Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Gra Scrabble ® na urządzenie Nokia N800 Autor: Michał Filipowicz Promotor: dr inż. Jerzy Zaczek Konsultant: mgr inż. Krzysztof Rzecki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Gra Scrabble ® na urządzenie Nokia N800 Autor: Michał Filipowicz Promotor: dr inż. Jerzy Zaczek Konsultant: mgr inż. Krzysztof Rzecki."— Zapis prezentacji:

1 Gra Scrabble ® na urządzenie Nokia N800 Autor: Michał Filipowicz Promotor: dr inż. Jerzy Zaczek Konsultant: mgr inż. Krzysztof Rzecki

2 Cel pracy Implementacja gry w Scrabble ® na tablet internetowy Nokia N800 Pojedynek człowiek – komputer Generowanie ruchu komputera nie powinno zajmować dużo zasobów

3 Zakres pracy Zapoznanie się z technikami przechowywania słowników języka naturalnego przy pomocy automatów skończonych, w celu doboru najlepszego rozwiązania dla gry Implementacja aplikacji budującej słownik na potrzeby gry, w postaci zminimalizowanego automatu skończonego

4 Zakres pracy Implementacja gry Scrabble ® Implementacja algorytmu generowania ruchów komputera w grze korzystającego ze zbudowanego słownika

5 Budowa słownika w postaci automatu binarnego

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57 Minimalizacja automatu Początkowy rozmiar automatu zawierającego 2,7 mln słów to ok. 8 mln stanów Algorytm minimalizacji oparty na algorytmie Folda Problemy: Stopień skomplikowania Skala słownika

58

59

60

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72 Automat zminimalizowany Zmniejszenie liczby stanów z 24 do 13

73 Efekt minimalizacji Zmniejszenie liczba stanów automatu z ok. 8 mln do 255 tys. stanów Plik tekstowy słownika ma rozmiar 35 MB Plik binarny przechowujący słownik w postaci automatu ma rozmiar ok. 4 MB Czas minimalizacji: ok. 8h

74 Implementacja gry Algorytm Appela i Jacobsona wyznaczania ruchów komputera wyznacza wszystkie możliwości algorytm siłowy bez taktyki może korzystać ze słownika w postaci automatu skończonego

75 Przykładowy przebieg gry

76

77

78

79

80

81

82

83

84

85

86 Podsumowanie Wytyczony cel został zrealizowany Wyznaczenie ruchu komputera trwa od 1 do 3 sekund (bez blanków) Słownik 2,7 mln słów zajmuje tylko 4 MB

87 Możliwości rozwoju Dodanie modułu wyświetlającego znaczenie wybranego słowa Przyspieszenie generowania grafiki Dalsze zmniejszanie słownika np. poprzez jego kompresję

88 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Gra Scrabble ® na urządzenie Nokia N800 Autor: Michał Filipowicz Promotor: dr inż. Jerzy Zaczek Konsultant: mgr inż. Krzysztof Rzecki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google