SPRAWOZDANIE Z AKCJI UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasa I, II, III Szkoła Podstawowa nr 36 w Kielcach
Advertisements

Podróż do Mlecznej Krainy
Sprawozdanie z akcji Piramidy Żywienia Przedszkolaka
IV Edycja „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Sprawozdanie z realizacji programu
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Akademia zdrowego przedszkolaka –
SPRAWOZDANIE Z AKCJI JEMY OWOCE I WARZYWA SEZONOWE
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
„Warzywa i owoce są na 5” Szkoła Podstawowa Nr 12 w Elblągu
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY DZIECI Z SPWP NR 7 W KĘTACH
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
SPRAWOZDANIE Z AKCJI PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
Jak odżywiać się żeby być zdrowym?
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
Dzieci z oddziałów przedszkolnych A B C Szkoły Podstawowej nr 4 w Aleksandrowie Łódzkim uczestniczyły w jesiennej edycji Piramidy Żywienia Przedszkolaka.
Sprawozdanie z Akcji ,, Zboża zjadamy energię z nich mamy „
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Oddział przedszkolny w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi
„ŚNIADANIE DAJE MOC” 2011 KLASA II B SZKOŁA PODSTAWOWA NR 18
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Dzieci z naszego przedszkola od października 2013 roku do stycznia 2014 roku, brały udział w akcji PIRAMIDA ŻYWIENIA PRZEDSZKOLA pod hasłem: ZBOŻA ZJADAMY.
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
„Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu ”
,,Zdrowa ekologiczna żywność’’
Dzień Zdrowego Śniadania
Zboża zjadamy energię z nich mamy
Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada ( ), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki)
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
Niepubliczne Przedszkole Językowe SMYKI w Tychach
SPRAWOZDANIE Z AKCJI UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU PRZEDSZKOLE NIEPUBLICZNE „JARZĘBINKA” W CHOJNICACH.
SPRAWOZDANIE Z WARSZTATÓW PIRAMIDY ŻYWIENIA PRZEDSZKOLAKA UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 2.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
SPRAWOZDANIE Z VI EDYCJI PIRAMIDY ŻYWIENIA PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Oddział przedszkolny W zespole szkół z oddziałami.
Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu
UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU. CO TO JEST ZDROWA ŻYWNOŚĆ? Przypomnieliśmy sobie czym jest Piramida Żywienia. Dowiedzieliśmy się co to.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Koordynator: Agnieszka Szewczyk.
Zespół Szkół w Bakałarzewie
SPRAWOZDANIE Z PRZEBIEGU AKCJI Gminne Przedszkole Nr 4 w Świętoszowicach ul. Mikulczycka Świętoszowice Koordynator akcji - Szarlota Miśkiewicz.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
Publiczny Zespół Szkolno – Gimnazjalny w Dziepółci
Pe ł ni apetytu na moc Uczniowie klasy III a Szko ł y Podstawowej nr 6 w Ś widnicy.
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
KATOLICKA SZKOŁA PODSTAWOWA SPSK W CZERNICACH
Szkoła Filialna w Brzuścach, grupa dzieci 4, 5, 6- letnich.
Jem zdrowo.
Śniadanie daje moc Stowarzyszenie św. Celestyna Mikoszów,
ŚNIADANIE DAJE MOC Dnia klasa Ic wzięła udział w akcji ŚNIADANIE DAJE MOC. Uczniowie przynieśli różne produkty. Natalia przyniosła ciemne pieczywo,
Śniadanie klasa II Zespół Szkolno-Gimnazjalny w Żędowicach.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
Ś niadanie daje moc 7 listopada 2014r. Klasa I c Szkoła Podstawowa w Suchożebrach.
SPRAWOZDANIE Z GRANTU : ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY PRZY PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W BRZOSTOWEJ GÓRZE.
ŚNIADANIE DAJE MOC! 8 listopada przyłączyliśmy się do akcji i zorganizowaliśmy w klasie wspólne śniadanie. Wydarzenie to poprzedziły przygotowania. Dzieci.
Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Sławęcinie
wykonała klasa III b pod kierunkiem wychowawcy Anny Worobiec
Ś NIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011 r. KLASA IIIA ZESPÓŁ SZKOLNO – PRZEDSZKOLNY W SĘPOPOLU.
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
„ŚNIADANIE DAJE MOC” 8 listopada 2013r. Klasa II a Opracowała: mgr Danuta Pałka.
Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej WSSE Gorzów Wlkp.
Sprawozdanie z realizacji programu. Przedszkole Miejskie nr 20 im. Przyjaciół Przyrody w Gorzowie Wlkp. Opracowała: Magdalena Wdzięczna.
Zdrowe i niezdrowe jedzenie
Zdrowe odżywianie jest dla prawidłowego rozwoju..
Grupa 6-latków: - Jak rozpoznać zdrową żywność? - Skąd się biorą jajka? - Jak zmienia się jajko pod wpływem temperatury? - Sadzenie nasion - Rozpoznawanie.
Zapis prezentacji:

SPRAWOZDANIE Z AKCJI UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU PRZEDSZKOLE NR 5 UL. BOJANOWSKA 7 47-400 RACIBÓRZ

Przypomnienie, czym jest Piramida Żywienia Przedszkolaka 31 marca „Smerfy rozpoczęły realizację kolejnej akcji  „Piramida Żywienia Przedszkolaka” pod hasłem „Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu”. W pierwszym dniu najmłodsze przedszkolaki przypominały sobie informacje związane z Piramidą Żywienia Przedszkolaka, ogólnym opisem pięter i grupami żywieniowymi

Przypomnienie, czym jest Piramida Żywienia Przedszkolaka Wysłuchały także bajki Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka- Podróż do wnętrza piramidy,  po czym z kolorowych kuponów  z produktami żywieniowymi utworzyły wspólną Piramidę Żywienia Przedszkolaka

Co to jest zdrowa żywność? Kolejnego dnia realizowania akcji „Smerfy” zapoznane zostały z terminem „Zdrowa żywność” oraz „Żywność ekologiczna”. Dzieci rozmawiały bowiem o jakości jedzenia i istoty jego pochodzenia. Dowiadywały się , że jedzenie wartościowe to naturalne produkty, że należy wystrzegać się pożywienia przetworzonego, w którym są stosowane konserwanty i barwniki.

