RELACJE-REWELACJE Bank pomysłów uczniów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Advertisements

BEZPIECZEŃSTWO – JESTEŚMY NA TAK !
Demokracja w szkole.
7 punktów Kodeksu 2.0.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Dobre zachowanie jest to zespół norm zachowania obowiązujących wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku i okoliczności w jakich się znaleźli. Co oznacza.
Poprawienie relacji miedzy ludzkich – prezentacja .
realizacja VIII punktu
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Jak pomagać dziecku w nauce?
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
Teresa Lewandowska nauczyciel jęz. angielskiego. Ogólne informacje 1. Termin wprowadzenia i czas trwania programu – Program wprowadzony.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
KULTURALNY SYN, CÓRKA, BRAT,SIOSTRA
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
W szkole brakuje miejsca, gdzie uczniowie mogą spotykać się po lekcjach lub w czasie wolnym. W rozmowach z kolegami często padały propozycje stworzenia.
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
Poradnik szczęśliwej rodziny
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Debata pracowników szkoły
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 Uważam, że powinny się zmienić stosunki między niektórymi dziećmi i rodzicami. Jeżeli jakieś dziecko coś "zbroi" lub dostanie jakąś złą ocenę, czy też.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
BUDYNEK SZKOŁY Szkoła w tym budynku zostałą otwarta w 2003 roku. Budynek zaaranżowo w taki sposób, aby był atrakcyjny, bezpieczny i wygodny dla wszystkich.
 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Szkolny system wychowawczy
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Samorząd Uczniowski.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Prezentacja 1.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Szkoła Podstawowa nr 8 im. A
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Wiem, jak się należy zachować
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
Szkolny Kodeks Dobrego Zachowania
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

RELACJE-REWELACJE Bank pomysłów uczniów Zespołu Szkół Samochodowych i Ogólnokształcących w Bielsku – Białej na poprawę relacji rodzinnych, szkolnych i społecznych

RELACJE W RODZINIE

KLASA 1a technikum Relacje w rodzinie można poprawić poprzez zwiększenia wspólnie spędzanego czasu. Gry sportowe, logiczne, planszowe jak i wspólne weekendowe wyjazdy na pewno pomogą.

KLASA 1b technikum Relacje w rodzinie można poprawić poprzez wspólną edukację. Rodzice, którzy stale rozwijają swoją wiedzę i umiejętności mogą inspirować dzieci do nauki. Wyjazdy do muzeów, praca z ojcem w warsztacie, czy z mamą w domu albo odwiedziny w ich miejscu pracy mogą poszerzyć nasze horyzonty.

KLASA 1c technikum Relacje w rodzinie można poprawić poprzez ustalenie godziny tylko dla rodziny. Można umówić się, że w soboty spotykamy się przy śniadaniu, które w każdym tygodniu przygotowuje ktoś inny. W czasie tych posiłków rozmawialibyśmy o tym, co przeżyliśmy w minionym tygodniu.

KLASA 1b zasadniczej szkoły zawodowej Relacje w rodzinie można poprawić poprzez szczere wypowiadanie uczuć troski i zmartwienia. Zamiast krzyczeć i wydawać polecenia, rodzice powinni mówić, dlaczego się denerwują, gdy się spóźniamy. Wystarczy, że będziemy wracać do domu o ustalonej porze.

KLASA 2a technikum Relacje w rodzinie można poprawić poprzez wspólne spędzanie czasu, organizację rodzinnych obiadów, wycieczek i szczere rozmowy.

KLASA 2b technikum Relacje w rodzinie można poprawić poprzez równe traktowanie dzieci tak, by nie musiały one rywalizować o względy ojca i matki. Przede wszystkim jednak należy spędzać ze sobą więcej czasu i pomagać w obowiązkach domowych.

KLASA 3a technikum Relacje w rodzinie można poprawić poprzez częste rozmowy. Ważne, aby poruszać nie tylko kwestie szkoły i ocen, ale także zainteresowań, znajomych, samopoczucia.

KLASA 3b technikum Relacje w rodzinie można poprawić poprzez spędzanie czasu we własnym gronie. Jeśli chcemy, aby ono było wartościowe należy ograniczyć „rozpraszacze” – na przykład telewizor, komputer. Tylko wtedy dowiemy się, czy nasi bliscy mają problemy.

KLASA 3c technikum Relacje w rodzinie można poprawić poprzez rozwijanie pasji syna czy córki. Rodzice mogliby więcej osiągnąć, gdyby nas częściej chwalili. My natomiast powinniśmy się bardziej interesować rodzicami – tak jak my potrzebujemy ich uwagi, tak oni naszej.

