CENTRALNA KOMISJA DO SPRAW STOPNI I TYTUŁÓW AKTUALNA DZIAŁALNOŚĆ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przewody doktorskie, postępowania o nadania stopnia doktora habilitowanego i tytułu profesora Antoni Różalski.
Advertisements

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Nowelizacja ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Ustawa z 18 marca 2011 r.
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Ocena jednostek naukowych Nowelizacja Ustawy o stopniach naukowych
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
Nowelizacja ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Ustawa z 18 marca 2011 r.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
DEPARTAMENT STRATEGII
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela „ Jaki status dyrektora szkoły?” Warszawa, 21 lipca 2010 r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza Delegatów Związku Nauczycielstwa Polskiego w UWM w Olsztynie 16 czerwca 2010 r.
Prof. dr hab. Bogdan Nogalski
Uniwersytet Warszawski
Programy Fundacji na rzecz Nauki Polskiej finansowane z funduszy strukturalnych Działanie 1.2 Wzmocnienie potencjału kadrowego nauki Program Operacyjny.
w ustawie o stopniach i tytule naukowym RW
Projekt systemowy Stypendia naukowe dla doktorantów realizowany przez Departament Gospodarki i Innowacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
w latach 2008 – 2010 zbadane przez inspektorów pracy OIP w Katowicach
III Seminarium Rankingowe Potencjał, efektywność i siła naukowa w Rankingu Szkół Wyższych 2012 oraz rozważane zmiany w tym obszarze.
Ustawa z dnia 14 marca 2003 roku o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa.
Wydział Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Uroczyste Posiedzenie Rady Naukowej związane z Jubileuszem 60-lecia Instytutu Metalurgii i Inżynierii Materiałowej Polskiej Akademii Nauk.
DAAD i jej oferta stypendialna dla Polaków 2 Stypendia dla Polaków 1 Stypendia dla studentów 2 Stypendia dla absolwentów 3 Stypendia dla doktorantów.
Program wymiany naukowej między Szwajcarią a nowymi państwami członkowskimi Unii Europejskiej Sciex-NMS ch na lata Prezentacje sporządzono na.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu POSTĘPOWANIE HABILITACYJNE
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią
Spotkanie z doktorantami
Informacja o działaniach Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego Edward Jezierski Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Wrocław, listopada.
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Propozycja zmian w dokumencie Zasady i tryb postępowania akredytacyjnego Bohdan Macukow.
Programy Fundacji na rzecz Nauki Polskiej finansowane z funduszy strukturalnych Dr Beata Frączak Kraków 15 kwietnia 2008.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Zmiany w statucie AktualniePo zmianie § Instytut można utworzyć, jeżeli w proponowanym składzie osobowym, liczącym przynajmniej piętnastu.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
dr hab. Anna Organiściak-Krzykowska, prof. UWM
I ROK MINISTRA GIERTYCHA Warszawa, 5 maja dni Wrzesień dni, tu jesteśmy 365 dni, tu jesteśmy.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
1 USTAWA z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule.
XX Jubileuszowe Seminarium PTM 2014
Wybory edukacyjno-zawodowe absolwentów, zdających maturę w 2014 roku.
Elementy geometryczne i relacje
CENTRALNA KOMISJA ds. STOPNI I TYTUŁÓW
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Zmiany w rozporządzeniu dot. szczegółowego trybu przeprowadzania czynności w przewodach oraz w postępowaniu o nadanie tytułu.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
Tryb postępowania w przewodzie habilitacyjnym. Podstawa prawna Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach i tytule naukowym z późniejszymi zmianami (Dz.U.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Doktorat i habilitacja 1 Zmiany przepisów Uprawnienia do nadawania stopnia doktora może otrzymać jednostka organizacyjna zatrudniająca co najmniej 8 osób.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
INFORMACJA O AKTUALNYCH PRACACH I PROBLEMACH CENTRALNEJ KOMISJI DO SPRAW STOPNI I TYTUŁÓW Zbigniew FLORJAŃCZYK XXVI Zjazd Dziekanów Wydziałów Chemicznych.
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
Ustawa z dnia r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym oraz niektórych innych ustaw. W ustawie z dnia r. o stopniach.
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Uczelnie wyższe.
Ustawa z 20 lipca 2018 r. Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
Stopień doktora i kształcenie doktorantów
Stopień doktora i kształcenie doktorantów
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

