Psychopatologia mgr Michalina Sołtys, mgr Ewa Stępka-Tykwińska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bogusława Dorota Gołębniak DSW we Wrocławiu
Advertisements

Philip Zimbardo Psychologia i życie
w ramach prac doktorskich i magisterskich
PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Stanisław KOZIEJ BADANIA NAUKOWE 2007 r
Gra kierownicza WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
Rodzaje psychoterapii Psychoterapia - ćwiczenia III rok Pedagogiki Specjalnej APS Prowadząca: mgr Agnieszka Kałwa.
Literatura.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Kształtowanie motywacji pracowników
MATEMATYCZNE MODELOWANIE SYSTEMÓW
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
Pedagogika resocjalizacyjna - Program zajęć i literatura -
TECHNIKA CIEPLNA (Z WYMIANĄ CIEPŁA) laboratoria
Termin: sierpnia 2013 Miejsce: Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego (Stary BUW) WARSZAWA Krakowskie Przedmieście 26/28 Temat: Psychologiczne leczenie.
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
WYMAGANIA Przedmiot: psychologia poznawcza
Regulamin przedmiotów: Modelowanie symulacyjne Modelowanie i prognozowanie symulacyjne Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 311 B1
Regulamin przedmiotów: Modele Analizy Rynku Kapitałowego Wymagania
Analiza ekonomiczno – finansowa
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Teoria i praktyka kształcenia
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
(terapia czytelnicza)
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Teorie osobowości Literatura podstawowa
Regulamin przedmiotu: Analiza Ekonomiczna Decyzji Biznesowych Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 413 B1
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
TECHNIKA CIEPLNA (Z WYMIANĄ CIEPŁA) laboratoria Łukasz AMANOWICZ Karol BANDURSKI.
Heurystyki Wersja studencka. Heurystyki Opisane i nazwane w latach 70. XX wieku Daniel KahnemanAmos Tversky.
Badania operacyjne i teoria optymalizacji semestr zimowy 2015/2016
UBEZPIECZENIA W LOGISTYCE dr hab. Marek Szczepański, prof. nadzw. PP.
ZALECENIA DOTYCZĄCE REDAKCJI PRAC DYPLOMOWYCH przygotowywanych na Wydziale Zarządzania PRz.
Wprowadzenie do psychologii rozwoju człowieka
Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.
Psychologia w zarządzaniu seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017 Czwartek tydzień parzysty.
Po co komu psychoterapia?
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
PRAWO URZĘDNICZE I ETYKA URZĘDNICZA
MODELOWANIE MATEMATYCZNE
Literatura, zaliczenie ćwiczeń, zakres zagadnień do ćwiczeń kryminalistyka, identyfikacja osób i zwłok, elementy kryminalistyki, seminarium.
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Dzień dobry! Aleksandra Luterek
dr Agnieszka Brzozowska
Komunikacja Interpersonalna
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Wykład 1 Przedmiot psychologii
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Organizacja i funkcjonowanie transportu
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Psychologia w Zarządzaniu
Historia Administracji SSA rok I
Psychologia w Zarządzaniu
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Psychologia Marta Riess.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Psychopatologia mgr Michalina Sołtys, mgr Ewa Stępka-Tykwińska michalina.soltys@ukw.edu.pl; estepka@ukw.edu.pl

Informacje wstępne Harmonogram zajęć Przebieg zajęć Obecność System oceniania Zaliczenie Literatura

Harmonogram zajęć 7.02. – ES + MS łącznie 5.03. – ES + MS równolegle ścieżki patologizacji wg 6 podejść 19.03. – ES + MS równolegle 10.04. – ES łącznie 24.04. – MS łącznie 22.05. – kolokwium -psychodynamiczne, - behawioralne, poznawcze, humanistyczne, egzystencjalne, - systemowe

Przebieg zajęć Sprawdzenie znajomości lektury Omówienie studium przypadku – zadanie domowe Krytyczna dyskusja, poszerzenie wiadomości, studium przypadku Podsumowanie, lektura + zadanie domowe

Obecność 1 nieobecność dopuszczalna łącznie na obu blokach realizowanych przez prowadzące każda następna – zaliczenie treści z zajęć na dyżurze brak obecności na połowie zajęć – brak klasyfikacji

