Dobre praktyki we współpracy przedszkoli z rodzicami wychowanków Łomża, 27 maja 2017r.
DYSCYPLINA?...
SZCZEROŚĆ…? - wyjaśnienie znaczenia podejmowanych działań na rzecz dzieci, placówki…
ŻYCIE W PRZEDSZKOLU…
ZAANGAŻOWANIE… Jestem tu pomimo, iż… Pomimo „nieodpowiedniego” stroju, złej kondycji psychicznej…
DYSKRECJA... Przekazywanie informacji w poczuciu, że pozostanie się anonimowym…
INDYWIDUALNE PODEJŚCIE DO DZIECKA… Każdy rodzic tego oczekuje, ale ważne jest w jaki sposób się to wyraża
MOŻLIWOŚĆ ROZMOWY Z NAUCZYCIELEM… czyli indywidualne podejście do rodzica Nawet, gdy coś jest „nie tak” nie tylko wtedy gdy nauczyciel czegoś chce… rodzic przychodzi z „ważną sprawą” dla niego – dla nas może się ona wydawać błaha
- wyczerpująca informacja PIERWSZE SPOTKANIE…. - wyczerpująca informacja - długo trwało, ale były odpowiedzi na pytania z którymi przyszłam/ przyszedłem
„zejście” do poziomu dziecka POWITANIE… „zejście” do poziomu dziecka witanie rodziców
ROZWÓJ… osobisty nauczyciela zachęcanie rodziców do działań rozwojowych: -szkolenia -warsztaty -zachęcanie do lektury książek, artykułów w internecie
ZESPÓŁ… WSPÓŁPRACA WYCHOWAWCÓW WSPÓŁPRACA Z PERSONELEM „POMOCNICZYM”
WPÓLNY CZAS… uroczystości przedszkolne – nie tylko przedstawienie, prezent i do widzenia wplatanie zwyczajów praktykowanych w domach: opłatek, wspólne przygotowania
zachęcanie do włączania się KOMUNIKATYWNOŚĆ… zachęcanie do włączania się w proces dydaktyczny, w życie placówki (mówienie o swoich pasjach, pracy, pomoc w remoncie)
INFORMACJA O DZIECIACH… bez faworyzowania kogokolwiek na bieżąco (dobre i gorsze informacje) informowanie rodziców, a nie wszystkich którzy odbierają dziecko z przedszkola
BEZPIECZEŃSTWO… poczucie, że dziecko jest w dobrych rękach, przejmowanie opieki nad dzieckiem gdy rodzic idzie do pracy, puszczanie dziecko na wycieczki
PÓŹNIEJ CZYŃ CO CHCESZ” św. Jan Bosco „NAJPIERW ROZKOCHAJ, PÓŹNIEJ CZYŃ CO CHCESZ” św. Jan Bosco
Dziękuję za uwagę