CENTRALNA KOMISJA DO SPRAW STOPNI I TYTUŁÓW AKTUALNA DZIAŁALNOŚĆ Osman Achmatowicz Sandomierz – 21.05.2010

PLAN WYSTĄPIENIA STRUKTURA i ZADANIA CK AWANS AKADEMICKI UPRAWNIENIA DO NADAWANIA STOPNI I TYTUŁÓW

WYBORY i STRUKTURA CENTRALNEJ KOMISJI d/s STOPNI I TYTUŁÓW Kadencja 4-letnia Wybory dwustopniowe Liczba członków: 224 Statut CK Przewodniczący CK Prezydium CK: 11 osób Sekcje: 7

Sekcja I Nauk Humanistycznych i Społecznych Sekcja II Nauk Ekonomicznych Sekcja III Nauk Biologicznych, Rolniczych, Leśnych i Weterynaryjnych Sekcja IV Nauk Medycznych Sekcja V Nauk Matematycznych, Fizycznych, Chemicznych i Nauk o Ziemi Sekcja VI Nauk Technicznych Sekcja VII Sztuki

Dziedziny Dyscypliny Nauki 18 85 Sztuki 4 11 Liczba jednostek uprawnionych do nadawania stopnia: doktora ok. 710, dr habilitowanego ok. 500.

ZADANIA KOMISJI  Przyznawanie uprawnień do nadawania stopni doktora i doktora habilitowanego  Przedstawianie kandydatów do tytułu profesora  Kontrola zasadności nadania przez uprawnione jednostki stopnia doktora lub doktora habilitowanego  Wyznaczanie recenzentów w przewodach habilitacyjnych i postępowaniach o nadanie tytułu profesora  Rozpatrywanie odwołań od wydanych decyzji CK

ZADANIA KOMISJI  Rozpatrywanie odwołań od uchwał Rad Wydziału/ Naukowych dotyczących nadawania stopni i tytułów naukowych lub artystycznych  Opiniowanie wniosków w sprawie zatrudnienia na stanowisku profesora nadzwyczajnego osób ze stopniem doktora  Wyrażanie zgody na wszczęcie postępowania o nadanie tytułu osobom bez habilitacji  Aktualizacja wykazu dziedzin i dyscyplin

Rodzaj sprawy Liczba spraw w roku 2009 Ogółem pozytywnie negatywnie Tytuł profesora 532 511 21 Habilitacja 1 Uprawnienia do nadawania stopni 92 66 26 Odwołanie od uchwał RW/RN 54 25 29 Odwołanie od decyzji CK 14 13 Recenzenci w post. o tytuł profesora 513 Recenzenci w przew. habilitacyjnych 1223 Opinie w sprawie zatrudnienia na stanowisku profesora 6 15 Inne ( wznowienia, zgody) 12 11 Liczba spraw ogółem 2462 2357 105

Wśród spraw rozpatrzonych w 2009 roku: 88,5% wnioski jednostek organizacyjnych szkół wyższych, 7,5% wnioski placówek naukowych PAN, 4% wnioski jednostek badawczo – rozwojowych.

LICZBA WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH PRZEDSTAWIENIA DO TYTUŁU W 2009 ROKU Dziedzina Tytuł profesora Razem Pozytywnie Negat. Nauki biologiczne 26 25 1 Nauki chemiczne 21 20 Nauki ekonomiczne Nauki farmaceutyczne 4 Nauki fizyczne 30 28 2 Nauki humanistyczne 75 70 5 Nauki leśne Nauki matematyczne 19 18 Nauki medyczne 97 95 Nauki o kulturze fizycznej 7 6

Liczba wniosków dotyczących przedstawienia do tytułu rozpatrzonych w 2009 roku Dziedzina Tytuł profesora Razem Pozytywnie Negatywnie Nauki o Ziemi 12 11 1 Nauki prawne 15 Nauki rolnicze 58 55 3 Nauki techniczne 93 91 2 Nauki teologiczne 8 7 Nauki weterynaryjne 4 Nauki wojskowe Sztuki filmowe Sztuki muzyczne Sztuki plastyczne 18 17 Sztuki teatralne

