Gabriela Roszkowska Magdalena Drzemnicka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DYSKRYMINACJA W MIEJSCU PRACY W POLSCE
Advertisements

Prawa Dziecka Co to są prawa???
Fizjologia i zachowanie świń
Poprawa opieki nad osobami starszymi przez lekarzy
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Mała Afrykańska wysepka…
prof. dr hab. Mariusz Jędrzejko z zespołem
Informator dla osób doznających przemocy w Gminie Łużna. Łużna 2012 r.
Wydział Prewencji KWP w Białymstoku
Polish Association of Medical Tourism
Wybrane kategorie przestępstw z Kodeksu karnego ścigane z urzędu.
PRZEMOC W RODZINIE…… to sytuacja ,w której ktoś wykorzystuje to, że ma przewagę nad Tobą - jest silniejszy, starszy i ważniejszy a Ty czujesz.
Tytuł projektu: Centrum Integracji Uchodźców Nazwa projektodawcy: Fundacja Edukacji i Twórczości. kwiecień 2010 r. Urząd Marszałkowski Województwa.
PROBLEMATYKA UBÓSTWA WYKŁAD.
Stan zdrowia, warunki życia i rozwoju dzieci i młodzieży w Polsce
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Prawa dzieci Prawa Osobiste
Z jakimi problemami może spotkać się mój rówieśnik?
WOLNOŚĆ OD ALKOHOLU.
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Prawa dziecka.
osoba, która nie ukończyła 18 lat i przejawia zachowanie świadczące o demoralizacji, osoba, która ukończyła 13 lat, ale nie ukończyła 17 lat i dopuściła.
PRAWA DZIECKA.
PRZECIWDZIAŁANIE PRZEMOCY W RODZINIE
Przyczyny stresu w miejscach pracy
1 FUNDUSZE POŻYCZKOWE W POLSCE wg stanu na _____________________________________________________________________.
DZIECKO SKRZYWDZONE- ZANIEDBANIE
ZESPÓŁ SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH
Bezpieczeństwo w Krakowie na tle dużych miast
Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy
ZAGROŻENIA MŁODZIEŻY PODCZAS WYPOCZYNKU.
Stosunki prawne.
Konwencja Praw Dziecka
Dlaczego projekt KONSERWATOR jest potrzebny? Tendencje na małopolskim rynku pracy Kraków, grudzień 2011 r.
Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia
EWALUACJA LOKALNEGO SYSTEMU PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE - DOŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE SPOSOBÓW POMAGANIA I NASILENIA STRESU POURAZOWEGO (PTSD) Z.
Wina i okoliczności ją wyłączające
Pojedyncze lub powtarzające się działanie lub brak odpowiedniego działania, występujące w jakiejkolwiek relacji, w której oczekuje się zaufania, a która.
Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich z 26 października 1982
Prawo Rodzinne w praktyce szkolnej
Razem dla praw dziecka.
mgr Małgorzata Piasecka
Zmiana imienia i nazwiska
Nowelizacja kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw -- nowa struktura orzekania i wykonania kary.
Przestępstwa w cyberprzestrzeni
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Nowelizacja kodeksu karnego – najważniejsze zmiany po 1 lipca 2015 r.
 Jeśli widziałeś, że komuś dzieje się krzywda, że popełniono przestępstwo…. Jeśli słyszałeś o czymś podejrzanym… Powiadom nas o tym Zawiadamianie Policji,
Konwencja Praw Dziecka
CHILD GROOMING Groom (ang.) – przygotowywać, szykować, oswajać Grooming to zjawisko, w którym sprawca podejmuje próbę zaprzyjaźnienia się z dzieckiem za.
Prawa dziecka.
Stop przemocy !. Definicja przemocy Przemoc to: każde zachowanie, które nas poniża, ogranicza naszą wolność, narusza nasze prawa i powoduje psychiczne.
HANDEL DZIEĆMI Konferencja „Przeciwdziałanie krzywdzeniu dzieci” Warszawa, 12 grudnia 2008 r.
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu Zespół Interwencji Kryzysowej ul.M.Skłodowskiej-Curie Tel /92.
PRZEMOC nie stój obojętnie! Autor: Magdalena Palik Klasa: VI c Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 40 imienia Leona Kruczkowskiego w Lublinie Opiekun pracy: Tadeusz.
Reagowanie na przemoc i cyberprzemoc Na podstawie wystąpienia A. M. Wesołowskiej na VII Kongresie Pedagogów i Psychologów Szkolnych Warszawa 2013.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
PROCEDURA POMOCY DZIECKU KRZYWDZONEMU. RODZAJE PRZEMOCY Przemoc fizyczna - naruszenie nietykalności fizycznej - szarpanie, kopanie, popychanie, krępowanie.
Obywatelstwo Unii Europejskiej.  Jest to więź prawna łącząca osobę fizyczną z Unią Europejską.  Daje osobie określone prawa i nakłada na nią określone.
współczesne zagrożenie
Poznaj swoje prawa – Prawa dziecka
Fundacja Lex nostra & Ministerstwo Sprawiedliwości
Różni i równi. Warsztaty dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych – moduł 1 Wprowadzenie do tematyki uchodźczej.
CYBERPRZEMOC I PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
Prawa dziecka.
Prawa człowieka w krajach rozwijających się
Klaps za karę Wyniki badania dotyczącego postaw i stosowania kar fizycznych Joanna Włodarczyk Warszawa, © Fundacja.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Zapis prezentacji:

