Ucz i ucz się z TIK!.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
7 punktów Kodeksu 2.0.
Advertisements

Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
LOGO SZKOŁA PODSTAWOWA nr 11 SZKOLNY KODEKS 2.0. Click to edit Master text styles LOGO 1. Ucz i ucz się z TIK. KODEKS 2.0 Wykorzystujemy komputery na.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Debata Szkolna Kodeks 2.0 korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkole.
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
Idealna szkoła z TIK 1.Tablety zamiast podręczników 2.Tablice interaktywne 3.Sprawnie działające komputery 4.Tablety dla każdego ucznia w każdej sali lekcyjnej.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 im. Obrońców Pokoju w Radomiu ul. Malenicka 29 Szkoła ma bogatą bo, aż 100-letnią tradycję. Staramy się aby, nasza placówka.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
D EBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
SZKOLNA DEBATA Czyli jak bezpiecznie poruszać się w sieci.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
 Co to jest bank? Co to jest bank?  Lokata Lokata  Super konto GRAFITTI Super konto GRAFITTI  Karta kredytowa Karta kredytowa  Karta bankomatowa.
Zadaniem szkoły jest opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych (TIK) w nauczaniu.
Co to Internet? Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między- sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
UCZ I UCZ SIĘ Z TIK. JAK PROWADZIĆ LEKCJE W SIECI Za pomocą programów typu Skype lub Ventrilo można by prowadzić lekcje internetowe. Umożliwiałoby to.
System edukacji w Polsce
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Witajcie w świecie książek…
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
CyberPrzemoc                                                                                          Julia  saik.
Debata Klasowa Temat: Kodeks 2.0
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
DNIA 7 LUTEGO OBCHODZONY BYŁ DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
KODEKS.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Bezpieczeństwo dostępu do danych w systemie Windows
„Zagrożenia związane z użytkowaniem Internetu”
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Regulamin pracowni komputerowej
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA Platforma e-learningowa
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
Jakie ZAGROŻENIA mogą czyhać na Ciebie w Internecie?
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Eksperyment edukacją przyszłości
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Zapis prezentacji:

Ucz i ucz się z TIK!

Programy przydają się na przedmiotach matematyczno-fizycznych. Żadne treści z Internetu i komórek nie powinny być wykorzystywane na egzaminach i sprawdzianach. Ściągając przyswajamy mniej wiedzy. Aby nauczyć się dyskutować i prezentować swoje poglądy w sieci należy brać często udział w tego typu dyskusjach. Biorąc udział należy mieć szacunek dla innych wypowiadających się. Informacje, testy i zadania wieszane w sieci powinny być również wywieszane w gablotach szkolnych dla osób nie mających dostępu do Internetu.

Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie

Komentarze i opinie znajdują się na blogach. Należy zwracać uwagę czy dana praca ucznia nie jest skopiowana z Internetu. Prace niesamodzielne, skopiowane w całości z sieci nie powinny podlegać ocenie. Należy sprawdzać wykorzystywane źródło informacji. By znaleźć potrzebne informacje należy wpisać konkretną frazę w wyszukiwarce i przejrzeć wszystkie dostępne wyniki wyszukiwania.

Nie kradnij i nie daj się okraść!

Można opierać się na cudzych pracach lecz nie można ich wykorzystywać do celów rozpowszechniania bez zgody autora. By korzystać z legalnych materiałów należy opierać się tylko i wyłącznie na sprawdzonych stronach internetowych. Jeżeli dana praca ma zastrzeżone prawa autorskie w żaden sposób nie możemy sobie jej przywłaszczyć gdyż w świetle prawa jest to kradzieżą.

Komunikujmy się!

Wszystkie wiadomości, zadania szybciej idą pocztą elektroniczną. Nie należy rozpowszechniać treści o tematyce pornograficznej, hazardowej itp.. Nauczyciel i uczeń nie powinni się kontaktować za pomocą sms-ów. Szkolna strona internetowa powinna zawierać informacje dotyczące szkoły i uczniów oraz być kontrolowana przez nauczycieli.

Komputery pod ręką!

Komputery można udostępniać po lekcjach w ramach dodatkowych zajęć edukacyjnych. W każdej Sali lekcyjnej powinny znajdować się stanowiska komputerowe, tak by każdy uczeń mógł z niej korzystać. Sprzęt pod który podłączony jest Internet powinien być udostępniany tylko uczniom na lekcjach informatyki

Bądź bezpieczny w sieci

Odwiedzane przez nas witryny zapisywane są w historii. Uczniowie na komputerach szkolnych mogą korzystać z wszystkich przeznaczonych dla nich programów lecz nie mogą korzystać z stron i programów niedozwolonych. Bezpieczne korzystanie z sieci opiera się na odwiedzaniu zaufanych stron. Gdy otrzymujemy zaproszenia do interesów powinniśmy dokładnie sprawdzić osoby lub spółki proponujące współpracę.

Nauczcie tego dorosłych!

Osobom starszym można przekazać wiedzę pokazując im poszczególne standardowe czynności związane z obsługą komputera. Zajęcia zapoznawcze z komputerem powinna prowadzić osoba, która w pełni zna się na właściwościach i zastosowaniu sprzętu. Obsługa komputera i internetu pomoże osobom starszym w utrzymywaniu kontaktów z rodziną, pozwala na wykonywanie przelewów, sprawdzanie poczty e-mail, tworzenia portali by znaleźć pracę.