SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE GIMNAZJUM PUBLICZNE IM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowali: Patryk Klemczak Tomasz Klemczak ODSIECZ WIEDEŃSKA.
Advertisements

Kształtowanie się granic II Rzeczypospolitej
Wykład 4: Systemy nawigacji satelitarnej
WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY
POGŁĘBIONA OCENA SYTUACJI FINANSOWEJ NA PODSTAWIE ANALIZY WSKAŹNIKOWEJ
Machine learning Lecture 3
Identyfikacja dansylowanych aminokwasów metodą cienkowarstwowej chromatografii na płytkach poliamidowych Gawahir Hassan.
Mechanika kwantowa dla niefizyków
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Przyszłe zmiany sposobu finansowania zadań oświatowych
Wybrane bloki i magistrale komputerów osobistych (PC)
HELIOTECHNIKA W chwili obecnej jest niekonkurencyjna w porównaniu ze źródłami konwencjonalnymi, ale jest to „czysta energia” dlatego wiąże się z nią wiele.
Tolerancje i pasowania
B R Y Ł Y P L A T O Ń S K I E.
Bankowość Pieniądz Podstawowe informacje o bankach
Weryfikacja hipotez statystycznych
Krakowskie Sympozjum Naukowo-Techniczne
Zasilacze prądu stałego Czyli rzeczywiste źródła napięcia
Prof. nadzw. dr hab. inż. Jarosław Bartoszewicz
Mechanika kwantowa dla niefizyków
Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania UW
1 czerwca w zerówce.
„ Mały Miś i polskie tradycje Bożego Narodzenia”
Box Behnken Design w optymalizacji procesu biosyntezy β-karotenu w hodowlach drożdży Rhodotorula rubra Ludmiła Bogacz-Radomska(1), Joanna Harasym(1,2,3),
Projekt z dnia 30 maja 2017 r. Ustawa z dnia …. ……………
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Rachunki makroekonomiczne
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Prezentacje wykonali: Marcin Łukasik Wiktor Kołek
GOSPODAROWANIE ZASOBAMI W ORGANIZACJI
Co to jest SSC Master… SSC Master to platforma elektronicznego obiegu, dekretacji i akceptacji dokumentów w organizacji. Dzięki szerokiemu i elastycznemu.
Podstawy pomagania SPPiIK, 2016 Anna Gromińska.
Chemia biopierwiastków
Sedymentacja.
Współczesne kierunki polityki społecznej
Hiszpania,Portugalia,Litwa,Polska,Turcja,Włochy,Chorwacja Desery.
Prawo pracy – ćwiczenia (IX)
Dotarcie do specyficznej grupy docelowej
Sprawozdanie roczne z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata za rok 2016 Warszawa, 26 czerwca 2017 r. Materiał.
Srebrna Małopolska regionalne inicjatywy na rzecz seniorów
Stan Wojenny.
O UTWORZENIE ZWIĄZKU METROPOLITALNEGO W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Białymstoku
ZAWODOZNAWSTWO Materiały zrealizowane w ramach projektu
Wykład 8: Złożone problemy przetwarzania mobilnego
Realizacja sprzężenia od siły w układzie sterowania robotem do zastosowań neurochirurgicznych Dorota Marszalik Wieliczka,
Funkcje generujące w kombinatoryce
Ruch turystyczny w Krakowie w 2015 roku
© dr hab. Inż. Paweł Jabłoński
Adsorpcja faza stała/ gazowa lub ciekła faza ciekła/ gazowa lub ciekła
MODELE EPIDEMIOLOGICZNE
Dowody matematyczne - zadania podstawowe
Zagadnienie prawdy Andrzej Łukasik Zakład Ontologii i Teorii Poznania
Ewolucja gwiazd.
Potencjał chemiczny Potencjał chemiczny ma charakter siły uogólnionej,
STAŁE RÓWNOWAGI REAKCJI PROTOLITYCZNYCH
Optymalizacja sieci drogowej propozycja algorytmu
Nie ma innego – Tylko Jezus Mariusz Śmiałek
W ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
R- Punkt referencyjny (wyjściowy) obrabiarki
Parki krajobrazowe na Podlasiu
Publicznej Szkole Podstawowej nr 4 im. Tadeusza Kościuszki
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zasady poprawnej komunikacji – jak uniknąć konfliktów ?
Gimnazjum nr 3 im. J. Chełmońskiego w Zielonej Górze
Moje dziecko i jego potrzeby.
Edukacja psychologiczna
GMINA RUDZINIEC.
Czym jest mowa nienawiści?
Wykład 7 Prawo urzędnicze.
Zapis prezentacji:

