Propozycja lektur do wspólnego i indywidualnego czytania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
Advertisements

Opracowanie: Czesław Stawikowski
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki 1. art. 94a ustawy o systemie oświaty 1. Osoby niebędące obywatelami polskimi korzystają z nauki i opieki w publicznych.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Legenda Nauczanie zintegrowane (edukacja polonistyczna,
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Indywidualne nauczanie
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
TURNIEJ WIEDZY O KSIĄŻCE dla klas II – III.
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Zmiany w roku szkolnym 2014/2015
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
8 września 2014 autor: Joanna Dembowa
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Język obcy w przedszkolu
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kształcenie osób niebędących obywatelami polskimi oraz obywateli polskich powracających z zagranicy.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Edukacja wczesnoszkolna wg nowej podstawy programowej Aktualne przepisy prawa oświatowego Aktualne przepisy prawa oświatowego.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM A ORGANIZACJA PRACY SZKÓŁ I PLACÓWEK W ROKU SZKOLNYM 2009/2010
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
WYKAZ LEKTUR OBOWIAZUJĄCYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁ. BRONIEWSKIEGO WE WŁODOWICACH.
Kształcenie dualne.
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Szkolenie związkowe: 1. Prawa i obowiązki związku zawodowego związane z arkuszem organizacyjnym szkoły. 2.Wybory związkowe: procedury, dokumenty, terminy.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Przepisy oświatowe PPP, Beata Dyjas.
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Nowelizacja rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Kształcenie uczniów przybywających z zagranicy w polskim systemie oświaty: możliwości, wsparcie i integracja Prawo oświatowe Szczecin, dnia 20.
Zapis prezentacji:

Propozycja lektur do wspólnego i indywidualnego czytania Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru); Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych); Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom; Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda; Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!; Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą; Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia; Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka; Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?; Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku; Maria Krüger, Karolcia; Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn; Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta; Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;

Joanna Papuzińska, Asiunia; Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony; Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją; Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska; Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba; Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci; Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie; Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze; Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika; Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.

Z aktów prawnych Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół. W klasach I–III szkoły podstawowej (I etap edukacyjny – edukacja wczesnoszkolna) podziału godzin w każdej klasie na poszczególne obowiązkowe zajęcia edukacyjne (edukacja polonistyczna, edukacja matematyczna, edukacja społeczna, edukacja przyrodnicza, edukacja plastyczna, edukacja techniczna, edukacja informatyczna, edukacja muzyczna i edukacja językowa – język obcy nowożytny) dokonuje nauczyciel prowadzący te zajęcia.

W klasach I–III szkoły podstawowej na zajęcia wychowania fizycznego należy przeznaczyć po 3 godziny tygodniowo w każdej klasie. W przypadku powierzenia prowadzenia zajęć z zakresu edukacji plastycznej, edukacji informatycznej, edukacji muzycznej, wychowania fizycznego lub edukacji językowej – języka obcego nowożytnego nauczycielom posiadającym odpowiednie, innym niż nauczyciel, któremu powierzono prowadzenie edukacji wczesnoszkolnej, tygodniowy wymiar godzin tych zajęć wynosi dla: edukacji plastycznej, edukacji informatycznej i edukacji muzycznej – po 1 godzinie w każdej klasie; wychowania fizycznego – po 3 godziny w każdej klasie; edukacji językowej – języka obcego nowożytnego – po 2 godziny w każdej klasie.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 marca 2017 r ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli. § 5. 2. Liczba uczniów w oddziale klas I–III szkoły podstawowej wynosi nie więcej niż 25. § 10. 1. Godzina lekcyjna trwa 45 minut. § 10. 2. Czas trwania poszczególnych zajęć edukacyjnych w klasach I–III szkoły podstawowej ustala nauczyciel prowadzący te zajęcia, zachowując ogólny tygodniowy czas trwania zajęć, o którym mowa w ust. 1.