Podsumowanie Międzyszkolnego Konkursu Chemicznego „Fenoloftaleina” dla Gimnazjalistów – III edycja Bydgoszcz, 22 maja 2017 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rodzaje środków czystości
Advertisements

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu ul. Gronowa Poznań tel fax
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
KWASY Justyna Loryś.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Chemia nieorganiczna Sole Nazwy i wzory soli. Kwasy przeciw zasadom.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
Realizatorzy: uczniowie gimnazjum z klasy 1a, 1b, 2a i 2b Opiekun: nauczyciel chemii – Agata Kula.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Wodorotlenki.
Śniadanie daje moc 7 IV 2016r.
Przemoc w szkole Przemysław Urbański Mikołaj Wesołowski Dawid Zawadzki.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
-Występowanie i właściwości - Ważniejsze związki fosforu
Rodzaje i źródła zanieczyszczeń wód naturalnych Adrian Andrzejczyk Klasa II „b”
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
SIEĆ SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2017
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Piknik Rodzinny 2016 Przygotowały: Karolina Bilut 6a Oliwia Kawula 6a
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
XVIII Edycja Konkursu Plastycznego pod hasłem:
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Sukcesy i osiągnięcia uczniów Liceum Ogólnokształcącego im
WYZNACZANIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO
Uczniowie wyróżniający się w I semestrze roku szkolnego 2016/2017
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
XI Rejonowy Konkurs Języka Angielskiego
KONKURS WIEDZY O HARRYM POTTERZE DLA KLAS II i III 2017/2018
TRZECIE spotkanie Zespołu
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
Wykonała Milena Fiedorowicz
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Wyniki ankiety nt. odżywiania przeprowadzonej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Rudach w dniu 8 września 2015 roku Oprac. Marta Depta.
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
- Konkurs dla uczniów szkół ponadpodstawowych
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W KLASACH VII / VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 150 i W KLASACH III GIMNAZJUM NR 86 ROK SZKOLNY 2018/2019.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Eksperyment edukacją przyszłości
Zapis prezentacji:

Podsumowanie Międzyszkolnego Konkursu Chemicznego „Fenoloftaleina” dla Gimnazjalistów – III edycja Bydgoszcz, 22 maja 2017 r.

Organizatorem konkursu jest Miejski Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Bydgoszcz oraz Gimnazjum nr 9. Nagrody dla laureatów i finalistów konkursu zostały ufundowane: osoby prywatne firmę Purinova, która zajmuje się produkcją polioli poliestrowych oraz systemów poliuretanowych spółkę ProNatura –Międzygminny Kompleks Unieszkodliwiania Odpadów z siedzibą w Bydgoszczy

Przebieg konkursu Konkurs przebiegał w 3 etapach: - Etap szkolny –wyłonienie 3 uczniów z danej szkoły do etapu międzyszkolnego - I etap międzyszkolny –sprawdzian pisemny trwający 60 minut. Uczniowie, którzy uzyskali 68% punktów i więcej przechodzili do II etapu międzyszkolnego - II etap międzyszkolny – sprawdzian pisemny trwający 60 minut -wyłonienie laureatów konkursu

Uczestnicy konkursu Do udziału w konkursie zgłosiło się 50 uczniów z 17 bydgoskich gimnazjów. Bydgoskie Gimnazjum Klasyczne, I Katolickie Gimnazjum, Gimnazjum nr 2, nr 3, nr 9, Gimnazjum nr 15, nr 16, nr 17, nr 23, nr 33, nr 38, nr 46, nr 48, nr 49, nr 50, nr 51 i Gimnazjum nr 52.

Wyniki I etapu Międzyszkolnego 17 uczniów uzyskało 68 % punktów i więcej, i zakwalifikowało się do II etapu konkursu. Najlepsze wyniki w I etapie uzyskali: Szymon Prątnicki (Gim nr 50) 96% punktów Szymon Czajkowski (Gim nr 51) 94% punktów Jan Andrzej Bereda (I Katolickie Gim ) 94% punktów Paweł Kobierowski (Gim nr 50) 92 % punktów Łukasz Zieliński -Weiher (Gim nr 51) 90 % punktów Aleksandra Machowska (Bydgoskie Gim Klasyczne) 90% punktów Magdalena Kaczorowska (Gim nr 49) 90 % punktów

Skład Komisji Konkursowej I etapu Jolanta Nowak –przewodnicząca Członkowie: p. Violetta Pubanz p. Iwona Każarnowicz – Trybuś p. Beata Kolak – Szlęzak p. Teresa Uklejewska p. Magdalena Koralewska Komisja sprawdzała i punktowała prace uczniów oraz podejmowała decyzje o zakwalifikowaniu uczniów do II etapu konkursu międzyszkolnego.

