Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
PODSTAWY PRAWNE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
REALIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 stan na 31 lipca 2012 r.
Projekt restrukturyzacji sieci szkół i placówek publicznych w Szczecinie Szczecin, styczeń 2008.
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
Konferencja dla dyrektorów szkół podsumowująca pracę w I semestrze marzec 2005 r. Uwarunkowania prawne dotyczące szkół policealnych.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Szkolnictwo ponadgimnazjalne
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
PLAN REKRUTACJI DO LICEÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
POPRAWA SYSTEMU EDUKACJI W POZNAŃSKICH GIMNAZJACH – Analiza wyników restrukturyzacji gimnazjów w roku szkolnym 2011/2012.
Podsumowanie rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 20145/2015 Poznań, 9 lipca 2014 roku.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2013/2014 Rok szkolny 2013/2014 Rok szkolny 2012/2013 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Ścieżki edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami Paweł Kubicki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Przyszłość edukacji włączającej, , Warszawa.
INFORMACJA O PLANOWANYM NABORZE DO PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH ORAZ GIMNAZJÓW W PROJEKTOWANYM ROKU 2012/2013.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
aula Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego
Spotkanie z pracownikami puckich szkół
Wdrażanie restrukturyzacji poznańskiej oświaty w oparciu o nowe przepisy oświatowe Poznań 14 lutego 2017r.
Projektowane zmiany w polskim systemie oświaty - gimnazja
Prawo oświatowe sierpnia 2017.
Podsumowanie roku szkolnego 2016/2017 Jak planować wdrażanie reformy od czerwca? LESZEK ZALEŚNY.
Wdrażanie reformy edukacji
Szkoła Podstawowa Nr 12 - zmiany w systemie oświaty

Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018

POMORSKA RADA OŚWIATOWA, r.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
w rejonie wspomagania:
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Status prawny szkół w kontekście reformy ustroju szkolnego
Ruch kadrowy w szkołach w okresie reformy oświaty
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Reforma oświaty w gminie Bardo
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
SIEĆ SZKÓŁ W GMINIE NOWE OD 1 WRZEŚNIA 2017 ROKU
Niektóre skutki zmian w oświacie
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.

Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
REFORMA OŚWIATY 2017/18.


Lista obecności lista (kolor)
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2019 R.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Rok szkolny 2019/2020 w kontekście zmian systemu edukacji
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian

Założenia reformy oświaty w zakresie zmiany w strukturze szkół Zmiana Z dniem Przekształcenie 6-letnich szkół podstawowych w 8-letnie szkoły podstawowe 1 września 2017 Wygaszanie gimnazjów 1 września 2017 – zaprzestanie naboru 31 sierpnia 2019 – zakończenie działaln. Przekształcenie 3-letnich zasadniczych szkół zawodowych w 3-letnie branżowe szkoły I stopnia Przekształcenie szkoły specjalnej przysposabiającej do w szkołę specjalną przysposabiającą do pracy nowego typu Przekształcenie zespołu szkół składającego się wyłącznie ze szkoły podstawowej i gimnazjum w 8-letnia szkołę podstawową

Założenia reformy oświaty w zakresie zmiany w strukturze szkół Zmiana Z dniem Przekształcenie dotychczasowych szkół policealnych w szkoły policealne nowego typu 1 września 2017 Przekształcenie 3-letnich liceów ogólnokształcących w 4-letnie licea ogólnokształcące 1 września 2019 Przekształcenie 4-letnich techników w 5-letnie technika Utworzenie 2-letnich branżowych szkół II stopnia 1 września 2020

Reforma oświaty w Przemyślu Szkoły podstawowe ogólnodostępne

Szkoły podstawowe r. szk. 2016/2017

Stopień wykorzystania bazy szkół podstawowych r.szk. 2016/2017   Liczba pomieszczeń dydaktycznych* Liczba oddziałów Współczynnik zmianowości SP-1 15 11 0,73 SP-4 26 23 0,88 SP-5 20 0,55 SP-6 22 0,68 SP-11 16 0,94 SP-14 21 1,00 SP-15 19 1,11 SP-16 41 17 0,41 SP-17 6 0,35 Razem 197 140 0,71 * tylko pomieszczenia, które służą do realizacji zajęć z ramowych planów nauczania , tj. sale lekcyjne , pracownie, sale do prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego. Nie są ujęte inne pomieszczenia dydaktyczne , np. biblioteki, świetlice, gabinety itp.

