Wstęp do programowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie obiektowe
Advertisements

Wprowadzenie do C++ Zajęcia 2.
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
przetwarzaniu informacji
Platforma .Net i Vs.Net.
PHP vs. ASP PHP – lider wydajności wśród języków skryptowych.
P O D S T A W Y P R O G R A M O W A N I A
Wstęp do programowania obiektowego
Java – programowanie obiektowe
Systemy zarządzania treścią CMS
Norton Commander Opracowanie mgr Aneta Kaczyńska
Programowanie obiektowe W1 Wprowadzenie
Made by Mateusz Szirch Kilka słów o JavaScript.
Spis Treści Każdy użytkownik komputera ma do czynienia z programami - od systemów operacyjnych począwszy, poprzez całą masę różnych programów użytkowych,
Rozwój aplikacji przy wykorzystaniu ASP.NET
Rozwój aplikacji. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji złożonych aplikacji opartych na przeglądarce. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji.
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Wprowadzenie do HTML, CSS, JavaScript, PHP
Lokalne serwery www Serwer WWW - ang. Web server jest to oprogramowanie zainstalowane na serwerze podłączonym do sieci Internet. Używające technologii.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Marcin Hankiewicz.
Tworzenie strony internetowej krok po kroku.
Programowanie strukturalne i obiektowe
System operacyjny i jego usługi
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Paweł Abramczyk.
Autor: Kamil Szafranek
Technologie internetowe II
POŚREDNIK Jak reprezentowana jest informacja w komputerze? liczby – komputer został wymyślony jako zaawansowane urządzenie służące do wykonywania.
Temat 2: Edytory HTML.
ZAKŁAD SYSTEMÓW KOMPUTEROWYCH
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
Projektowanie stron WWW
W ramach projektu edukacyjnego pt. „Kalejdoskop zawodów” pracę wykonał Dominik Grelak kl. 2 A Olecko, maj 2014.
Podstawy programowania
Metody numeryczne metody rozwiązywania problemów matematycznych za pomocą operacji na liczbach. Otrzymywane tą drogą wyniki są na ogół przybliżone, jednak.
Algorytmika.
Wprowadzenie do programowania
C++.
Projektowanie Aplikacji Internetowych
Przeglądarki Wszelkie prawa zastrzeżone! Google Chrome – przeglądarka internetowa tworzona przez Google. Jej kod został napisany w oparciu o rozwiązania.
Temat 1: Ogólne cechy języka PHP
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
ZASADY TWORZENIA I WYKORZYSTANIA SERWISU WWW DO ZASTOSOWAŃ FIZYKI Anna Kierepka, Małgorzata Mergo informatyka + 2.
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Zbiór danych zapisanych zgodnie z określonymi regułami. W węższym znaczeniu obejmuje dane cyfrowe gromadzone zgodnie z zasadami przyjętymi dla danego.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
1 Analiza możliwości języka C# w aspekcie oprogramowania dla myszy Łukasz Łysyganicz Nr indeksu Praca napisana pod kierunkiem: Prof. nzw. Dr hab.
HTML Hyper Text Markup Language komputerowe Esperanto cz. I historia, struktura dokumentu.
Podstawy języka skryptów
Technologie internetowe
Programowanie w językach skryptowych
PHP. PHP obiektowy, skryptowy język programowania zaprojektowany do generowania stron internetowych w czasie rzeczywistym.
Wprowadzenie do programowania w Pascalu mgr inż. Agata Pacek.
Platforma .Net.
Podstawy programowania
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Struktura systemu operacyjnego
Metody komunikacji dawniej i dziś
Portal edukacyjny J A V A S C R I P T JĘZYK PROGRAMOWANIA STRON HTML Opracowała: Anna Śmigielska.
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania W Bielsku-Białej Kierunek informatyka Specjalność : Systemy informatyczne Praca dyplomowa inżynierska : System.
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
Kompilator eBook w technologii Java Dyplomant: Maciej Bagrowski Promotor: dr inż. Walery Susłow Politechnika Koszalińska Wydział Elektroniki i Informatyki.
VBA w Excel.
Programowanie Obiektowe – Epilog
Różnice między programowanie strukturalnym a obiektowym
Hipertekst HTML WWW.
Zapis prezentacji:

Wstęp do programowania Informatyka Zakres rozszerzony Zebrał i opracował : Maciej Belcarz

PROGRAMOWANIE JĘZYK PROGRAMOWANIA Proces projektowania, tworzenia, testowania i utrzymywania kodu źródłowego programów komputerowych lub urządzeń mikroprocesorowych JĘZYK PROGRAMOWANIA Zbiór zasad określających jak należy budować poprawne wyrażenia oraz jak komputer ma je rozumieć

Projekt programu Zapis programu Testowanie programu Etapy programowania Konstrukcja algorytmu wg którego napiszemy program Nie wymaga komputera Określa dane, wynik i sposób rozwiazania Projekt programu zapis w edytorze, podział na zadania funkcjonalne (wprowadzanie,obliczenia) Kompilacja – przetwarzanie kodu źródłowego na maszynowy zrozumiały dla komputera Zapis programu Najtrudniejsza część programowania Symulacja błędów uzytkownika Sprawdzanie poprawności wyników Testowanie programu

Typy programowania linowe proceduralne funkcyjne obiektowe Całość programu jako jeden blok Brak procedur, funkcji i podprogramów prostye układy mikroprocesorowe : BASIC linowe Główny program to szkielet Występują podprogramy Języki skryptowe : JAVA, PHP proceduralne Opiera się na konstrukcjach matematycznych Języki programowania : HASKEL, PYTHON funkcyjne Opera się na tzw analizie obiektowej Za pomocą obiektów definiuje się stan/dane oraz zachowanie/procedury : C++ , C# obiektowe

JĘZYKI PROGRAMOWANIA HTML / xHTML / HTML5 / XML To języki znaczników, które w pewien określony sposób opisują strukturę dokumentu.