KLASA 3a zasadniczej szkoły zawodowej Relacje w rodzinie można poprawić poprzez znalezienie złotego środka pomiędzy zbytnim zaangażowaniem w sprawy syna czy córki a obojętnością. Zarówno nadmierna kontrola jak i oziębłość powoduje odsuwanie się od rodziny. Pamiętajmy, że jesteśmy również odpowiedzialni za rodzeństwo.

KLASA 4b technikum Relacje w rodzinie można poprawić poprzez wspólne działania. Aby znaleźć czas należy się lepiej organizować. Nawet, jeśli nasi bliscy nie wychodzą z inicjatywą, my możemy na przykład zaproponować dziadkowi spacer albo tacie wyjście do kina. Nie zaszkodzi również: „Mamo, jak Ci minął dzień?”

KLASA 4c technikum Relacje w rodzinie można poprawić poprzez częste rozmowy, a także szanowanie prywatności dziecka. Czasami zamiast rodzica – doradcy, wolelibyśmy powiernika, który ze spokojem nas wysłucha.

KLASA 4d technikum Relacje w rodzinie można poprawić poprzez organizację corocznych zjazdów rodzinnych i celebrowanie świąt. Na co dzień natomiast zdecydowanie pomoże równy podział obowiązków domowych.

RELACJE W SZKOLE

KLASA 1a technikum Aby poprawić relacje w szkole należy organizować więcej zajęć i wyjazdów integracyjnych, a osoby nietolerancyjne wobec innych odpowiednio pouczać. Praca w grupie nad wspólnym zadaniem też jest dobrym pomysłem na polepszenie relacji wśród uczniów i nauczycieli.

KLASA 1b technikum Aby poprawić relacje w szkole należy prowadzić zajęcia w taki sposób, aby zainteresować uczniów. Lekcje wzbogacone dodatkowymi materiałami, z wykorzystaniem sprzętu multimedialnego na pewno pomogą. Można również ograniczyć czas poświęcany na robienie notatek - (uczniowie dostarczą papier i tusz, a nauczyciele wydrukują teksty) i wykorzystać go inaczej .

KLASA 1c technikum Aby poprawić relacje w szkole należy spotykać się po zajęciach na przykład na ogniskach klasowych. Warto również podjąć dyskusję, na temat cech zgranego zespołu i wypracować to, czego nam brakuje.

KLASA 1b zasadniczej szkoły zawodowej Aby poprawić relacje w szkole należy odbudować autorytet nauczycieli. Rodzice nie powinni podważać kompetencji nauczycieli ani źle o nich mówić przy dzieciach.

KLASA 2b technikum Aby poprawić relacje w szkole nauczyciele powinni równo traktować uczniów. Uczniowie powinni popracować nad kulturą osobistą i tolerować osoby o innych poglądach. Obie strony powinny umieć przyznać się do błędu.

KLASA 3a technikum Aby poprawić relacje w szkole trzeba zacząć od kulturalnego pozdrawiania się. Należy zmienić formę godzin z wychowawcą. Swobodniejszy charakter lekcji wpłynie na otwartość uczniów. Trzeba więcej czasu spędzać z klasą i wychowawcą po lekcjach. Warto zorganizować w klasie skrzynkę pytań, które wstydzimy się zadać wprost. Nauczyciele powinni być dyskretni.

KLASA 3b technikum Aby poprawić relacje w szkole powinniśmy zacząć od sumiennego wypełniania obowiązków oraz kulturalnego odnoszenia się do nauczycieli.

KLASA 3c technikum Relacje z nauczycielami poprawią się jeśli pedagodzy przyjmą odpowiednią postawę wobec uczniów. Nauczyciel nie powinien traktować uczniów zbyt „oficjalnie” i z przesadnym dystansem, ale nie powinien też pełnić roli rodzica. Zdrowa postawa zwiększy nasze zaangażowanie w relacje szkolne.

KLASA 3a zasadniczej szkoły zawodowej Aby poprawić relacje szkolne należy używać w stosunku do nauczycieli słów: dziękuję, przepraszam, proszę. Nauczyciele powinni umieć postawić się w sytuacji ucznia, aby zrozumieć jego postawę, problemy i zachowanie. Powinno być więcej kółek zainteresowań – budowałoby to więź uczeń – uczeń, uczeń – nauczyciel.

KLASA 4b technikum Poprawa relacji nastąpi poprzez zaostrzenie dyscypliny, karanie uczniów za zakłócanie toku lekcji innym i spóźnienia. Można również zainstalować monitoring w klasach, aby wszyscy zachowywali się poprawnie. Należy szanować odmienność kolegów, ich pasji, dopóki nas one nie krzywdzą.