Prognozowany nabór do szkół podstawowych na rok szkolny Rocznik rozpoczynający naukę Liczba urodzeń Przewidywana liczba oddz. kl. I 1 2 3 8(7:24) 2017/2018 2010 610 23 2018/2019 2011 586 22 2019/2020 2012 548 21 2020/2021 2013 532 2021/2022 2014 530 2022/2023 2015 485 19

Prognozowana l. oddziałów w szkołach podstawowych

Prognozowana l. oddziałów w szkołach podstawowych L. pom. dyd. 2016/ 2017 2017/ 2018 2018/ 2019 2019/ 2020 2020/ 2021 2021/ 2022 2022/ 2023 2023/ 2024 2024/ 2025 SP 1 15 11 13 16 SP 4 26 23 27 31 30 29 SP 5 20 14 SP 6 22 17 19 SP 11 18 SP 14 21 24 SP 15 25 SP 16 41 SP 17 6 7 8 RAZEM 197 140 163 185 183 184 171 160 165

Prognozowana zmianowość w szkołach podstawowych L. pom. dyd. 2016/ 2017 2017/ 2018 2018/ 2019 2019/ 2020 2020/ 2021 2021/ 2022 2022/ 2023 2023/ 2024 2024/ 2025 SP-1 15 0,73 0,87 1,00 1,07 SP-4 26 0,88 1,04 1,19 1,15 1,12 SP-5 20 0,55 0,65 0,75 0,80 0,70 SP-6 22 0,68 0,77 0,86 SP-11 16 0,94 1,13 1,25 1,06 SP-14 21 1,14 1,29 1,24 1,10 SP-15 19 1,11 1,26 1,42 1,32 1,21 SP-16 41 0,41 0,49 0,56 0,59 0,54 0,51 SP-17 17 0,35 0,47 Razem 197 0,71 0,83 0,93 0,81 0,84

Demografia

Wstępne wnioski W latach 2018/2019 - 2019/2020 nastąpi kulminacja liczby oddziałów w szkołach podstawowych. Począwszy od r. szk. 2020/2021 liczba oddziałów zacznie spadać. Biorąc pod uwagę: - prognozy demograficzne - warunki organizacyjne szkół podstawowych - funkcjonowanie szkół podstawowych niepublicznych liczba szkół podstawowych jest wystarczająca dla potrzeb Przemyśla Przejściowe wydłużenie godzin nauki wystąpi w SP Nr : 4, 11,14 15

Działania podejmowane w stosunku do szkół podstawowych wynikające z ustawy Przekształcenie z dniem 1.09.2017r. 6-letnich szkół podstawowych nr: 1,4,5,6,11,14,15, 17 w 8-letnie szkoły podstawowe Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w 8-letnią szkołę podstawową

Reforma oświaty w Przemyślu Gimnazja ogólnodostępne

Gimnazja ogólnodostępne w r. szk. 2016/2017

Stopień wykorzystania bazy gimnazjów Lp Szkoła Liczba pomieszczeń dydaktycznych * Liczba oddziałów Współcz. zmianowości L.oddz./L.pom. 1 Gim 1 29 10 0,31 3 Gim 3 26 13 0,38 4 Gim 5 11 12 1,09 5 Gim 4 (ZSzOI)** 41** 28** 0,69 6 Gim 7 (ZSO 2)** 17** 13** 0,76 Suma końcowa 139 75 0,54 * tylko pomieszczenia, które służą do realizacji zajęć z ramowych planów nauczania , tj. sale lekcyjne , pracownie, sale do prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego. Nie są ujęte inne pomieszczenia dydaktyczne , np. biblioteki, świetlice, gabinety itp. ** cały zespół

Liczba oddziałów w wygaszanych gimnazjach

Wstępne wnioski Brak potrzeby przekształcenia gimnazjów ogólnodostępnych dla młodzieży w szkoły innego typu Zasadne jest włączenie samodzielnych gimnazjów do szkół podstawowych. Oddziały gimnazjalne powinny pozostać w swoich dotychczasowych siedzibach, ponieważ warunki bazowe szkół podstawowych nie pozwolą na przyjęcie dodatkowych oddziałów gimnazjalnych. Konieczne podjęcie decyzji dot. przeznaczenia budynków gimnazjów po wygaszeniu jednostek

Propozycja zmian dot. gimnazjów ogólnodostępnych Włączenie z dniem 1 września 2017r. : Gimnazjum nr 1 do Szkoły Podstawowej Nr 14 Gimnazjum Nr 3 do Szkoły Podstawowej Nr 5 Gimnazjum Nr 5 do Szkoły Podstawowej Nr 4 Wygaszenie Gimnazjum Nr 4 w ZSzOI poprzez przekształcenie zespołu w szkołę podstawową Wygaszenie Gimnazjum Nr 7 w ZSO nr 2 Do czasu wygaszenie gimnazja pozostają w swoich siedzibach.

Zmiany dot. szkół ponadgimnazjalnych ogólnodostępnych Przekształcenie z dniem 1.09.2017r.: zasadniczych szkół zawodowych: Nr 1 w ZSUHiG, Nr 2 w CKZiU-2, Nr 4 w ZSEiO, Nr 6 w CKZiU-1 w branżowe szkoły I stopnia szkół policealnych dla młodzieży: Nr 2 i Nr 5 w CKZiU-1 w szkoły policealne nowego typu

Zmiany dot. szkół ponadgimnazjalnych Przekształcenie z dniem 1.09.2019r.: 3-letnich liceów ogólnokształcących dla młodzieży: I LO, II LO, III LO w ZSO-2 , IV LO w ZSEiO, w 4-letnie licea ogólnokształcące 4-letnich techników dla młodzieży : Nr 1 w ZSUHiG, Nr 2 w CKZiU-2 , Nr 4 w ZSEiO, Nr 6 w CKZiU-1, Nr 8 w CKZiU-1 w 5-letnie technika

