Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Advertisements

JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Dojrzałość szkolna dziecka
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
narzędzie w językowych pracach projektowych
Bierny Odpoczynek.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
DLACZEGO KSIĄŻKA.... Prezentacja argumentów zachęcających do kształtowania nawyków czytelniczych u dzieci.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Przygotowanie dziecka do szkoły
6-LATEK W SZKOLE.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Rola języka w poznaniu i myśleniu
Trening metodą Warnkego
Spotkanie 7 Miłość w działaniu.
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Wpływ czytania na rozwój dziecka
W SIECI Warsztaty W SIECI zrealizowane w III Zespole Edukacyjno-Terapeutycznym „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
PROJEKT EDUKACYJNY REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY I A GIMNAZJUM: JULII LASZCZEWSKIEJ, PIOTRA SZCZEPANIAKA, DARII ŻUPIŃSKIEJ, ANNY GUMNEJ.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Dlaczego warto czytać książki dzieciom?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
Dlaczego warto czytać książki?
Dlaczego warto czytać książki?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Dlaczego warto czytać ? „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa,
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
Wychowanie przez czytanie
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Wpływ czytania na umysł i zachowania człowieka
Dlaczego warto czytać dziecku ?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
Czytanie wspiera rozwój dziecka
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Dlaczego warto czytać ?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Weronika D. , Natalia H. , Agnieszka W. - uczennice klasy VI
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Zapis prezentacji:

Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Dzieci Głuchych im św. Filipa Smaldone w Olecku

Nie wiedza, ale język jest kluczem do świata. Pomimo trudności jakie napotyka dziecko głuche należy zachęcać je do porozumiewania się w różnych życiowych sytuacjach i przezwyciężania lęku przed mówieniem i nawiązywaniem kontaktu z osobami słyszącymi.

Czytanie to podstawowy środek komunikacji międzyludzkiej. Jest ono warunkiem prawidłowego rozwoju intelektualnego dziecka, to znaczy warunkiem rozwoju jego myślenia.

wykształcić umiejętność korzystania z encyklopedii, słowników. Należy zachęcać dziecko do samodzielnego odkrywania znaczeń: wykształcić umiejętność korzystania z encyklopedii, słowników.

Żeby dziecko z wadą słuchu rozumiało i stosowało różne pojęcia związane z życiem codziennym i nauką, potrzebuje dużej ilości ćwiczeń i powtórzeń.

Czytanie jest bardzo ważnym elementem ułatwiającym dziecku: zdobywanie nowych wyobrażeń, tworzenie uogólnień, dokonywanie pewnych abstrakcji, utrwalanie pojęć przy pomocy słowa podanego jako odbicie rzeczywistości.

Czytanie książek rozwija, poszerza zasób słownictwa, przyczynia się do tego, że dziecko zna, używa więcej słów, łatwiej rozumie bardziej skomplikowane słowa, sformułowania.

Książka rozwija wyobraźnię, pobudza kreatywność

Im więcej dziecko czyta, tym więcej wie.  Z książek dowiaduje się wielu cennych informacji, które zapamiętane mogą być bardzo użyteczne w jego życiu codziennym.

Poprzez historie opisane w książkach ma okazję zetknąć się z problemami życia codziennego.  Przedstawione losy i troski książkowych bohaterów pozwalają przyjrzeć się wielu życiowym sprawom, z którymi do tej pory nie miało okazji się spotkać. 

Czytanie to świetna forma relaksu, spędzania wolnego czasu.

Pamiętaj ! Potrzeba kontaktów z książką nie powstaje u dziecka samorzutnie. Dziecko nie odczuje jej braku , jeśli w ogóle nie będzie się z nią stykać.

Dziecko musi widzieć rodziców czytających. Jeśli chcemy, aby nasze dziecko czytało, musimy poświęcić mu więcej czasu i codziennie opowiadać mu baśnie, czytać bajki, opowiadania, wiersze.

Oglądanie telewizji a czytanie – wpływ na zmysł patrzenia Podczas oglądania telewizji dziecko stosuje technikę „krótkich spojrzeń”, tzn. nieuporządkowany sposób patrzenia i zdobywania informacji Podczas czytania dziecko prowadzi oczy wzdłuż zapisanych linii w sposób uporządkowany spokojny

Oglądanie telewizji a czytanie - wpływ na strukturę mózgu

Przemawia do ciała, a nie do umysłu Oglądanie telewizji Rozwija prawą półkulę mózgu, która odpowiada za działania wzrokowo-ruchowe; Usypia lewą półkulę; Przemawia do ciała, a nie do umysłu

Czytanie książek Rozwija lewą półkulę mózgu dominującą w dziedzinie języka i mowy.

Dziękuję za uwagę.