Czy możliwe jest życie bez elektryczności?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OPIS ZAJĘĆ DODATKOWYCH Z CHEMII W RAMACH PROJEKTU „RÓWNYM KROKIEM W PRZYSZŁOŚĆ”
Advertisements

Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Światowy Dzień Oszczędzania
MOJE MIASTO BEZ ELEKTROŚMIECI
Odpowiedzialny konsument
Prezentacja projektu „Recykling metali rzadkich”
KODEKS 2.0.
elektrosmieci Co powinieneś zrobić z ELEKTROŚMIECIAMI? Oddaj w sklepie, przy zakupie nowego sprzętu, np. telewizor za telewizor, lodówka, za lodówkę.
WITAMY W BOLEWICACH.
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
ELEKTROŚMIECI To zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
Zacznijmy od początku…
Spis treści Co to są elekrośmieci
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Klasa V a i V b J ę zyk niemiecki J ę zyk niemiecki Zajęcia j. niemieckiego w czasie, których dzielimy się swoimi marzeniami dotyczącymi państw na świecie,
NASZE RADY NA EKOODPADY
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Karoliny Kazimierczak
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Zadanie konkursowe nr 4 „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka,
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Gdy zostaję sam w domu Hanna Woźniak.
Czy możliwe jest życie bez elektryczności?
Jak to się dzieje, że żarówka świeci?
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Idea oceniania kształtującego
Bezpieczne wakacje.
Segreguję i Ziemię ratuję!
Pomóż naszej planecie – oszczędzaj Energię...
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Od łuczywa do żarówki energooszczędnej
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
ANKIETA 1. Czy segregujecie odpady? 2. Czym są elektrośmieci? 3. Czy stanowią one zagrożenie dla środowiska i dlaczego? 4. Co należy zrobić ze zużytym.
Śpioch Ćwiartek Etyka nie tylko dla smyka Wartość: szacunek, odpowiedzialność.
ŚNIADANIE DAJE MOC. 8 listopada to Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania, ustanowiony w 2007 roku przez ówczesnego Komisarza ds. Zdrowia Markosa.
„Śniadanie daje moc” Uczniowie klasy II S.P im Marii Konopnickiej w Kościelnej Wsi wraz z rodzicami i wychowawcą.
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
Wolontariat Wolontariat. TO TAKIE PROSTE!. POMOC BEZ WYCHODZENIA Z DOMU. Każdy z nas lubi siedzieć na komputerze i przeglądać internet, prawda? Chcemy.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Community Day W Grodzisku Maz. mieści się oddział szwajcarskiej firmy Firmenich zajmującej się produkcją i sprzedażą aromatów spożywczych i kompozycji.
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
W DNIU ZDROWEGO ŚNIADANIA Publiczna Szkoła Podstawowa w Szwarszowicach prowadzona przez Stowarzyszenie Przyjaciół Oświaty w Szwarszowicach Szwarszowice.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
1. Czasy kiedy człowiek nie potrafił jeszcze mówić
PROJEKT EDUKACYJNY „Co można zrobić i w jaki sposób zachęcić uczniów do czynnego uprawiania sportu?”
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
„Uczę się i pomagam” Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży PRZYSTANEK w Rudzie Śląskiej Szkoła Podstawowa Nr 14 w Rudzie Śląskiej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
PROJEKT EDUKACYJNY DLA Uczniów klasy III c Ulubione święta - Boże Narodzenie w naszej klasie Opracowanie projektu: Urszula Sobaszek.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
MOJE MIASTO BEZ ELEKTROŚMIECI
PYTANIA POMOCNICZE Co mi się podobało, a co nie?
MOJE MIASTO BEZ ELEKTROŚMIECI
Zapis prezentacji:

Czy możliwe jest życie bez elektryczności?

Aby dowiedzieć się, jaki będzie temat zajęć, trzecioklasiści musieli poradzić sobie z plątaninką, zakręconą, jak przewód elektryczny. Dla doświadczonych uczniów nie był to jednak problem i szybko na tablicy pojawiło się pytanie: „Czy możliwe jest życie bez elektryczności?”.

Na początek zastosowaliśmy dramę: dzieci zostały poproszone, aby wyobraziły sobie, że budzą się rano i okazuje się, że kolejny dzień nie ma prądu. Na klaśnięcie miały przybrać adekwatną do tej sytuacji pozę.

Po wypowiedziach dzieci dotyczących używanych przez nich codziennie urządzeń elektrycznych, utworzyliśmy na tablicy schemat: „Do czego używamy prądu elektrycznego?”.

Znane dzieciom urządzenia podzieliliśmy na cztery grupy: komunikacja, ciepło, urządzenia w domu, światło.

Następnie zastanowiliśmy się, jakie korzyści w codziennym życiu dał nam prąd elektryczny i dopasowaliśmy nowoczesne sprzęty do ich dawnych odpowiedników.

Po tych działaniach uczniowie w grupach uzupełniali tabelę, wymieniając korzyści wynikające z używania urządzeń elektrycznych (załącznik IX Zeszytu metodycznego).

Po zakończeniu pracy przedstawiciele grup przedstawili jej efekty pozostałym uczniom. Wszystkie pola w tabelach zostały wypełnione.

„Burza mózgów” pozwoliła poszczególnym grupom odpowiedzieć na pytanie: „W jaki sposób prąd elektryczny zmienił życie ludzi?”

Tu nie było złych pomysłów – wszystkie zostały wywieszone na ścianie.

Dzieciom bardzo podobało się dopasowywanie starych i nowych sprzętów i wpadły na pomysł, aby wymyślić i narysować inne takie pary. Powstała z tego całkiem ciekawa galeria (w załączeniu).

Na podsumowanie tej części zajęć zaprezentowałam uczniom żartobliwy wiersz Danuty Graj: „Król i jego elektryczni słudzy” W dzisiejszym świecie, jak król żyć mogę: - odkurzacz czyści moją podłogę, zmywarka myje za mnie talerze, pralka mi brudne ubrania pierze, toster mi grzanki przypieka smacznie, a na mój rozkaz radio grać zacznie. Lecz, gdy brak prądu - przyznaję z bólem - zaraz przestaję być wielkim królem.

Okazało się, że to, co ułatwia nam życie, niekoniecznie jest dobre dla środowiska, a zużyte urządzenia stanowią dla niego ogromne zagrożenie.

Wyjaśniliśmy więc, jakie urządzenia zaliczymy do elektrośmieci i ustaliliśmy, co należy z nimi zrobić. W domu dzieci miały się dowiedzieć, gdzie znajduje się najbliższy punkt zbierania elektrośmieci.

To były niezwykle pouczające i bogate w treści zajęcia. Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły we wszystkich proponowanych rodzajach aktywności, prześcigały się w chęci prezentowania dokonań grupy i wykonywania zadań na tablicy. Obiecały przekazać zdobytą wiedzę o elektrośmieciach swoim rodzicom.