KLASA 4c technikum Aby poprawić relacje uczeń nie może przeszkadzać na lekcjach, a nauczyciel powinien zadbać o ciekawy sposób prezentacji treści ze swojego przedmiotu.

KLASA 4d technikum Relacje uczniów poprawiłaby wspólna nauka, pomaganie słabszym. Wszelkiego typu wspólne wyjścia, wyjazdy, czy organizowanie różnych akcji może zintegrować społeczność szkolną i pomóc w tworzeniu odpowiednich relacji.

RELACJE W MIEJSCU ZAMIESZKANIA

KLASA 1a technikum Aby poprawić relacje w miejscu zamieszkania można organizować wspólne grillowanie albo mecze piłki nożnej. Warto razem prowadzić sąsiedzką pomoc, gdy jest ona potrzebna. Na pewno wszystkich to zbliży.

KLASA 1b technikum Aby poprawić relacje w miejscu zamieszkania należy okazywać szacunek innym osobom na ulicy. Nie zmuszać ich do słuchania wulgaryzmów, które wypowiadamy. Zwracać uwagę kolegom, którzy nie szanują wspólnego mienia.

KLASA 1c technikum Aby poprawić relacje w miejscu zamieszkania należy poznać sąsiadów, zapukać do ich drzwi, poczęstować herbatą. Dzięki temu nasza okolica będzie bezpieczniejsza, a towarzystwo milsze.

KLASA 1b zasadniczej szkoły zawodowej Aby poprawić relacje w miejscu zamieszkania należy mieć świadomość, że mowa naszego ciała ma wpływ na innych ludzi. Aby poprawić relacje w otoczeniu należy pamiętać o uśmiechu. Jeżeli obdarzymy innych uśmiechem sami otrzymamy życzliwość. Krótka chwila rozmowy może umilić dzień naszym znajomym z sąsiedztwa. Warto też stawiać się w sytuacji rówieśnika, którego często obrażamy i wyzywamy.

KLASA 2b technikum Aby poprawić relacje w miejscu zamieszkania należy przestrzegać ciszy nocnej. Być otwartym na nowe znajomości. Dbać o to, by w konfliktach nie stosować przemocy, ale prowadzić rozmowy.

KLASA 2a zasadniczej szkoły zawodowej Aby poprawić relacje w miejscu zamieszkania należy zapewnić młodzieży na osiedlach możliwość atrakcyjnego spędzania czasu. Można zainwestować w boiska sportowe, sale taneczne i utworzyć grupy, w których za darmo można rozwijać zainteresowania. Warto również bardziej kontrolować sprzedaż używek nieletnim.

KLASA 3a technikum Aby poprawić relacje w miejscu zamieszkania warto integrować się z kolegami, rozwijać wspólne zainteresowania, poznawać sąsiadów i wspólnie dbać o bezpieczeństwo poprzez reagowanie na łamanie prawa i akty wandalizmu.

KLASA 3b technikum Aby poprawić relacje w miejscu zamieszkania należy okazywać szacunek innym i być wobec nich życzliwym. Dzięki temu możemy liczyć na pomoc w trudnej sytuacji.

KLASA 3c technikum Aby poprawić relacje w miejscu zamieszkania należy zacząć od siebie – eliminować uprzedzenia i nie ulegać pozorom w kontaktach z innymi. Należy szanować starszych, bo kiedyś my będziemy w ich sytuacji.

KLASA 4b technikum Aby poprawić relacje w miejscu zamieszkania należy przestrzegać zakazów sprzedaży alkoholu i tytoniu nieletnim na osiedlach. Warto zwiększyć patrole uliczne i monitorować place zabaw. W trudnych sytuacjach powinno się ustalić dyżury pomocy dla potrzebujących osób.

KLASA 4c technikum Aby poprawić relacje w miejscu zamieszkania należy spędzać razem więcej wolnego czasu. Można również wspólnie ze znajomymi przygotowywać się do matury.

KLASA 4d technikum Aby poprawić relacje w miejscu zamieszkania należy pomagać ludziom z sąsiedztwa i wspólnie celebrować uroczystości na przykład urodziny. Ważna jest również życzliwość i współpraca oraz wzajemny szacunek.

Wybór tekstów: Joanna Niewdana Opracowanie: Marcin Zając Dziękujemy za zaangażowanie w projekt: Sylwii Fajferek, Weronice Krawczyk, Angelinie Czarneckiej, Szymonowi Cieślarowi, Mateuszowi Pietruszkiewiczowi, Kamilowi Jaworskiemu, Jakubowi Haręży, Jackowi Klimzie, Jarosławowi Uchyle.