System oceniania Łączna liczba punktów: 60 Składowe oceny Liczba punktów Procent oceny końcowej Uwagi Kolokwium 38 pkt 80% Podejście do kolokwium =zaliczenie końcowego studium przypadku Studium przypadku (interpretacja procesu patologizacji w ujęciu różnych teorii) 10 pkt Punktowanie: adekwatne rozpoznanie -1pkt dobór teorii do przypadku -1pkt adekwatne uzasadnienie doboru teorii i interpretacja – 2 pkt posługiwanie się językiem teorii – 2pkt umiejętność integrowania różnych teorii – 4 pkt Zaliczenie znajomości lektury 12 pkt 20% Łączna suma punktów z 3 najlepszych wejściówek Zadania domowe Nieprzygotowanie do zajęć = zaliczenie na dyżurze Aktywność na zajęciach Decydująca rola: rozumna aktywność = podniesienie ostatecznej oceny w kwestii spornej Ponieważ przysługuje studentowi jedna nieobecność uwzględniane są wyniki z 3 najlepszych wejściówek? Lub możemy rozłożyć wejściówki na 4 spotkania po 3 pkt? Łączna liczba punktów: 60

System oceniania – studium przypadku Liczba punktów możliwa do zdobycia: 0-10 punktów Rozpoznanie (0-1) 0 pkt – brak adekwatnego rozpoznania jednostki nozologicznej 1 pkt – adekwatne rozpoznanie jednostki nozologicznej Dobór teorii do przypadku (0-1) 0 pkt – brak wskazania teorii lub wskazanie teorii nieadekwatnej; 1 pkt – wskazanie teorii adekwatnej Uzasadnienie doboru teorii i interpretacja (0-2) 0 pkt – brak uzasadnienia i interpretacji, uzasadnienie i interpretacja nieadekwatne; 1 pkt – uzasadnienie i interpretacja niepełna, właściwe uzasadnienie z elementami nadinterpretacji; 2 pkt – w pełni adekwatne uzasadnienie i interpretacja Umiejętność posługiwania się językiem teorii (0-2) 0 pkt – niestosowanie języka teorii; 1 pkt – wybiórcze stosowanie języka teorii, stosownie języka teorii z pojedynczymi błędami; 2 pkt – adekwatne stosowanie języka teorii Umiejętność integrowania różnych teorii (0-4) 0 pkt – brak doboru innej (drugiej) teorii lub nieadekwatny dobór; 1 pkt – adekwatny dobór (drugiej) teorii z krótkim, niepełnym uzasadnieniem; 2 pkt – adekwatny dobór (drugiej) teorii z pełnym uzasadnieniem, bez stosowania języka teorii/ adekwatny dobór kilku teorii z krótkim, niepełnym uzasadnieniem; 3 pkt – adekwatny dobór (drugiej) teorii z pełnym uzasadnieniem z wybiórczym niestosowaniem języka teorii lub drobnymi nadinterpretacjami/ adekwatny dobór kilku teorii z ich pełnym uzasadnieniem ; 4 pkt – adekwatny dobór kilku teorii z pełnym uzasadnieniem w języku teorii przedstawionym w syntetyzującej formie

Zaliczenie Kolokwium: forma testowa: pytania otwarte i zamknięte; Zakres kolokwium: problematyka poruszana na zajęciach i opisywana w literaturze podstawowej Studium przypadku: opis procesu patologizacji w języku teorii; System oceniania: 1-10pkt zgodnie z podanymi kryteriami; zaliczenie studium przypadku = podejście do kolokwium przesłanie końcowego studium przypadku do 3.05. Końcowe studium przypadku wręczone do opracowania na przedostatnich zajęciach tj. 10.04. Studenci mają czas zapoznać się ze studium i wstępnie je opracować. Od zakończenia zajęć (22.04) do czasu przesłania ostatecznej wersji przypadku mają 1,5 tygodnia. Termin 3.05 wynika z konieczności sprawdzenia studium i przesłania informacji zwrotnej o możliwości podejścia do kolokwium. W przypadku plagiatu lub rażąco nieadekwatnej interpretacji (<4 pkt) konieczność poprawy.