AWANS AKADEMICKI

Wiek nominowanych do tytułu profesora w latach 2003 - 2007 wg dziedzin nauki i sztuki Dziedziny nauki Ogółem Liczba Wiek W tym nauki: 2528 2434 55,4 55,5 Biologiczne 160 54,4 Chemiczne 132 55,7 Ekonomiczne 124 56,7 Fizyczne 139 53,9 Humanistyczne 372 56,0 Matematyczne 71 51,3 Medyczne 431 53,6 Rolnicze 277 56,5 Techniczne 447 57,3 Z ogółem sztuki 94 Filmowe 7 Muzyczne 27 54,7 Plastyczne 52 53,3 Teatralne 8 56,1

Wiek osób habilitujących się w latach 2003 – 2007 wg dziedzin nauki i sztuki Dziedziny nauki Ogółem Liczba Wiek W tym nauki: 3268 3074 48,2 48,4 Biologiczne 141 46,9 Chemiczne 117 Ekonomiczne 153 47,2 Fizyczne 160 46,6 Humanistyczne 762 47,7 Matematyczne 53 44,7 Medyczne 487 46,8 Rolnicze 272 50,0 Techniczne 565 51,7 W tym sztuki 194 45,7

Średni wiek nominowanych do tytułu profesora w latach 2003 – 2007 wyniósł ok. 55,4 lat. Średnia wieku kandydatów do tytułu profesora nauk matematycznych w omawianym okresie to ok. 51,3 lat, a np. nauk technicznych ok. 57,3 lat. Średni wiek kandydatów do stopnia doktora habilitowanego w latach 2003 – 2006 wyniósł 48,2 lat i waha się od 44,7 lat w naukach matematycznych do 51,7 lat w naukach technicznych.

Droga rozwoju pracownika naukowego WIEK POCZĄTKOWY lata ETAP CZAS TRWANIA WIEK PO ZAKOŃCZENIU 6 szkoła średnia 12 18 studia wyższe 4 (5) 22 (23) studia doktoranckie, przygotowanie rozprawy, doktorat 4 (5 - 6) 26 (28 - 29) staż naukowy: krajowy lub zagraniczny 2 28 (30 – 31) własny projekt badawczy, habilitacja, dr habil. 4 (5 – 6) 32 (35 – 37) kierowanie pracą badawczą, promowanie doktorów, profesor 6 (7 – 8) 38 (42 – 45)

WARUNKI AWANSU NAUKOWEGO Racjonalnie określona, ograniczona liczba stanowisk profesorskich. Konkurs na stanowiska; zatrudnienie na czas określony, pierwsze zatrudnienie: kontrakt na 5 lat. Nie zatrudnianie własnych wychowanków. Wprowadzenie systemu stypendiów i staży podoktorskich. Rezygnacja ze znacznej liczby pomocniczych pracowników naukowo-dydaktycznych – powierzenie zajęć laboratoryjnych oraz audytoryjnych doktorantom i stażystom po doktoracie. Finansowanie badań.

UPRAWNIENIA DO NADAWANIA STOPNI I TYTUŁÓW

OBSZARY NAUKI i SZTUKI oraz należące do nich DZIEDZINY DZIEDZINA 1 NAUKI ŚCISŁE NAUKI MATEMATYCZNE NAUKI FIZYCZNE NAUKI CHEMICZNE

OBSZAR DZIEDZINA 2 NAUKI TECHNICZNE 3 NAUKI MEDYCZNE i NAUKI o ZDROWIU 4 NAUKI PRZYRODNICZE NAUKI BIOLOGICZNE NAUKI ROLNICZE NAUKI WETERYNARYJNE NAUKI o ZIEMI

OBSZAR DZIEDZINA 5 NAUKI SPOŁECZNE NAUKI EKONOMICZNE NAUKI PRAWNE 6 NAUKI HUMANISTYCZNE NAUKI HUMANISZTYCZNE NAUKI TEOLOGICZNE 7 SZTUKA