W jakich aspektach życia (np. kultura, infrastruktura, gospodarka) i dlaczego wspierałbyś swój region, gdybyś posiadał euro z budżetu Unii Europejskiej ? Pytanie 1
Jaki kierunek studiów i w jakim mieście chciałbyś studiować, gdybyś otrzymał możliwość podjęcia nauki w którymś z krajów Unii Europejskiej? Pytanie 2
Jakie możliwości daje nauczycielom i uczniom udział w różnorodnych projektach finansowanych z budżetu Unii Europejskiej? Pytanie 3
Z jakich projektów unijnych korzystasz, uczęszczając do naszej szkoły? (wymień ich nazwy) Pytanie 4
Co da Polsce i Polakom wejście do strefy Euro? Co przemawia za i przeciw wspólnej walucie? Pytanie 5
Jaka jest Twoja opinia na temat wykorzystania środków z budżetu Unii, przeznaczonych dla naszego kraju? Co należy dofinansować lub poprawić, a na jakie inwestycje bonifikaty są za duże ? Pytanie 6
Czy uważasz, że życie w zjednoczonej Europie bez granic ma wpływ na utratę świadomości narodowej wśród obywateli krajów członkowskich Unii Europejskiej? Pytanie 7
Czy dostrzegasz obecność struktur i zasad panujących w Unii Europejskiej codziennym życiu? Pytanie 8
W jakich aspektach życia UE nakłada ograniczenia? Czy mają one sens? Do czego prowadzą i przed czym chronią? Pytanie 9
Wyraź swoje zdanie na temat pomocy słabszym gospodarczo lub upadającym członkom Unii Europejskiej przez resztę krajów. Pytanie 10
Wymień kilku znanych polityków związanych z Unią Europejską lub zajmujących wysokie stanowisko w strukturach Wspólnoty? ( prezydent, premier, minister) Pytanie 11
Jak postrzegasz rozwój Polski na przestrzeni 10 lat jej obecności w strukturach Unii Europejskiej? Co zmieniło się na lepsze, a co na gorsze? Pytanie 12
O jakie państwa, Twoim zdaniem, powinna rozszerzyć się Wspólnota Europejska w kolejnych latach? I dlaczego? Pytanie 13
Jakie cechy powinien mieć, według Ciebie Idealny Europoseł? Pytanie 14
Czy weźmiesz udział w majowych wyborach do Europarlamentu? Uzasadnij swoje zdanie Pytanie 15