Uczestnicy II etapu międzyszkolnego Finalistami konkursu jest 17 uczniów z 9 gimnazjów: Bydgoskie Gim Klasyczne – 3 uczennice Gim nr 50 – 3 uczniów I Katolickie Gim – 3 uczniów Gim nr 51 – 2 uczniów Gim nr 33 – 2 uczennice Gim nr 2 – 1 uczennica Gim nr 48 – 1 uczennica Gim nr 49 – 1 uczennica Gim nr 17 – 1 uczeń

Laureaci Międzyszkolnego Konkursu Chemicznego „Fenoloftaleina” Łukasz Zieliński -Weiher (Gim nr 51) 97% punktów – I miejsce Szymon Prątnicki (Gim nr 50) 95 % punktów – II miejsce Jan Andrzej Bereda (I Katolickie Gim) 90 % punktów – III miejsce Szymon Czajkowski (Gim nr 51 ) 90 % punktów – III miejsce Serdecznie Gratulujemy !

Nauczycielami laureatów konkursu są: p. Monika Lutomska (Gim nr 51) p. Alojzy Markwitan (Gim nr 50) p. Beata Kolak – Szlęzak ( I Katolickie Gimnazjum) Serdecznie Gratulujemy!

Uczniowie wyróżnieni w konkursie: Aleksandra Machowska (BGK) 88% punktów Julia Grzyl (Gim nr 2) 87% punktów Martyna Burchard (BGK) 85% punktów Wiktoria Graczyk (Gim 33) Julia Śmigielska (Gim 33) Nauczyciele przygotowujący uczniów do konkursu: p. Violetta Pubanz (BGK) p. Maria Szamraj (Gim nr 2) p. Gabriela Zająkała (Gim 33) Średni wynik w II etapie międzyszkolnym – 77 % Serdecznie Gratulujemy !

Skład Komisji Konkursowej II etapu Jolanta Nowak –przewodnicząca Członkowie: p. Iwona Każarnowicz – Trybuś p. Beata Kolak – Szlęzak p. Teresa Uklejewska p. Violetta Pubanz Komisja sprawdzała i punktowała prace uczniów oraz podejmowała decyzje o przyznaniu nagród i wyróżnień w konkursie.

Stopień trudność zadań konkursowych II etapu Zadania bardzo łatwe: 8, zadania zamknięte nr 19, 20, 21, 23, 24, 25, ( wskaźnik łatwości 0,90 -1,00) Zadania łatwe: 1, 3, 5, 6, 9, 10, 14 zadania zamknięte nr 16, 17, 18, 22, ( wskaźnik łatwości 0,70 -0,89) Zadania umiarkowanie trudne: 2, 7, 12, 13 i 15 ( wskaźnik łatwości 0,50 -0,69) Zadania trudne : 4, i 11, ( wskaźnik łatwości 0,20 -0,49) Zadanie bardzo trudne: 0 ( wskaźnik łatwości 0,00 -0,19)

CO2, SO3, SiO2, K2O, NH3 (gaz), H2S(gaz), Fe(OH)2, NaCl. Zadanie nr 4 ( 3pkt) Spośród podanych związków chemicznych, wybierz te, które są:  CO2, SO3, SiO2, K2O, NH3 (gaz), H2S(gaz), Fe(OH)2, NaCl. A) dobrze rozpuszczalne w wodzie, a ich roztwory wodne mają pH =7, B) po zmieszaniu z wodą tworzą roztwory o pH > 7, C) po zmieszaniu z wodą tworzą roztwory o pH < 7. Wybrane wzory związków chemicznych wpisz do tabelki poniżej. A B C

Zadanie nr 11 Uczeń otrzymał pięć naczyń z substancjami, ale żadne z nich nie były oznakowane. Na podstawie przeprowadzonych przez ucznia doświadczeń i uzyskanych wniosków zidentyfikuj te substancje. Obserwacje z doświadczeń i wnioski: Po wprowadzeniu substancji (1) do roztworu (2) pojawiło się zmętnienie; Po dodaniu substancji (3) do substancji z naczynia (4) powstał roztwór substancji (2) i bezbarwny gaz; W reakcji substancji z naczyń (5) i (3) otrzymano sól stosowaną w przemyśle spożywczym, która skraca czas gotowania np. makaronu oraz bezbarwny gaz; Substancja (5) jest stałym kwasem nieorganicznym, ale najczęściej stosowana jest w postaci roztworu wodnego. Wpisz w odpowiednie pola wzory lub nazwy 1 2 3 4 5

Stopień trudność zadań konkursowych II etapu Najtrudniejsze wymagania: zaklasyfikować podane związki chemiczne do odpowiednich grup ze względu na pH wodnego roztworu tej substancji; zidentyfikować substancje na podstawie opisanych obserwacji z doświadczeń i wniosków.

Gratulujemy sukcesów uczniom, dziękujemy nauczycielom ! Jolanta Nowak doradca metodyczny z chemii Iwona Każarnowicz –Trybuś nauczyciel chemii w Gimnazjum nr 9