Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń 4.04.014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Bezpieczny w Internecie
Program Bezpieczeństwo w sieci
7 punktów Kodeksu 2.0.
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
Jak motywować dziecko do nauki?
Wagarowanie młodzieży
Dojrzałość szkolna dziecka
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Uzależnienia a rozwój dziecka
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
Jak pomagać dziecku w nauce?
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Czy to już uzależnienie?
UZALEŻNIENIE Internet.
CZAS WOLNY DZIECKA.
Usługi turystyczno-rekreacyjne świadczone w agroturystyce
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Samodzielność dziecka
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji multimedialnej pt
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Motywowanie do nauki – rola rodzica
DOBRY START.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
I NTERNETOWE C ENTRUM I NFORMACJI M ULTIMEDIALNEJ Szkoły Podstawowej nr 20 im. S. Batorego w Poznaniu.
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Telefony komórkowe w szkole
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Jak pomagać dziecku w nauce?
Prezentacja 1.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży
W SIECI Warsztaty W SIECI zrealizowane w III Zespole Edukacyjno-Terapeutycznym „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
Czas wolny dawniej a dziś.
Bartłomiej Babicz Kl. I B Bartłomiej Babicz Kl. I B.
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Aleksander Kuliński klasa II A
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Mama, tata, tablet….
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Dzień Bezpiecznego Internetu
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń 4.04.014

Co to jest czas wolny dziecka? Wolny czas dziecka, to ten okres dnia, który pozostaje do wyłącznej dyspozycji dziecka, w którym może ono wykonywać czynności według swego upodobania związane z wypoczynkiem, rozrywką i zaspokojeniem własnych potrzeb. Do czynności czasu wolnego obecnie można zaliczyć: - oglądanie programów telewizyjnych, - spotkania rówieśnicze ( na świeżym powietrzu, w domu), - korzystanie z gier komputerowych i internetu, - uprawianie sportu (głównie piłka nożna, lekkoatletyka, - koszykówka),

Największy wpływ na sposób organizowania czasu wolnego przez dzieci ma rodzina- a dokładniej wzorce, jakie w niej panują. To na rodzicach więc spoczywa największy obowiązek rozwijania u swoich pociech umiejętności wykorzystywania czasu wolnego. Im młodsze dziecko, tym większy wpływ mają na jego rozwój osoby znaczące oraz wzorce przez nie przekazywane.

Od chwili pójścia do szkoły zmienia się gruntownie codzienny tryb życia i zajęć. Obok czasu przeznaczonego na naukę dziecko musi mieć określoną ilość czasu wolnego. Praca ucznia powinna być ściśle powiązana z wypoczynkiem. Z pójściem dziecka do szkoły rodzice muszą stać się przewodnikami, pomocnikami i organizatorami czasu dziecka. Muszą być dla swoich dzieci wsparciem i pomocą, jeśli pragną, aby ich pociechy zdobywały sukcesy w szkole, a następnie w dalszym życiu.

Świadomi swych zadań rodzice są regulatorami wpływów zewnętrznych, stopniowo pozwalając na pojawienie się w kręgu wrażeń dziecka coraz to nowych elementów. Jeśli dorośli nauczą jak prawidłowo korzystać z wolnego czasu, dzieci nie będą się nudziły. Muszą jednak wiedzieć, że robią to poprzez: własny przykład – ich sposób bawienia się, wzajemnego odnoszenia do siebie, ich stosunek do obowiązków, do znajomych czy rozrywki, stworzenie dzieciom warunków, w których w sposób naturalny natrafiać będą na wartościowe formy i treści zabaw czy pracy, kontakt z dzieckiem – zostawiając dziecku znaczną i wciąż rosnącą swobodę nie mogą odwracać od niego czujnych oczu.

Hierarchia potrzeb A. Maslowa

Plan dnia

Zadaniem rodziców jest organizacja czasu dziecka w ogóle, a czasu przeznaczonego na naukę w szczególności. Rodzice powinni się umówić z dzieckiem, kiedy odrabia ono zadania domowe, aby przyzwyczaić go w ten sposób do stałych godzin pracy, a tym samym ustalić określony rytm pracy i wypoczynku dziecka. Wdrożenie dziecka w ten rytm ułatwi mu pracę nastawiając na nią umysł w określonych godzinach. Egzekwowanie czasu odrabiania lekcji również uświadomi dziecku, że to co robi jest ważne i przez dorosłych poważnie traktowane.

Dziecko w młodszym wieku szkolnym dopiero wykształca nawyk systematycznej pracy, obowiązkowość, uczy się odpowiedzialności i organizacji własnej pracy. Z tego powodu bardzo ważne jest poświęcenie dziecku każdego dnia kilku minut, w czasie których rodzice dowiedzą się, co dziecko robiło w szkole, co ma zrobić w domu, a na koniec skontroluje to, co dziecko zrobiło w szkole i jak odrobiło pracę domową. Dziecko widząc zainteresowanie najbliższych jego pracą również zaczyna rozumieć, że ta praca jest ważna. Wypracuje nawyk odrabiania pracy domowej, którego z czasem nie będziemy potrzebowali kontrolować.

Obowiązki na rzecz domu i rodziny. Dziecko powinno mieć w domu obowiązki, z których będzie się wywiązywać w lepszy lub gorszy sposób. Nauczy się w ten sposób odpowiedzialności za to, co robi, dotrzymywania słowa, systematyczności, obowiązkowości. Przydzielane dziecku obowiązki powinny być odpowiednie do jego możliwości, aby nie zniechęcać lecz zachęcać do ich wykonania. Nadmierne obowiązki nie przyczynią się do rozwoju dziecka, a już na początku spowodują jego niechęć do wykonywania jakichkolwiek obowiązków.

Internet i komputer w nadmiarze niewątpliwie przysparza wielu problemów i nie ułatwia wychowania. Jeśli dodatkowo staje się on przedmiotem walki o władzę między dzieckiem, a rodzicami powoduje przykre konflikty. Ucząc dzieci korzystania z komputera, internetu czy telewizora ważne jest żeby z nimi rozmawiać i wspólnie podejmować decyzje, a jednocześnie wyznaczać granice w momencie gdy tracą umiar.