Gabriela Roszkowska Magdalena Drzemnicka Dzieci cudzoziemskie bez opieki w Polsce Gabriela Roszkowska Magdalena Drzemnicka

Definicja Dzieci cudzoziemskie bez opieki (separated children, unaccompanied children) to osoby poniżej 18 roku życia, znajdujące się poza krajem swego pochodzenia i pozbawione opieki obojga rodziców lub prawnego czy zwyczajowego opiekuna Separated Children in Europe Programme. Statement of Good Practice, Save the Children, Third Edition 2004, cyt. za: M. Kolankiewicz, Dzieci cudzoziemskie bez opieki w Polsce, w: Dziecko krzywdzone. Teoria. Badania. Praktyka, nr 12/2005, s. 70.

Dzieci cudzoziemskie bez opieki w Polsce – ogólna charakterystyka Płeć Wiek Kraj pochodzenia Status prawny Miejsce pobytu Czas pobytu w placówce

Płeć dzieci cudzoziemskich bez opieki w Polsce bd 1% dziewczynki 39% chłopcy 60%

Wiek dzieci cudzoziemskich bez opieki w Polsce wiek według nadesłanych danych wiek =nadesłane dane +czas pobytu w placówce Liczba dzieci <1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 Wiek

Kraj pochodzenia dzieci cudzoziemskich bez opieki w Polsce Bangladesz 12% Wietnam inne 22% 2% Armenia 1% brak danych 3% Białoruś 2% Bułgaria 6% Czeczenia 5% Mołdawia 2% Mongolia 27% 2% Rosja 5% Rumunia Ukraina 11%

Czas pobytu dzieci cudzoziemskich bez opieki w Polskich placówkach 109 Liczba dzieci 31 28 13 6 3 0-7 dni 8 dni - 1 m-c > 1 do 6 m-c 7 m-cy - 1 roku 1,1 roku - 3 lat 3,1 roku - 5 lat

Tendencje w przepływach małoletnich cudzoziemców przez granicę polsko - ukraińską

Kontakty badanych z wyróżnionymi grupami małoletnich cudzoziemców

Doświadczenia dzieci dzieci cudzoziemskich bez opieki Doświadczenie permanentnego stresu Doświadczenie permanentnego zaniedbania Doświadczenie demoralizacji

Doświadczenie permanentnego stresu na skutek: Separacji od najbliższych Bycia podmiotem przemocy fizycznej, emocjonalnej, wykorzystywania seksualnego Przebywania przez dugi czas w zamkniętych pomieszczeniach Częstego przemieszczania się w nieznanym kierunku Bycia świadkiem gróźb formułowanych w stosunku do osób najbliższych Bycia świadkiem przemocy wobec innych

Doświadczenie skrajnego zaniedbania: Niedożywienia Uzależnienia od używek i środków odurzających Nie uczęszczania do szkoły (niski poziom rozwoju intelektualnego) Zachorowalność na choroby pasożytnicze, zakaźne, weneryczne

Doświadczenie demoralizacji poprzez zmuszanie do: Zmiany imienia i nazwiska Kłamstwa, kradzieży i innych nielegalnych czynności

Traumatyczne przeżycia dzieci cudzoziemskich bez opieki Wojny (bombardowania, akty przemocy, egzekucje) Katastrofy i przestępstwa (okaleczenia, zabójstwa, gwałty, ludobójstwo, kanibalizm) Długotrwałe zaniedbywanie, głód, wycieńczenie Przemoc fizyczna i psychiczna Gwałty Prześladowania

Dlaczego ludzie nie chcą im pomagać? Mity o dzieciach cudzoziemskich Zobowiązanie pierwszeństwa - „Najpierw trzeba pomóc naszym dzieciom, one nie mają co jeść!” Są źródłem zagrożenia - „Dzieci cudzoziemskie kradną, oszukują, popełniają przestępstwa!” Brak zobowiązań – „Kraj pochodzenia dzieci cudzoziemskich powinien udzielić im pomocy!” Brak wiedzy o doświadczeniach dzieci cudzoziemskich „skąd one się tu wzięły?!”

Statement of Good Practice, Seperated Children in Europe Programme Dzieci bez opieki są uprawnione do takiego samego traktowania i praw, jak dzieci, które są obywatelami lub rezydentami danego Państwa. Przede wszystkim trzeba je traktować jak dzieci. Wszystkie aspekty związane z ich statusem imigracyjnym powinny mieć drugorzędną wagę. Statement of Good Practice, Seperated Children in Europe Programme

Dziękujemy za uwagę!