„Czerpanie z papieru” MATEMATYKA NA FAKTACH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA
Advertisements

Eksperymenty Sami robimy ekologiczny papier
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
DOKUMENTACJA BUDOWLANA
Rysunek techniczny.
Nasz projekt „Recykling- szansa dla ochrony środowiska. Szkolna akcja zbierana makulatury” Adrian Kordek Robert Kordek Wojciech Grudziądz Mateusz Ceberek.
FORMATY ARKUSZY: A3 594 A2 A1 A4 297 A
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Zbierając makulaturę chronisz naturę
Dzieci dla Ziemi - Fundacja Fundacja powstała w 2010 roku z inicjatywy osób, które dostrzegają wielkie potrzeby pogłębiania świadomości ekologicznej naszego.
Pole prostokąta i kwadratu
Podział i RODZAJE PAPIERU
o granicy funkcji przy obliczaniu granic Twierdzenia
RECYKLING– jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Jej celem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych oraz zmniejszenie ilości odpadów.
Makulatura - czy warto ją zbierać?
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
KOŁO PRZYRODNICZE ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA I ZDOLNOŚCI UCZNIÓW .
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Czyli jak krok po kroku zostać domowym papiernikiem
Makulatura - czy warto ją zbierać?
OSZCZĘDZANIE ENERGII.
Ochrona Środowiska Nasza miejscowość nie może być śmietniskiem, co można zrobić z odpadami?
Moja szkoła w liczbach i procentach.
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Restrukturyzacja otoczenia szkoły Luty Maj 2009.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Jak z drzewa powstaje papier?
Naturalne zagrożenie dla Ziemi
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Wykonała: Sara Michalik
Witamy ! Zapraszamy do obejrzenia prezentacji na temat : Twierdzenia matematyczne, o których warto pamiętać.
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
Jak sprawdzić monotoniczność ciągu ?
Opracowanie – Joanna Grządka
Ocenianie Kształtujące
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
IVD. Debata klasowa odbyła się na Lekcji przyrody w dniu 21 listopada.
Lasy – zielone płuca świata
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Podczas zajęć organizowanych przez fundację „Siłaczka” uczniowie dowiedzieli się, jak należy oszczędzać papier, jak powstaje i w jaki sposób można go.
KONKURS DLA KLASY CZWARTEJ „Myślę i liczę” przygotowany przez członków koła matematycznego pod opieką pani Mileny Makowskiej.
System edukacji w Polsce
PROJEKT PRZYGOTOWANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD KIERUNKIEM PANI MILENY MAKOWSKIEJ.
Makulatura.
Pamiętaj ! Nie posiadasz Ziemi jesteś tylko jej stróżem !
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
PIZZA PROJEKT WYKONANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD OPIEKĄ P. MILENY MAKOWSKIEJ.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
Prezentacja o papierze..
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Jak segregować? Czy segregujesz? Nielegalne miejsca składowania śmieci są problemem, z którym władze samorządowe zmagają się od wielu lat. W mieście.
Projekt na lekcji matematyki „Od drzewa do makulatury w liczbach i wykresach”
Ocenianie Kształtujące
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
Papier XVIII wieku.
Dlaczego warto sadzić i chronić drzewa?
Ekologia.
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Jesteś eko? Zbieraj makulaturę!
WIELOKĄTY PODOBNE DR BOGDAN STARUCH.
Drogi Rodzicu! Podstawowe wyposażenie piórnika to: ołówek, gumka,
Co możesz zrobić, by walczyć ze zmianami klimatu?
Pamiętaj ! Nie posiadasz Ziemi jesteś tylko jej stróżem !
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

„Czerpanie z papieru” MATEMATYKA NA FAKTACH projekt wykonany na podstawie filmu „Magia produkcji papieru” autorki: Weronika Kisielewska i Sylwia Sawicka Uczennice klasy IV Szkoły Podstawowej w Borkowie Kościelnym Opieka projektu: Milena Makowska

