Savoir-vivre SZKOŁA-TEATR -MUZEUM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

Stereotypy, uprzedzenia i przesądy w sądach w sprawach związanych z przemocą wobec kobiet Temida pod lupą : stereotypy, Warszawa 28 kwietnia 2016.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Historia i tradycje Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie pierwotnie mieściła się w budynku VI Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja przy ul. Mickiewicza.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
„SKRZATY” Chcesz wiedzieć, czym „Skrzaty” zajmowały się w STYCZNIU? Sam zobacz, jak u nas wesoło… Prezentacja została stworzona dla dzieci i rodziców z.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Wycieczka do Teatru,,Kubuś” i Muzeum Zabawek Przygotowała i opracowała Magda Białas.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
Moja Patronka. J. Karpińska, P. Ratajczak, A. Zając DROGA DO PATRONA i PIEŚNI MOJEJ SZKOŁY! "...Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z której.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Nasze Nadleśnictwo Mieszkowice Dzień dobry! Witamy w Nadleśnictwie Mieszkowice – naszym Nadleśnictwie, naszym lesie…. Historia Nadleśnictwa, to las i ludzie.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Dzie ń Ż onkila Hospicjum Ś w. Łazarza w Krakowie 4 maja.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
„ Telefon w naszej rzeczywistości szkolnej”. C ZY SZKOŁA JAKO STREFA WOLNA OD TELEFONÓW MIAŁABY SENS ?
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
Projekt edukacyjny "Moje zachowanie świadczy o mnie, czyli dobre wychowanie na.
Sześciolatek idzie do szkoły
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
Ucz i ucz się z TIK!.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
„Nasza szkoła dzisiaj”
Internet to nie tylko gry
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
Świetlica.
Sześciolatek idzie do szkoły
Umowa darowizny Mgr Aleksandra Pasek Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Nazwisko nauczyciela – klasa X
ZMIEŃ SZKOŁĘ- IDŹ NA WYBORY!
Święto Niepodległości
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Bezpieczeństwo w sieci
Szkoła Podstawowa w Chabielicach
„Zagrożenia związane z użytkowaniem Internetu”
EGZAMIN GIMNAZJALNY W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Stulecie Niepodległości w Barwach Biało - Czerwonych
XIII Liceum Ogólnokształcące w Szczecinie ORGANIZACJA I PRZEBIEG EGZAMINU MATURALNEGO W 2018 ROKU komunikaty dla maturzystów.
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Wykonała Milena Fiedorowicz
Projekt pod tytułem: ,,Stop Smog”
Program Wspierania Uczniów w Wyborze Zawodu
Zachowanie przy stole - klasa II GB.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W KLASACH VII / VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 150 i W KLASACH III GIMNAZJUM NR 86 ROK SZKOLNY 2018/2019.
Prezentacja skierowana do absolwentów
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Zawsze słyszymy o „zasadach” ze strony kobiet
CELE, STRATEGIE, TECHNIKI CZYTANIA. POWTÓRKA
NETYKIETA.
Zapis prezentacji:

Savoir-vivre SZKOŁA-TEATR -MUZEUM „Kultura - to co zostaje, gdy już zapomnisz wszystko, czego się uczyłeś.” Selma Lagerlof, szwedzka pisarka

Savoir-vivre w szkole STRÓJ GALOWY biała bluzka/koszula W naszej szkole obowiązuje schludny strój uczniowski. Strój odświętny to: biała bluzka/koszula oraz czarne lub granatowe spodnie/spódnica obowiązuje podczas: uroczystości szkolnych, sprawdzianu kończącego szkołę, udziału w imprezach i konkursach międzyszkolnych. STRÓJ GALOWY

Savoir-vivre w szkole ZACHOWANIE Uczeń jako pierwszy kłania się wszystkim pracownikom szkoły, mówiąc "dzień dobry”. Kiedy się kłania lub z kimś rozmawia, wyjmuje ręce z kieszeni. Uczeń stosuje na co dzień zwroty grzecznościowe: "dziękuję", "proszę", "przepraszam", itp. ZACHOWANIE

