Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie Informacja z wdrażania pilotażowego wdrażania programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach podstawowych Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie ul. Dąbska 105
„Świat małego programisty” Autor innowacji: mgr Małgorzata Szumaczuk Realizacja innowacji: mgr Agnieszka Gierlik mgr Małgorzata Szumaczuk Adresaci innowacji Uczniowie klas 1 – 3 szkoły podstawowej Szczecin, 19.06.2017
Posługiwanie się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym także dla wyszukiwania i korzystania z informacji.
Rozwijanie umiejętności uczenia się jako sposób zaspokajania naturalnej ciekawości świata, odkrywania swoich zainteresowań i przygotowania do dalszej edukacji.
Rozwiązywanie zadań, zagadek i łamigłówek, które prowadzą do odkrycia algorytmów
Doskonalenie umiejętności analitycznych. Pokonywanie labiryntów to tworzenie poleceń lub sekwencje poleceń dla określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu
Doskonalenie umiejętności rozwiązywania algorytmów
Układanie w logicznym porządku: obrazki, teksty
Poznanie działania OzoBotów
Posługiwanie się urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu zadania na przykładzie czytnika kodów zasobów bibliotecznych.
Rozwijanie kreatywności, wyobraźni.
Doskonalenie umiejętności analitycznych.
Programowanie wizualnie prostych sytuacji, historyjek według własnego pomysłu, pojedynczego polecenia i ich sekwencji sterującego obiektem na ekranie komputera
Wykorzystanie programu Scratch Junior/Scratch 2 Wykorzystanie programu Scratch Junior/Scratch 2.0 jako darmowego narzędzia do edytowania grafiki, tworzenia prezentacji, animacji poklatkowych oraz nauki podstaw programowania.
Z okazji Dnia Mamy i Taty uczniowie stworzyli własne animacje aby pokazać czego nauczyli się na zajęciach
Zadanie to zebranie wszystkich monet znajdujących się w labiryncie. Aplikacja Kodable Programowanie trasy dla obiektu (włochaty stworek), przy pomocy poleceń. Zadanie to zebranie wszystkich monet znajdujących się w labiryncie. Oprócz prostych poleceń związanych z kierunkiem ruchu, na wyższych poziomach są do zastosowania warunki oraz powtórzenia.
Praca z programem Kodable
Sebran's ABC to bezpłatne, dostępne w języku polskim, ciekawe gry, które pozwalają ćwiczyć matematykę oraz pamięć, dostarczając jednocześnie doskonałej zabawy
Udział w projekcie „Cyfrowobezpieczni.pl” "Poprawa kompetencji pracowników szkoły, uczniów i ich rodziców w zakresie bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni oraz reagowania na zagrożenia"
Szkolne Dni Bezpieczeństwa Cyfrowego Wydarzenie edukacyjno-informacyjne prowadzone przez wykwalifikowanych Edukatorów Bezpieczeństwa Cyfrowego w szkole, zrealizowane w formie pakietu warsztatów podczas lekcji z uczniami oraz spotkań z nauczycielami i rodzicami.
Portal Cyfrowobezpieczni.pl – platforma informacyjna, edukacyjna i promocyjna, zrealizowana w modelu portalu społecznościowego, adresowanego do wszystkich grup związanych z problematyką bezpieczeństwa cyfrowego w szkołach.
Netografia https://code.org/learn http://godzinakodowania.pl/node/7 https://www.playcodemonkey.com/ http://mistrzowiekodowania.pl/ http://kodowanienadywanie.blogspot.com/2016/10/gra- kolorowe-kodowanie-z-plansza-do.html http://www.akademiaprogramowania.pl/ http://www.programosy.pl/program,sebrans-abc.html https://www.cyfrowobezpieczni.pl/