Udało nam się zrobić papier czerpany Udało nam się zrobić papier czerpany. Na jednym arkuszu narysowałyśmy te piękne drzewa, które widać podczas prezentacji w tle! Nasza praca nad papierem czerpanym to próby i błędy, szukanie rozwiązań, które sprawdzą się w warunkach klasowych. Oczywiście skorzystałyśmy z przepisu podanego na karcie pracy ale zmodyfikowałyśmy go. A było to tak…

podarcie zapisanych kartek i gazet na małe strzępki

zalanie papieru wrzątkiem

dokładne rozdrabnianie blenderem

odsączanie jak największej ilości wody z papierowej masy

jak najbardziej równomierne rozkładanie masy na ściereczce

osuszanie za pomocą kawałków papierowego ręcznika

suszenie i efekt

malowanie na wyprodukowanym arkuszu

Papier, jak wiadomo wykonuje się z drewna Papier, jak wiadomo wykonuje się z drewna. Każda zużyta kartka papieru przyczynia się do niszczenia drzew. Ważne jest, aby zdać sobie sprawę z tego, że możemy przyczynić się do czynienia oszczędności w naturze. Oczywiście papieru musimy używać (papier ma jednak przyszłość ;-)) ale starajmy się go nie marnować. Aby dalsze rozważania były łatwiejsze do zrozumienia dobrze jest się dowiedzieć znaczą symbole A5 oraz A4. A4 – kształt prostokąta o wymiarach 297mmx210mm (taki jak kartka z bloku rysunkowego) A5 - kształt prostokąta o wymiarach 210mmx148mm (taki jak kartka z zeszytu)

Jeden uczeń z klas IV-VI w ciągu roku szkolnego zużywa średnio zeszyt liczba liczba kartek A5 60 kartkowy 9 9  60 = 540 32 kartkowy 3 3  32 = 96 16 kartkowy 3  16 = 48 dodatkowo blok rysunkowy (10 kartek A4) 3  10  2*) = 60 blok techniczny (20 kartek A4) 3  20  2*) = 120 razem 864 informacja *) w jednej kartce A4 mieszczą się dwie kartki A5

Załóżmy, że na każdego ucznia tygodniowo przypada jeden sprawdzian i dwie kartkówki Sprawdziany są drukowane na kartkach formatu A4, kartkówki na A5. Na jednego ucznia tygodniowo należy więc doliczyć 4 kartki A5. W ciągu roku szkolnego mamy 40 tygodni pracy, więc na jednego ucznia przypada 4  40 = 160 kartek A5.

Na jednego ucznia przypada rocznie średnio 864 + 160 = 1024 kartek A5 Liczbę tę można zaokrąglić do 1000 z uwagi na różnice w zużyciu zeszytów przez uczniów oraz nieprzewidziane sytuacje.

W naszej szkole jest 67 uczniów w klasach IV-VI W takim razie uczniowie klas IV-VI zużywają 67  1000 = 67000 kartek formatu A5 w ciągu jednego roku szkolnego

Z drewna jednego drzewa powstaje około 24000 kartek A5 Zużyte przez naszych uczniów kartki powstają zatem z drewna z 3 drzew!!! 67000 : 24000 = 2,79166666666…….. 3 Uzyskany wynik zaokrąglamy do całości dlatego otrzymujemy 3.

Jedno drzewo w ciągu doby produkuje średnio tyle tlenu, że wystarcza go dla 3 osób Te trzy drzewa, które zostały przeznaczone na zeszyty i bloki dla naszych uczniów dostarczyłyby w ciągu jednej doby tlenu dla 3  3 = 9 osób!!!

Te wszystkie matematyczne dowody powinny wystarczyć, aby przekonać wszystkich, że nasza rozwaga w użytkowaniu papieru jest ważna dla nas i dla całej natury! Drzewo rośnie naprawdę długo, ścięcie zajmuje niedużo czasu.

dziękujemy