Savoir-vivre w szkole ZACHOWANIE Uczeń nie spóźnia się na zajęcia. Uczeń nie zaczepia innych - nie używa przemocy, nikogo nie bije. ZACHOWANIE

Savoir-vivre w szkole ZACHOWANIE Uczeń dba o kulturę języka - nie używa wulgaryzmów, nie krzyczy, nie podnosi głosu, grzecznie zwraca się do innych, pracuje nad poprawą błędów językowych. Uczeń dba o higienę i porządek w szkole/klasie - nie pisze po ławkach, nie śmieci, nie niszczy pomocy naukowych i mienia szkoły. ZACHOWANIE

Uczeń kulturalnie zachowuje się w czasie szkolnych uroczystości. Savoir-vivre w szkole Uczeń jest odpowiedzialny i prawdomówny - ma odwagę przyznać się do winy, nie kłamie i nie zrzuca odpowiedzialności na innych. Uczeń kulturalnie zachowuje się w czasie szkolnych uroczystości. ZACHOWANIE

Savoir-vivre w teatrze Zapoznaj się z wiedzą dotyczącą tematu sztuki oraz samego autora. Wiedza ta pomoże Ci uniknąć wielu niepotrzebnych i źle odebranych przez towarzystwo pytań.

Savoir-vivre w teatrze Zadbaj o odpowiedni strój.

Savoir-vivre w teatrze Pamiętaj by się nie spóźnić. Najbezpieczniej będzie, gdy pojawisz się w teatrze co najmniej kwadrans przed rozpoczęciem przedstawienia. 

Savoir-vivre w teatrze Nie jedz podczas przedstawienia.  

Savoir-vivre w teatrze Nie korzystaj z telefonu.  

Savoir-vivre w teatrze Nie rozmawiaj w trakcie przedstawienia. Rozmowy w trakcie przedstawienia świadczą o braku kultury. Rozmawiając przeszkadzasz aktorom i widzom. Nie powinno się rozpraszać artystów, grających na scenie.

Savoir-vivre w teatrze Z wyrażeniem zachwytu zaczekaj do końca spektaklu.

Savoir-vivre w muzeum Udając się do sal muzealnych, przede wszystkim musimy okazać ważny bilet wstępu (normalny lub ulgowy, pojedynczy bądź grupowy).

Savoir-vivre w muzeum Jeśli posiadamy jakieś okrycie wierzchnie – powinniśmy je pozostawić w szatni. Podobnie jest z wszelkimi torbami, saszetkami czy plecakami. W niektórych muzeach obowiązuje również zmiana obuwia – wówczas jesteśmy zobowiązani do założenia ochronnych kapci. 

Savoir-vivre w muzeum Przebywając na miejscu, nie możemy: dotykać eksponatów; fotografować lub filmować ich bez zezwolenia; biegać lub ślizgać się po posadzkach; zmieniać dowolnie kierunek zwiedzania; zakłócać spokój innym; jeść, pić ani palić; wprowadzać zwierząt; żuć gumy; głośno się wypowiadać.

Savoir-vivre w muzeum Wolno nam: zadawać pytania przewodnikowi związane z daną ekspozycją; spytać o możliwość zrobienia zdjęcia pamiątkowego; poprosić o chwilę przerwy, jeśli zaistnieje taka konieczność; robić notatki.

Savoir-vivre w muzeum Udając się do muzeum, nie obowiązuje nas jakiś konkretny sposób ubioru. Chyba, że zostaliśmy imiennie zaproszeni na otwarcie danej wystawy, wówczas powinniśmy dopytać lub zostać poinformowani jaki rodzaj stroju obowiązuje w danym dniu. 

Prezentacja wykonana przez klasę 6a savoir – już wiesz vivre – jak masz żyć Prezentacja wykonana przez klasę 6a