przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Przedszkolak Pełen Zdrowia
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Przedszkole nr 12 w Rzeszowie.
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
Ul. Pi ę kna 30/32 Łód ź Szkoła Podstawowa Dyrektor: El ż bieta Grzelakowska Tel
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Szkoła Odkrywania Talentów
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Sprawozdanie z projektu „Czysty las”- kategoria „Las w sztuce”
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych Opiekunowie grupy: Grażyna Winkler, Bożena Matusiak.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
,,NASZA BAJKA”. Inspiracją do podjęcia działań w zakresie tworzenia programu edukacji teatralnej stały się dla nas doświadczenia z pracy pedagogicznej.
Sprawozdanie z realizacji Szkolnego Programu Profilaktyki w Szkole Podstawowej nr 2 w Szczawie za rok 2014.
„Świat jest teatrem, aktorami ludzie, którzy kolejno wchodzą i znikają
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
BOŻE NARODZENIE W POLSKIEJ TRADYCJI
Internat Dane statystyczne: Dane statystyczne: Liczba wychowanków- 30 Liczba grup wychowawczych -3 Baza materialna Baza materialna grupy: Sypialnie Świetlica.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII DZIECIĘCE ZMAGANIA Z TEATREM, CZYLI JAK ZOSTAĆ AKTOREM GRUPA PROJEKTOWA 7 OPIEKUN: IWONA SŁAWSKA, BARBARA MICHAEL-KONARSKA.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Zespół rewalidacyjno- wychowawczy przeznaczony jest dla młodzieży posiadającej orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
w Miejskim Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi nr 14
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Projekt edukacyjny „MÓJ PRZYJACIEL PIES”
WYCHOWANIE MŁODEGO CZYTELNKIA
Innowacja pedagogiczna
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
NASZE DZIAŁANIA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK ĆWICZENIA POZORUJĄCE ZAGROŻENIE POŻAREM, AWARIĄ URZĄDZEŃ WODOCIĄGOWYCH I ELEKTRYCZNYCH.
Unijne przedszkolaki w Gorzowie Projekt realizowany przez Miasto Gorzów Wlkp. Unijne przedszkolaki w Gorzowie współfinansowany z Europejskiego Funduszu.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Edukacja teatralna w podstawie programowej
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Projekt badawczy „Teatr”
Spektakl. Teatralny „ Morska
Działania 8.1 Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej,
Zespół rewalidacyjno-wychowawczy
Zapis prezentacji:

przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16 Autor programu mgr Mariola Kociołek

Realizacja programu,,zabawa w teatr’’ Program pracy ZABAWA W TEATR jest programem edukacji przedszkolnej, przeznaczonym dla dzieci 4/6- letnich Przedszkola Miejskiego nr 4 w Lubinie. Myślą przewodnią oraz podstawą doboru i układu treści było wykazanie, że teatr – inscenizacje dziecięce stymulują wychowanków do różnorodnych działań. „Zabawa w teatr” posiada duże wartości wychowawcze i może pełnić funkcję terapeutyczną stwarzając możliwość świadomej dyscypliny, poczucia odpowiedzialności zbiorowej indywidualnej, jak też więzi koleżeńskie W roku szkolnym 2015/16 elementy programu zostały wykorzystane w pracy z dziećmi 3- letnimi. Temu zagadnieniu poświęcono temat kompleksowy „ Teatrzyk przedszkolaka’

W pierwszym półroczu w ramach realizacji programu zrealizowane zostały następujące sytuacje edukacyjne: -„Nasz kącik teatralny” – stworzono kącik teatralny w sali, zgromadzono rekwizyty tj.: pacynki, kostiumy, czapki, opaski itp. - Zabawa dowolna w teatr z wykorzystaniem zgromadzonych rekwizytów. - „Magiczne miejsce – teatr” – pokaz ilustracji, rozmowa na temat budynku oraz znajdujących się w nim pomieszczeń, zapoznanie z nazewnictwem: scena, kurtyna - Dzieci oglądały przedstawienia zorganizowane w przedszkolu przez teatr przyjezdny „Nauczyć Ufoludka”, „Bystrzak”. - Zabawa dramowa „ Moja rola” każde dziecko wybierało zabawkę i wcielało się w jej rolę. - „Czerwony Kapturek”- wysłuchanie bajki, uważne słuchanie i ilustrowanie treści sylwetami. - Inscenizacja piosenki pt.” Ptaszki zimową porą” z podziałem na role z wykorzystaniem papierowych rekwizytów ( ptaki- innowacja pedagogiczna autorki programu).

Realizacja programu przyczyniła się do: Stymulowania rozwoju i inspirowanie twórczych działań dzieci. Bogacenia czynnego słownictwa dzieci i uściślenie pojęć związanych z działalnością teatralną. Doskonalenia umiejętności słuchania ze zrozumieniem. Kształtowanie przeżyć artystycznych.

-„Nasz kącik teatralny” - Zabawa dowolna w teatr z wykorzystaniem zgromadzonych rekwizytów.