Co to jest zdrowa żywność? Przedszkolaki uczyły się także jak rozpoznawać zdrową żywność w trakcie zabawy „Zdrowy koszyk” , gdzie zadaniem dzieci było grupowanie produktów we właściwych koszykach : z zieloną kokardą (produkty zdrowe ) i czerwoną kokardą (produkty niezdrowe ).

Zdrowa żywność na przykładzie jaj Kolejnego dnia akcji przedszkolaki z grupy „Smerfy” rozmawiały o zdrowej żywności na przykładzie jajek . Dzieci dowiedziały się, dlaczego jajka są tak ważne w diecie, poznając przy tym ich wartości odżywcze (100 % białka, prawie wszystkie witaminy i składniki mineralne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu).

Zdrowa żywność na przykładzie jaj Przedszkolaki wymieniały najbardziej znane ptaki, których jaja spożywamy (kura, kaczka, gęś, przepiórka, struś). Z przyjemnością wysłuchały też bajki i dzięki Zwierzątkom ze Zdrowego Zakątka dowiedziały się skąd się biorą jajka.

Zdrowa żywność na przykładzie jaj Smerfy nauczyły się także rozpoznawać  zdrowe jajka wg oznaczeń ekologicznych. Zwracały uwagę na nadrukowany na skorupce kod i dowiadywały się , jak go odszyfrować. Wybite na skorupce jajka cyfry od 0 do 3 informują o ich jakości. „0” to zdrowy chów.

Zdrowa żywność na przykładzie jaj Dzieci poznawały budowę jaja oraz dowiedziały się jak, zmienia się struktura jajka pod wpływem temperatury. Oglądały konsystencję surowego jaja, ugotowanego na miękko i na twardo. Przedszkolaki sprawdzały też świeżość jaj podczas doświadczenia z tonięciem jaja w wodzie.

Zdrowa żywność na przykładzie jaj Na zakończenie tematu przedszkolaki kolorowały i ozdabiały kolorowymi kwiatuszkami przygotowane sylwety jajek

Zdrowa żywność na przykładzie owoców i warzyw Kolejnego dnia akcji przedszkolaki dowiedziały się, dlaczego warzywa i owoce są bardzo ważnym składnikiem pokarmu człowieka, jakie są ich  rodzaje i jakie zawierają witaminy.

Zdrowa żywność na przykładzie owoców i warzyw Dzieci wymieniały nazwy warzyw i owoców przyniesionych do przedszkola, dzieliły je na rodzaje (kapustne, cebulowe, liściowe), podając przykłady. Wysłuchały także wiersze Jana Brzechwy „Na straganie” oraz „Pomidor.”

Zdrowa żywność na przykładzie owoców i warzyw Następnie postanowiliśmy zrobić sok jabłkowo- marchewkowy. Dzieci zapoznały się z urządzeniem do robienia soku- sokowirówką , jego  działaniem i utrwalały sobie zasady bezpieczeństwa. Każde z nich wrzucało po kilka składników i z ciekawością obserwowało, jak naczynie napełnia się sokiem. Sok wykonany własnoręcznie bardzo wszystkim smakował, a w dodatku nie zawierał ani cukru, ani konserwantów.

Zdrowa żywność na przykładzie owoców i warzyw Przedszkolaki postanowiły założyć w sali swój „Zielony ogródek”. Dzieci mogły samodzielnie nasypać ziemię do doniczek, wysiać nasiona rzodkiewki, pietruszki, szczypiorku, rzeżuchy oraz cebulki, a następnie podlać przygotowane sadzonki. Z wcześniejszych zajęć dzieci wiedziały, że do rozwoju roślin niezbędne są woda i słońce, więc postawiliśmy nasze doniczki w słonecznym miejscu sali , żeby słońce przyspieszyło kiełkowanie roślin.

Warsztaty kulinarne, czyli zrób to sam Ostatni dzień akcji, dzieci z grupy „Smerfy” rozpoczęły przedszkolny dzień od zebrania swoich plonów z „Zielonego ogródka” i przygotowywania samodzielnie z przyniesionych przez siebie świeżych warzyw i jajek pysznych, zdrowych i kolorowych potraw na pierwsze śniadanie, w skład których wchodziły: „Myszka z jajka” „Jajeczna łódeczka” „Wesołe kanapeczki” .

Warsztaty kulinarne, czyli zrób to sam Natomiast na drugie śniadanie „Smerfy” wyposażone w deseczkę do krojenia, nożyk i oczywiście kolorowe, pachnące owoce przygotowywały zdrową i pyszną sałatkę owocową. Zadania te sprawiły dzieciom wiele radości, wszystkim dopisywał humor i wielki apetyt. Dzieci uczyły się kultury spożywania posiłków, jedzenia zdrowych i wartościowych produktów oraz dzielenia się między sobą.

Dekalog eko- przedszkolaka Realizację akcji Smerfy zakończyły utrwaleniem informacji zawartych w „Dekalogu eko- przedszkolaka”  i uroczyście obiecały , że będą od tej pory żywić się zgodnie z jego zasadami. Opracowała : Beata Wowrek - Lechowska