł energii.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Założenia konkursu dla poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa.
KRONIKA. Cele metodologii 50/50 * wzrost wiedzy i świadomości związanej z oszczędzaniem energii * redukcja zużycia energii * bezinwestycyjne oszczędzanie.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
Co możesz zrobić, by walczyć ze zmianami klimatu?
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
KIM JESTEŚMY BOOSTEE-CE NASZ CEL BOOSTEE-CE
„Budowa Gminnego Przedszkola w Rogowie”
Zapis prezentacji:

Od stycznia 2017r. nasza szkoła uczestniczy w projekcie euronet 50/50maxx

Projekt ma na celu ograniczenie zużycia energii w budynkach publicznych poprzez zastosowanie innowacyjnej metodologii 50/50, która aktywnie angażuje użytkowników budynku w proces zarządzania energią. Osiągnięte oszczędności finansowe są dzielone równo pomiędzy szkołę a samorząd lokalny, który finansuje jej rachunki za energię. Projekt ten pomaga szkołom ograniczyć zużycie energii bez dużych nakładów inwestycyjnych – głównie poprzez zmianę zachowań uczniów, nauczycieli i innych użytkowników budynku oraz drobne naprawy.

Kto realizuje zadania w projekcie?

☼ Uczniowie: są liderami działań, badaczami sytuacji energetycznej szkoły oraz autorami proenergooszczędnych rozwiązań wprowadzonych w budynku.

☼ Nauczyciele: pomagają uczniom odkryć, jak w szkole wykorzystywana jest energia i skąd ona pochodzi, a także zachęcają ich do działania i koordynują prace zespołu ds.energii.

☼Szkolni woźna i konserwator: znają budynek szkoły i jego system energetyczny, dlatego mogą znacząco pomóc uczniom w podniesieniu efektywności wykorzystania energii w szkole.

☼Pozostali użytkownicy budynku szkoły: mogą pomóc uczniom w osiągnięciu ich celów zmieniając własne zachowania na bardziej energooszczędne.

Organ prowadzący: wspiera szkołę we wdrażaniu koncepcji 50/50 i nagradza ją wypłacając 50% zaoszczędzonych przez uczniów pieniędzy.

Co będziemy robić?

Dlaczego projekt jest ważny? uczniowie ukształtują wiedzę w zakresie wykorzystania energii w szkole: pochodzenie, zużycie, straty, efektywność, oszczędzanie….

nastąpi zmiana zachowań uczniów i nauczycieli dotyczących wykorzystania energii

• społeczność szkolna zostanie zaangażowana w zarządzanie energią w szkole, w celu osiągnięcia lepszej efektywności energetycznej

Co będziemy oszczędzać?

Prąd między innymi poprzez: Gaszenie światła, gdy z niego nie korzystamy. Stan czuwania (stand by) i wyłączanie z urządzeń, których nie używamy. Większość urządzeń elektronicznych posiada stan czuwania. Mała, świecąca się dioda marnuje niepotrzebnie energię elektryczną. Jeżeli nie używasz jakiegoś urządzania przez dłuższy czas, po prostu je wyłącz z gniazdka, a oszczędności same się będą naliczać.

Wodę między innymi poprzez: Dokręcanie kranu, aby woda nie kapała. Nawet niepozorna kropla może podnieść rachunki za wodę. Oszczędne używanie wody.

Ogrzewanie między innymi poprzez: Skręcanie kaloryferów, gdy otwieramy okno. Dostosowanie temperatury do pomieszczeń. W Sali lekcyjnej temperatura powinna wynosić 20 stopni. Nie zasłanianie grzejników.

Każdy wygrywa! • uzyskamy dodatkowe środki finansowe • ograniczymy swoje wydatki na energię • przyczynimy się do osiągnięcia celów związanych z wykorzystaniem energii i ochroną klimatu

Pamiętajmy, że to my tworzymy naszą szkołę

Dziękujemy za uwagę