KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Wolontariat – o co w tym wszystkim chodzi?
Psycholog szkolny.
Demokracja w szkole.
W bieżącym roku szkolnym przez okres 8 miesięcy szkoła realizowała projekt rozwojowy pt. Moje miasto, moje korzenie. Przeworsk zza obiektywu fotograficznego.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Klasa biologiczno - chemiczna
Oprac. Irena Wolska. W dobrych zawodach wystąpiłem, bieg ukończyłem, wiarę ustrzegłem. Na ostatek odłożono dla mnie wieniec sprawiedliwości, który mi.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
POEZJA JEST DOBRA NA WSZYSTKO
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Warsztaty „Klucz do sukcesu” Marek Zbytniewski.
Szkoła Podstawowa nr 53 im. Pawła Edmunda Strzeleckiego
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
- dobre rozwiązanie.. Kalendarium Integracji Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na Rzecz Osób z Niedosłuchem. Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Marzymy. Myślimy. Tworzymy
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
ROK SZKOLNY 2014/ a A. Wcisło A. Nowicka. Cele główne: Integracja dzieci, nauczycieli, rodziców Kształtowanie umiejętności bycia dobrym uczniem.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Dr Marta Pawelec. Praca dydaktyczna Pomoc psychologiczna – sytuacje symulacyjne; kontakt pomocowy, rozmowa, terapia, mediacje.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY W EWANGELICKIM CENTRUM DIAKONII I EDUKACJI UL. WEJHEROWSKA WROCŁAW WROCŁAW 2011.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
„Równe szanse dla wszystkich”
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Co chcieliśmy osiągnąć?
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
„Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY

Motto klasy „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumie .” Konfucjusz

CELE PROGRAMU Celem nadrzędnym klasy twórczej „Młodzi odkrywcy” jest umożliwienie uczniom zdobywania wiedzy i umiejętności poprzez: działanie, doświadczanie, badanie, obserwowanie rozwój myślenia twórczego

KLUBY MŁODYCH ODKRYWCÓW OBSZAR HUMANISTYCZNY OBSZAR MATEMATYCZNY KLUBY MŁODYCH ODKRYWCÓW OBSZAR LINGWISTYCZNY OBSZAR ARTYSTYCZNY OBSZAR PRZYRODNICZY

LEKCJE TWÓRCZOŚCI PŁYNNOŚĆ I ORYGINALNOŚĆ MYŚLENIA TWÓRCZOŚĆ I KREATYWNOŚĆ DOSTRZEGANIE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW POMYSŁOWOŚĆ W DZIAŁANIU

AKTYWNE FORMY ZDOBYWANIA WIEDZY KSZTAŁTUJĄCE TWÓRCZE POSTAWY UCZNIÓW WSPÓŁPRACA z Centrum Nauki Kopernik w Warszawie Współpraca międzygimnazjalna w kraju i zagranicą. Wyjazd integracyjny na początku roku szkolnego. Głównym celem będzie: diagnoza, poznanie i integracja. Lekcje praktycznego doświadczania, zdobywania nowych wiadomości i umiejętności w formie: Lekcji muzealnych Zajęć organizowanych we współpracy z instytucjami miasta: UMiG, SCK, banki, zakłady pracy. Wyjazdów do kina, teatru, opery , filharmonii Udział w Festiwalu Nauki na Uniwersytecie M. Kopernika w Toruniu Międzyprzedmiotowe wyjazdy edukacyjne

WSPÓŁPRACA NAUCZYCIELI WSPÓŁPRACA UCZNIÓW WSPÓŁPRACA NAUCZYCIELI WSPÓŁPRACA RODZICÓW

UCZEŃ ROZWIĄZUJE PROBLEMY MYŚLI TWÓRCZO I PRAKTYCZNIE WYKORZYSTUJE SWÓJ POTENCJAŁ MYŚLI TWÓRCZO I PRAKTYCZNIE JEST ZMOTYWOWANY JEST ODPOWIEDZIALNY UCZEŃ

POZWÓLMY SOBIE MYŚLEĆ

MARZENNA KUCZKOWSKA JOLANTA SZUBSKA PRAWA AUTORSKIE ZASTRZEŻONE DZIĘKUJĘ MARZENNA KUCZKOWSKA JOLANTA SZUBSKA PRAWA AUTORSKIE ZASTRZEŻONE