1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2013 Warszawa, r.
2 Plan prezentacji Grupa ERGIS w skrócie Grupa ERGIS po I półroczu 2013 Podsumowanie
3 Grupa ERGIS w skrócie
4 Lider przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo-Wschodniej o przychodach, które w 2012 roku przekroczyły 633 mln zł; Korzystna struktura klientów (wiele rynków, wiele segmentów), sieć dystrybucyjna pokrywająca całą Europę; Szeroka oferta niwelująca efekty sezonowości oraz ewentualnego spadku rynku i/lub utraty istotnych klientów; Wysoka bariera wejścia na rynek; Wieloletnie doświadczenie na rynku polskim i europejskim, dogłębna znajomość branży; Łączne zatrudnienie w Grupie na dzień 30 czerwca 2013 r.: 795 osób.
5 Grupa ERGIS po I półroczu 2013
6 Najważniejsze wydarzenia w I półroczu 2013 Wzrost przychodów i wyników operacyjnych dzięki reorganizacji sprzedaży w biznesie folii twardych oraz dynamicznej sprzedaży folii nanoERGIS Osiągnięcie oczekiwanych rezultatów transferu części produkcji folii twardych z Berlina do Wąbrzeźna Podjęcie decyzji o przeniesieniu drugiej linii technologicznej do produkcji folii PVC i laminatów PVC/PE z Berlina do Wąbrzeźna
7 Wyniki Grupy ERGIS po I półroczu 2013 * Niezrealizowane różnice kursowe (przychód/koszt) głównie z tytułu wyceny kredytów denominowanych w EUR. w tys. PLNI H 2013I H 2012Dynamika Przychody ze sprzedaży ,4% Zysk operacyjny ,7% EBITDA ,3% Niezrealizowane różnice kursowe* n/a Zysk netto %
8 Wyniki Grupy ERGIS w I półroczu 2013 Wzrost przychodów ze sprzedaży o 8,4% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, przy zbliżonym kursie euro. Zysk ze sprzedaży - ponad trzykrotnie wyższy niż w I półroczu 2012 r. (ponad 17 mln zł wobec 4,8 mln zł rok wcześniej). Wzrost EBITDA o 51,3% (największy udział w pozytywnej dynamice EBITDA miały twarde folie opakowaniowe i folie stretch). Na wynik netto i brutto wpłynęły ujemne różnice kursowe oraz pozostałe koszty operacyjne.
9 Sprzedaż produktów Grupy ERGIS w I półroczu 2013, wartościowo WartośćDynamika [%]Struktura IH 2013IH 2012 IH 2013IH 2012 Folie miękkie PVC ,63%14,58%16,76% Opakowania drukowane ,42%9,67%9,76% Twarde folie opakowaniowe ,67%31,25%31,48% Opakowania przemysłowe ,06%39,13%32,37% Pozostała sprzedaż ,63%5,37%9,63% Razem przychody ze sprzedaży ,43%100,00% - sprzedaż na rynku polskim ,87%48,39%48,64% - sprzedaż na rynkach zagranicznych ,97%51,61%51,36%
10 Sprzedaż produktów Grupy ERGIS w I półroczu podsumowanie Wysoka dynamika sprzedaży opakowań przemysłowych (wartościowo +31%, ilościowo +24%), dzięki uruchomieniu w 2012 roku nowej linii do produkcji nowoczesnej wielowarstwowej folii stretch nanoERGIS. Systematyczne zwiększanie sprzedaży twardych folii opakowaniowych (o 7,67% do wartości ponad 105,7 mln zł) oraz opakowań drukowanych (o 7,42% do wartości ponad 32,7 mln zł). Spadek sprzedaży folii miękkich PVC spowodowany zmniejszeniem przychodów przede wszystkim w sprzedaży eksportowej jednego z asortymentów (folie dekoracyjne, spadek o ponad 2 mln zł). Przychody ze sprzedaży, zarówno krajowej jak i zagranicznej, pozostałych asortymentów tej grupy były na podobnym poziomie jak w I półroczu 2012 roku. Grupa całkowicie wycofała się ze sprzedaży tapet, paneli i parapetów, co znajduje odbicie w ujemnej dynamice sprzedaży w pozycji pozostała sprzedaż.
11 Podsumowanie
12 Podsumowanie Wzrost wyników operacyjnych, dzięki przeprowadzonej w 2012 roku reorganizacji w biznesie folii twardych oraz zwiększeniu sprzedaży folii nanoERGIS. Perspektywy dalszego wzrostu rentowności dzięki zrealizowanemu oraz zaplanowanemu programowi inwestycyjnemu. Ugruntowana pozycja na rynku, pozwalająca na dalsze zwiększanie udziałów rynkowych.
13 DZIĘKUJEMY