Dobre praktyki we współpracy przedszkoli z rodzicami wychowanków

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Ayca Temizkan- Comenius Ayca Temizkan – jest studentką anglistyki z Ankary (Turcja). W ramach programu Uczenie się przez całe życie, Asystentura Comeniusa.
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
„POZNAJMY SIĘ” Z A P R O S Z E N I E NA DNI OTWARTE
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Moje dziecko idzie do przedszkola
Program terapeutyczny
Sześciolatek w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
Ćwiczyć każdy może Indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej : odkrywamy.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Szkoła Współpracy.
Współpraca w naszej szkole
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
Ważne informacje Płock, 4 marca 2014 r.. każdy dyrektor przedszkola zobowiązany jest do zorganizowania spotkania z rodzicami dzieci sześcioletnich w celu.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
MISJA PRZEDSZKOLA: ► Realizujemy program adaptacyjny pt „ Mamo, Tato, chcę iść do przedszkola” dla nowych wychowanków, wprowadzając Rodziców i.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
PILOTAŻ KONCEPCJI PRZEDSZKOLA PROMUJĄCEGO ZDROWIE I NARZĘDZI DO AUTOEWALUACJI DZIAŁAŃ W PRZEDSZKOLU NR 7 W ŁOWICZU Łowicz, maj 2017r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Nauka to wielka przygoda! Przeżyj ją z nami!
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
SIEĆ DYREKTORSKA maj-grudzień 2017 r.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w biało-czerwonych barwach
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
PRZEDSZKOLE NR 7 im „ SKARBNIKOWA WILLA” Ubiegające się o Krajowy Certyfikat Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.
Idealny prezent! Magdalena Buczek.
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Dobre praktyki we współpracy przedszkoli z rodzicami wychowanków Łomża, 27 maja 2017r.

DYSCYPLINA?...

SZCZEROŚĆ…? - wyjaśnienie znaczenia podejmowanych działań na rzecz dzieci, placówki…

ŻYCIE W PRZEDSZKOLU…

ZAANGAŻOWANIE… Jestem tu pomimo, iż… Pomimo „nieodpowiedniego” stroju, złej kondycji psychicznej…

DYSKRECJA... Przekazywanie informacji w poczuciu, że pozostanie się anonimowym…

INDYWIDUALNE PODEJŚCIE DO DZIECKA… Każdy rodzic tego oczekuje, ale ważne jest w jaki sposób się to wyraża

MOŻLIWOŚĆ ROZMOWY Z NAUCZYCIELEM… czyli indywidualne podejście do rodzica Nawet, gdy coś jest „nie tak” nie tylko wtedy gdy nauczyciel czegoś chce… rodzic przychodzi z „ważną sprawą” dla niego – dla nas może się ona wydawać błaha

- wyczerpująca informacja PIERWSZE SPOTKANIE…. - wyczerpująca informacja - długo trwało, ale były odpowiedzi na pytania z którymi przyszłam/ przyszedłem

„zejście” do poziomu dziecka POWITANIE… „zejście” do poziomu dziecka witanie rodziców

ROZWÓJ… osobisty nauczyciela zachęcanie rodziców do działań rozwojowych: -szkolenia -warsztaty -zachęcanie do lektury książek, artykułów w internecie

ZESPÓŁ… WSPÓŁPRACA WYCHOWAWCÓW WSPÓŁPRACA Z PERSONELEM „POMOCNICZYM”

WPÓLNY CZAS… uroczystości przedszkolne – nie tylko przedstawienie, prezent i do widzenia wplatanie zwyczajów praktykowanych w domach: opłatek, wspólne przygotowania

zachęcanie do włączania się KOMUNIKATYWNOŚĆ… zachęcanie do włączania się w proces dydaktyczny, w życie placówki (mówienie o swoich pasjach, pracy, pomoc w remoncie)

INFORMACJA O DZIECIACH… bez faworyzowania kogokolwiek na bieżąco (dobre i gorsze informacje) informowanie rodziców, a nie wszystkich którzy odbierają dziecko z przedszkola

BEZPIECZEŃSTWO… poczucie, że dziecko jest w dobrych rękach, przejmowanie opieki nad dzieckiem gdy rodzic idzie do pracy, puszczanie dziecko na wycieczki

PÓŹNIEJ CZYŃ CO CHCESZ” św. Jan Bosco „NAJPIERW ROZKOCHAJ, PÓŹNIEJ CZYŃ CO CHCESZ” św. Jan Bosco

Dziękuję za uwagę