Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Agresja i przemoc wśród uczniów
Agresja i przemoc rówieśnicza
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Projekt realizowany w roku szkolnym 2008/2009 Szkoła bez przemocy Szkoła Podstawowa nr 15 im. Alfreda Szklarskiego w Mysłowicach.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
i bezpieczeństwa uczniów
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Respektowane są normy społeczne
Badanie poziomu poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów SP1
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE i w drodze do szkoły
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE Raport ewaluacyjny
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Zachowania agresywne uczniów - dane z ewaluacji zewnętrznej w szkołach.
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Sulechowie w roku szkolnym 2014/2015 Przedmiot ewaluacji obszar I Efekty.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Ewaluacja wewnętrzna: Bezpieczeństwo w szkole r. szk. 2012/13.
Szkoła bez przemocy.
PRZEMOC I AGRESJA.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Agresji i przemocy mówię
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” W Zespole Szkół w Więcławicach Starych.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Ewaluacja wewnętrzna w I Społecznej Szkole Podstawowej
Prezentacja Zespołu Wychowawczego
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Szkoła Promująca Zdrowie
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy

Analiza badania ankietowego Celem badań była próba zdiagnozowania uczniów oraz rodziców dzieci z oddziału przedszkolnego,  pod kątem poczucia bezpieczeństwa dzieci w szkole. Narzędziem badawczym były kwestionariusze ankiet dla uczniów – z klasy I 14 pytań zamkniętych), z klasy V (13 pytań, w tym 1 pytanie otwarte dające możliwość podzielenia się swoimi uwagami na temat przemocy w szkole) i dla rodziców dzieci z oddziału przedszkolnego (4 pytania zamknięte i 2 otwarte). Badanie przeprowadzono w październiku 2011r. na terenie szkoły. Objęto nim łącznie 40 uczniów i 44 rodziców. Respondenci, poinformowani o celu oraz anonimowym charakterze badań – wypełniali kwestionariusz w szkole.

Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasie I Spośród ogółu badanych – 100% uczniów twierdzi, że: -  w szkole, w klasie oraz podczas drogi do i ze szkoły czuje się bezpiecznie, -  w środowisku szkolnym nie ma osób, których się obawiają, - nikt nie stosuje wobec nich agresji i przemocy (wyśmiewanie, bicie, zabieranie rzeczy, niszczenie cudzej własności, używanie brzydkich słów), - w szkole są osoby, od których mogą uzyskać pomoc w sytuacji trudnej lub niebezpiecznej.

Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasie V uczniowie czują się w szkole dobrze i nie są zagrożeni uczniowie odczuwają w szkole zagrożenie uczniowie twierdzą, że boją się innych uczniów

Najczęściej występujące zachowania agresywne przezywanie, wyśmiewanie obgadywanie popychanie, szarpanie kopanie, bicie dokuczanie, grożenie

Gdzie dochodzi do zachowań agresywnych? 72,25% - korytarz i teren poza szkołą 33,3% - klasa szkolna Kogo uczniowie informują, gdy są świadkami agresji lub jej doświadczają? nauczycieli podejmują próbę załagodzenia konfliktu nie reagują

Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród rodziców 95,3% rodziców jest bardzo zadowolonych z oddziału przedszkolnego, do którego uczęszcza jego dziecko. 84% rodziców twierdzi, że ich dzieci nie spotkały się z agresją ze strony kolegów. 97,7% rodziców nie dostrzega w oddziale przedszkolnym zagrożenia dla zdrowia lub bezpieczeństwa ich dzieci. Jedynym zagrożeniem są dzieci przeziębione lub chore, które są przyprowadzane przez rodziców na zajęcia. 86,3% rodziców nic nie martwi i nie budzi niepokoju w funkcjonowaniu oddziału przedszkolnego.

Uzyskane wyniki zostały potwierdzone i poszerzone dodatkowymi informacjami w czasie kolejnego badania ankietowego, związanego z przystąpieniem szkoły do projektu „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo”. Badaniem zostali objęci uczniowie klas I –VI. 57,7% uczniów uważa, że nie byli ofiarami przemocy w szkole i jej okolicy. 35% uczniów było przeciwnego zdania. 82,4% uczniów uważa, że czuje się w szkole bezpiecznie.

Do aktów przemocy najczęściej dochodzi : w szkole w drodze do i ze szkoły na boisku szkolnym

Wnioski i proponowane kierunki pracy nad wzrostem bezpieczeństwa wśród dzieci 1. Podejmowane przez szkołę działania wychowawcze i profilaktyczne spełniają swoją rolę, choć należy zauważyć, iż w dalszym ciągu utrzymuje się tendencja do spadku poczucia bezpieczeństwa wśród starszych uczniów. 2. W pracy wychowawczej należy więcej uwagi poświęcać na komunikację interpersonalną wykluczającą stosowanie agresji słownej.

3. Należy kontynuować działania profilaktyczne dotyczące agresji i przemocy, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów przejawiających patologiczne zachowania. W czasie godzin wychowawczych systematycznie rozmawiać z uczniami o pojawiających się konfliktach i doskonalić konstruktywne metody ich rozwiązywania. 4. Konsekwentnie dyscyplinować uczniów stosujących zachowania agresywne, zwracać baczniejszą uwagę na zachowania dzieci w czasie przerw śródlekcyjnych. 5. Zwrócić rodzicom uwagę na ich odpowiedzialność prawną za dzieci w drodze do i ze szkoły. 6. Zwracać uwagę na konieczność zamykania sal lekcyjnych po zakończonych lekcjach.  

W marcu 2012 roku koordynatorzy programu Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa przeprowadzili wizję lokalną miejsc najbardziej zagrożonych w szkole i jej okolicy. Aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa na terenie szkoły, naprawy i modernizacji wymaga kilka szczególnych miejsc.

Schody wejściowe na teren szkoły

Pasy na jezdni przy szkole i na skrzyżowaniu

Płyty chodnikowe przy parkingu szkolnym

Ogrodzenie od strony zachodniej przy planowanym placu zabaw

Teren pod budowę placu zabaw

Droga od szkoły w stronę Sygneczowa