Fortran - 1957 r. FORmula TRAnslation - to najstarszy jeszcze ciągle używany język programowania. Stworzony przez zespół Johna Backusa pierwotnie przewidziany był do przeprowadzania obliczeń statystycznych i matematycznych. Ciekawe zastosowania: przemysł lotniczy i motoryzacyjny, agencje rządowe oraz placówki naukowe. Karta perforowana

COBOL - 1959 r. Common Business Oriented Language. Ten język stworzony przez zespół pod kierownictem dr Grace Murray Hopper stoi za większością transakcji przeprowadzanych przez systemy bankowe (karty płatnicze i bankomaty). Ciekawe zastosowania: zarządzanie służbą zdrowia, instytucje rządowe, systemy organizacji ruchu.

BASIC - 1964 r. Beginner's All-purpose Symbolic Instruction Code. Język programowania wysokiego poziomu stworzony przez studentów Dartmouth College. Zaprojektowano go tak, aby uprościć programowanie osobom bez silnej technicznej lub matematycznej podbudowy zastosowanie w komputerach Altair, produkowanych przez MITS (Micro Instrumentation and Telemetry Systems) oraz Apple II.

C- 1969 r. Język C, następca interpretowanego języka B (stąd nazwa) został stworzony w latach 1969 - 1973 przez Dennisa Ritchie'go w Bell Telephone Laboratories. W zamyśle miał być używany w systemie Unix - w 1973 r. udało się w nim zaimplementować jądro tego systemu. zastosowania: na języku C w dużej mierze oparty jest Linux.

Pascal - 1970 r. Ten uniwersalny język wysokiego poziomu został stworzony w 1970 r. przez Niklasa Wirtha jako narzędzie do nauczania. Z biegiem czasu stał się językiem szeroko rozpowszechnionym w rozwiązaniach komercyjnych. Jego nazwa pochodzi od francuskiego fizyka, matematyka i filozofa Blaise Pascala, konstruktora między innymi mechanicznych kalkulatorów, będących podwalinami współczesnej informatyki. zastosowania: obiektowa odmiana języka Pascal wykorzystywana jest w komunikatorze Skype.

C++ - 1983 r. Język C++ powstał, podobnie jak C w laboratoriach firmy Bell. Bjarne Stroustrup zaprojektował go jako rozszerzenie języka C o obiektowe mechanizmy abstrakcji danych. Tym sposobem powstał najpopularniejszy na świecie język programowania - od 1986 r. umieszczany jest na listach najpopularniejszych języków. zastosowania: C++ używany jest dziś między innymi przez Microsoft Office, Adobe PDF Reader oraz przeglądarkę Mozilla Firefox.

Python - 1991 r. Guido Van Rossum stworzył ten język, aby rozwiązać problemy, które napotkał w języku ABC, którego Python stał się następcą. Inspiracją dla nazwy tego projektu stała się twórczość grupy Monty Pythona, której Van Rossum był wtedy fanem. zastosowania: wyszukiwarka Google, serwis YouTube struktury NASA.

Java - 1995 r. Język ten stworzył zespoł Sun Microsystems pod kierownictwem Jamesa Goslinga w celu uruchomienia dekoderów telewizji interaktywnej. Język ten okazał się wtedy jednak zbyt zaawansowany dla mediów. Obecnie Java funkcjonuje na ponad 1,1 miliarda komputerów, a znaczna ilość serwisów i stron WWW nie mogłaby bez niej funkcjonować. zastosowania: łaziki marsjańskie

PHP -1994 Skryptowy język programowania zaprojektowany do generowania stron internetowych i budowania aplikacji webowych w czasie rzeczywistym. PHP jest najczęściej stosowany do tworzenia skryptów po stronie serwera WWW, ale może być on również używany do przetwarzania danych z poziomu wiersza poleceń, a nawet do pisania programów pracujących w trybie graficznym zastosowania: Facebook

„Silnik gry” to płatny lub bezpłatny program, który firmy i samodzielni twórcy wykorzystują do tworzenia gier. Oparty jest na językach programowania np C++. Programy te składają się z bibliotek, zawierających funkcje, klasy i inne dane określone przez języki programowania. Wykorzystanie wcześniej utworzonych danych pozwala użyć wybranego silnika do utworzenia nowej gry. Główną zaletą silników gier jest to, że ich zastosowanie pozwala pominąć pisanie podstawowego kodu gry. Unreal Engine

CryENGINE

Frostbite Engine

Anvil Engine

Unity

Source

Quake Engine M.U.G.E.N RAGE HeroEngine