Zmiany dot. szkół dla dorosłych Przekształcenie z dniem 1.09.2017r.: gimnazjum dla dorosłych w CKZiU-2 w szkołę podstawową o strukturze klas VII - VIII szkół policealnych dla dorosłych : Nr 1 i Nr 6 w CKZiU-2 w szkoły policealne nowego typu Przekształcenie z dniem 1.09.2019r.: LO dla dorosłych i VII LO dla dorosłych w CKZiU-2 w 4-letnie licea ogólnokształcące

Zmiany dot. szkół specjalnych Przekształcenie z dniem 1.09.2017r.: 6-letnich szkół podstawowych specjalnych: Nr 7 w SOSW-1 i Nr 12 w SOSW-2 w szkoły 8-letnie zasadniczych szkół zawodowych specjalnych: Nr 3 w SOSW-1 i Nr 1 w SOSW-3 w branżowe szkoły I stopnia szkoły przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w SOSW-1 w szkołę specjalną przysposabiającą do pracy nowego typu szkół policealnych specjalnych : Nr 4 w SOSW-2 i Nr 3 w SOSW-3 w szkoły policealne nowego typu

Zmiany dot. szkół specjalnych cd. Wygaszenie gimnazjów specjalnych: Nr 8 w SOSW-1, Nr 9 w SOSW-2 i Nr 10 w SOSW-3 Przekształcenie z dniem 1.09.2019r.:   3-letniego I LO specjalnego w SOSW-3 w 4-letnie liceum ogólnokształcące 4-letnich techników specjalnych: Nr 2 w SOSW- 2 i Nr 1 w SOSW-3 w 5-letnie technika

Skutki kadrowe reformy dla dyrektorów W przypadku przekształcenia : - 6-letniej SP w 8-letnią SP - 3-letniego LO w 4-letnie LO - 4-letniego T w 5-letnie T ZSZ w SB I stopnia Dyrektor pozostaje na stanowisku do końca kadencji W przypadku włączenia gimnazjum w strukturę szkoły podstawowej Dyrektor 6-letniej szkoły podstawowej staje się dyrektorem 8-letniej szkoły podstawowej, w której funkcjonują oddziały gimnazjalne do końca swojej kadencji. Dyrektor gimnazjum staje się wicedyrektorem szkoły podstawowej do końca okresu na jaki powierzono mu stanowisko dyrektora gimnazjum. Dotychczasowi wicedyrektorzy szkół zostają odwołani ze stanowisk.

Skutki kadrowe reformy dla nauczycieli W przypadku przekształcenia : - 6-letniej SP w 8-letnią SP - 3-letniego LO w 4-letnie LO - 4-letniego T w 5-letnie T - ZSZ w SB I stopnia Nauczyciele stają się z mocy ustawy nauczycielami przekształconych szkół W przypadku włączenia gimnazjum w strukturę szkoły podstawowej Nauczyciele gimnazjum stają z mocy ustawy nauczycielami szkół podstawowych Arkusz organizacji szkoły opracowuje dyrektor szkoły podstawowej we współpracy z dyrektorem gimnazjum

Skutki kadrowe reformy dla pracowników niepedagogicznych W przypadku przekształcenia : - 6-letniej SP w 8-letnią SP - 3-letniego LO w 4-letnie LO - 4-letniego T w 5-letnie T - ZSZ w SB I stopnia Pracownicy stają się pracownikami przekształconych szkół W przypadku włączenia gimnazjum w strukturę szkoły podstawowej Pracownicy gimnazjów stają się pracownikami szkół podstawowych

Harmonogram prac styczeń 2017: podjęcie uchwały RM w sprawie projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego podjęcie uchwały RM w sprawie projektu dostosowania sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych w związku z nowym ustrojem szkolnym   styczeń /luty 2017: przedłożenie ww. projektów uchwał RM do zaopiniowania kuratorowi oświaty oraz związkom zawodowym do 31 marca 2017r. podjęcie Uchwały RM w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów na okres od 1.09.2017r. do 31.08.2019r. podjęcie Uchwały RM w sprawie dostosowania sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych na okres od 1.09.2017r. do 31.08.2019r.

Harmonogram prac do 30 listopada 2017r. podjęcie uchwał stwierdzających przekształcenie szkół podstawowych, zasadniczych szkół zawodowych, szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz szkół policealnych w szkoły nowego typu   do 31 sierpnia 2019r. podjęcie uchwały RM w sprawie ustalenia planu sieci publicznych 8-letnich szkół podstawowych na okres od dnia 1 września 2019r. podjęcie uchwały RM w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz szkół specjalnych na okres od dnia 1 września 2019r. do 30 listopada 2019r. podjęcie uchwał stwierdzających przekształcenie liceów ogólnokształcących i techników w szkoły nowego typu

Dziękuję za uwagę