Zaliczenie - progi 90-100% bdb : 54-60 pkt 83-89% db+ : 49,5-53,5 pkt 68-75% dst+ : 41-45 pkt 60-67% dst : 36-40,5 pkt <60% ndst : <36 pkt

Literatura podstawowa Alford, B. A., Beck, A. T. (2005). Terapia poznawcza jako teoria integrująca psychoterapię. Kraków: WUJ, s. 9-24, 33-34. de Barbaro, B. (red.) (1999). Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wydawnictwo UJ, s.11-17, 31-84. Ellis, A. (1999). Terapia krótkoterminowa - lepiej, głębiej, trwalej. Gdańsk: GWP, s. 20-29. Frankl, V. E. (1998). Homo patiens. Warszawa: PAX, s. 8-17, 45-62, 139-151, 266-295. Frankl, V. E. (2009). Człowiek w poszukiwaniu sensu. Warszawa: Czarna Owca, s. 149-223. Freud, Z. (1982), Wstęp do psychoanalizy. Warszawa: PWN Horney, K. (1999), Neurotyczna osobowość naszych czasów. Poznań: Rebis Jankowski, K. (1978), Przełom w psychologii. Warszawa: Czytelnik s. Jankowski, K. (1983). Schizofrenia jako niedokończony cykl rozwojowy rodziny. Przegląd Psychologiczny, 1. Laing, R. D. (1995). Podzielone „Ja”: egzystencjalistyczne studium zdrowia i choroby psychicznej. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis, s. 31-131, 169-198. Margasiński, A. (1995). Psychologiczna analiza systemów rodzinnych z chorobą alkoholową. Świat Problemów, 12, 13-15. Maslow, A. (2006), Motywacja i osobowość. Warszawa: PWN McWilliams, N. (2010), Diagnoza psychoanalityczna. Gdańsk: GWP Popiel, A., Pragłowska, E. (2008). Psychoterapia poznawczo-behawioralna: teoria i praktyka. Warszawa: Paradygmat, s. 33-80. Sęk, H. (2001), Wprowadzenie do psychologii klinicznej. Warszawa: Scholar Sęk, H. (2005), Psychologia kliniczna. Tom 1. Warszawa: PWN Zubrzycka, R., Emeryk, A. (2002). Wpływ astmy oskrzelowej u dziecka na funkcjonowanie rodziny. Alergia, Astma, Immunologia, 7(1), 21-26.

Literatura uzupełniająca Beck, J. (2005). Terapia poznawcza: podstawy i zagadnienia szczegółowe. Kraków: WUJ, s. 1-9, 13-24. Dąbrowski, K. (1979). Dezintegracja pozytywna. Warszawa: PIW. Freud, Z. (1987), Psychopatologia życia codziennego. Marzenia senne. Warszawa: PWN Horney, K. (2000), Autoanaliza. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis Popielski, K. (red.). (1987). Człowiek - pytanie otwarte. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL. Praszkier, R. (red.) (1999). Mity i rzeczywistość terapii rodzin. Warszawa: Koło TPD nr 134 przy OOZP Synapsis, s. 20-46, 54-56, 66-85. Reinecke, M. A., Clark, D. A. (red.) (2005). Psychoterapia poznawcza w teorii i praktyce. Gdańsk: GWP. Satir, V. (2000). Terapia rodziny. Gdańsk: GWP, s. 17-145. Seligman, M. E. Walker, E. F., Rosenham, D. L. (2001). Psychopatologia. Poznań: Wydawnictwo Zysk i Spółka. Sęk, H. (2005). Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej. W: H. Sęk (red.), Psychologia kliniczna, t. 1 (s. 110-118). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Skinner, B. F. (1978), Poza wolnością i godnością. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy Ściepuro, A. (2007). Psychoterapia rodzin w praktyce klinicznej. Psychiatria w Praktyce Ogólnolekarskiej, 7(3), 128-136. Tryjarska, B. (2005). Systemowa – komunikacyjna terapia rodzin. W: L. Grzesiuk (red.), Psychoterapia. Praktyka (s. 107-116). Warszawa: Eneteia.