Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Łukasz Andrzejowski Rekonstrukcja zabytków archeologicznych z wykorzystaniem grafiki komputerowej w środowisku 3D Promotor mgr inż. Daniel Jaroszewski.
Advertisements

Modele oświetlenia Punktowe źródła światła Inne
Gambit Centrum Oprogramowania i Szkoleń Sp. z o.o Kraków, al.Pokoju 29B/ Autoryzowany dystrybutor Thomson-Reuters.
“Przenoszenie złożeniowych rysunków z Autodesk Inventor’a do Autodesk AutoCAD’a z zachowaniem hierarchii” Pająk Barbara.
Metoda Development Center w praktyce
Projektowanie systemów informacyjnych
Dziedziczenie i jego rodzaje
Animacja Animacja jest procesem automatycznego generowania serii obrazów, gdy kolejny obraz przedstawia pewną zmianę w stosunku do poprzedniego. Ta definicja.
Sterowanie robotem mobilnym w zastosowaniu do ligi RoboCup
Dyplomant: Rafał Bajno Promotor: dr inż. Mariusz Sobol
Geometria obrazu Wykład 15
Wstęp do programowania obiektowego
Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki Warszawa 2007
Samobieżny pojazd poszukiwawczy sterowany komputerowo. Mączka Paweł Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki Warszawa 2007 Promotor mgr inż. Dariusz Olczyk.
Autor: Michał GAWRYLUK
Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki Warszawa 2008
Skanery Autor: Maciej Koba.
REKLAMY WYŻSZEJ UCZELNI Z WYKORZYSTANIEM ANIMACJI KOMPUTEROWEJ
Przegląd ważniejszych bibliotek używanych przy projekcie Quall.
trójwymiarowy labirynt z fizyką i przeszkodami
Techniki programowania gier
Techniki programowania gier - Fizyka
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Projekt systemu Seminarium.
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Przegląd zagadnień Seminarium.
Gra Scrabble ® na urządzenie Nokia N800 Autor: Michał Filipowicz Promotor: dr inż. Jerzy Zaczek Konsultant: mgr inż. Krzysztof Rzecki.
„Implementacja modułu tworzenia siatki do komponentowej biblioteki Metody Elementów Skończonych w języku C++” Autor: Piotr Opiekun Wydział Inżynierii Metali.
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Koło Naukowe Stery.
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
Modelowanie elementów świata 3D przy użyciu biblioteki Managed Directx
System generowania wzorów matematycznych MathML
PRZEDSTAWIENIE ZA POMOCĄ METOD GRAFICZNYCH OPERACJI PIONOWANIA MECHANICZNEGO W SZYBIE Opracowali Paulina Lewińska Maciej Włodarczyk.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Promotor dr inż. Mariusz Gola Wykonał Rafał Bajno
Zaprojektowanie i wykonanie prototypowego systemu obiegu dokumentów (workflow) dla Dziekanatu Wydziału z wykorzystaniem narzędzi open-source i cloud computing.
Formaty zdjęć.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
Okienkowy system operacyjny
Analiza mechanizmów sterowania przepływem pakietów w protokole TCP
Sieci komputerowe.
Animacja na stronie internetowej
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Systemy informatyczne wprowadzenie
Modelowanie współpracy farm wiatrowych z siecią elektroenergetyczną
Teksturowanie obiektów z wykorzystaniem reprogramowalnych modułów do obliczania cieniowania Daniel Kos promotor: dr inż. Radosław Mantiuk Wydział Informatyki,
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Podstawy języka skryptów
Projektowanie obiektowe. Przykład: Punktem wyjścia w obiektowym tworzeniu systemu informacyjnego jest zawsze pewien model biznesowy. Przykład: Diagram.
Metody animacji.
Lekcje z komputerem, 2006.
Składa się z wielu rysunków, które odtwarzane w odpowiedniej kolejności i z odpowiednią prędkością tworzą wrażenie ruchu.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Informatyka Mysz komputerowa.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania W Bielsku-Białej Kierunek informatyka Specjalność : Systemy informatyczne Praca dyplomowa inżynierska : System.
Projekt i implementacja symulatora żaglówki z wykorzystaniem biblioteki DirectX Promotor: dr hab. prof. WWSI Grabowski Michał Dyplomant: Radosław Czebreszuk.
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
Programowanie dla każdego
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Autor: Maciej Podsiadły Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Geometria obrazu Wykład 13
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Zapis prezentacji:

Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci. Autor: Justyna Radomska Promotor: dr. inż. Piotr Garbat Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki 2014

Plan prezentacji Cel pracy. Modelowanie postaci. Przygotowanie szkieletu postaci. Animacja. Podsumowanie.

Cel pracy Przegląd popularnych metod reprezentacji obiektów 3D; Systematyka metod animacji; Omówienie mechanizmu kinematyki odwrotnej; Stworzenie modelu 3D postaci i jego animacja w programie Autodesk Maya; Import utworzonego modelu i animacji do silnika gier Unity; Animacja postaci za pomocą tzw. techniki motion capture z wykorzystaniem urządzenia Kinect.

Modelowanie postaci

Modelowanie Środowisko Autodesk Maya Zebranie materiałów referencyjnych i szkiców Konstruowanie siatki wielokątów (ang. polygon mesh)

Teksturowanie Mapowanie UV – rozcięcie utworzonej siatki wielokątów i rozwinięcie jej na płaszczyźnie. Eksport rozciętej siatki do pliku PNG Ręczne sporządzenie tekstury w programie do edycji grafiki 2D

Przygotowanie szkieletu postaci

Utworzenie szkieletu Kości i stawy tworzące łańcuchy kinematyczne Hierarchicznie połączone kości

Kinematyka odwrotna Stosowana w przypadku animacji kości kończyn postaci Pozycja obiektu znajdującego się na końcu łańcucha kinematycznego wpływa na położenie i orientację pozostałych obiektów nadrzędnych w łańcuchu .

Animacja postaci

Metoda klatek kluczowych Określenie klatek kluczowych przechowujących informacje dotyczące kluczowej pozy w sekwencji ruchu Interpolacja klatek pośrednich

Wykorzystanie silnika gier Środowisko Unity Implementacja sterowania animacjami

Technika motion capture Motion capture – technika umożliwiająca rejestrowanie ruchu obiektu za pomocą specjalnych czujników (optycznych, magnetycznych lub mechanicznych)

Technika motion capture cd. Kontroler ruchu Kinect Oprogramowanie NI-mate oparte na protokole OSC (ang. open-sound control)

Technika motion capture cd. Utworzenie uproszczonego szkieletu postaci Przechwycenie ruchu aktora „Podpięcie” uzyskanych danych do szkieletu postaci Niedoskonałość zastosowanego urządzenia i oprogramowania - błędy w animacji

Podsumowanie

Wnioski Tworzenie animacji postaci od podstaw jest procesem złożonym, czasochłonnym i wymagającym dużej wiedzy z zakresu szeroko pojętej grafiki 3D; Środowisko Unity dzięki multiplatformowości oraz możliwości tworzenia skryptów, pozwala na tworzenie ciekawych projektów w niedługim czasie; Edukacyjna rola urządzenia Kinect i oprogramowania NI-mate

Dziękuję za uwagę