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE GIMNAZJUM PUBLICZNE IM SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE GIMNAZJUM PUBLICZNE IM. JANA PAWŁA II W MICHORZEWIE

KONCEPCJA SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Szkoła promująca zdrowie tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: * dobremu samopoczuciu społeczności szkolnej, * podejmowaniu przez jej członków działań na rzecz zdrowia.

SPOŁECZNOŚĆ SZKOLNĄ TWORZĄ * uczniowie, * nauczyciele, * pracownicy niepedagogiczni, * rodzice

STANDARDY SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Szkoła Promująca Zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie. Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności szkolnej, w tym rodziców i społeczności lokalnej skuteczności i długofalowości działań.

STANDARDY SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE 3. Prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników i dąży do zwiększenia jej skuteczności. 4. Tworzy klimat społeczny sprzyjający: - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - osiąganiu przez wszystkich sukcesów i wspierający ich poczucie własnej wartości, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej.

STANDARDY SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE 5. Tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników.

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE 1. PRZYGOTOWANIE - inicjacja pomysłu, - propagowanie idei, - pozyskiwanie uczestników, - powołanie szkolnego koordynatora i zespołu ds. promocji zdrowia 2. DIAGNOZA STANU WYJŚCIOWEGO - ankiety - lista problemów 3. BUDOWANIE PLANU DZIAŁAŃ I EWALUACJA - wybór problemów, - określenie przyczyny - ustalenie celów - zbudowanie planu - działania dla osiągnięcia celów 5. EWALUACJA WYNIKÓW DZIAŁAŃ - ewaluacja końcowa – sprawdzenie, czy osiągnięto cel! (kryterium sukcesu) 4. DZIAŁANIA - realizacja planu, - monitorowanie działań(ewaluacja procesu)

ANALIZA ANKIET EWALUACYJNYCH

„BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE”

1. W jakim stopniu czujesz się w szkole bezpiecznie?

2. Z jakimi zagrożeniami spotykasz się w szkole?

3. Jakie niewłaściwe zachowania dostrzegasz wśród uczniów w naszej szkole?

4. Które z wymienionych zagrożeń wymagają natychmiastowej interwencji?

5. Czy masz swobodny dostęp do narkotyków, alkoholu, papierosów?

6. Kogo Twoim zdaniem zaangażować do działań profilaktycznych?

7. Jakie działania profilaktyczne są najskuteczniejsze?

8. W jaki sposób można wspomóc szkołę w działaniach profilaktycznych?

60% uczniów wskazało odpowiedź, że zawsze czuje się bezpiecznie w naszej szkole (było 56,5%), a 35% często czuje się bezpiecznie (tyle samo, co dwa lata temu). 47% uczniów twierdzi, że spotyka się w szkole z agresją słowną i fizyczną, co plasuje się na podobnym poziomie, jak dwa lata temu. Aż 74% respondentów wskazało, że dostrzega wiele nieprawidłowych zachowań wśród rówieśników (był 78,5%). Zdaniem uczniów natychmiastowej interwencji profilaktycznej wymaga problem z agresją ( 68%), później palenie papierosów i picie alkoholu ( odpowiednio 51%, 40%). 86% ankietowanych podkreśliło, że nie mają swobodnego dostępu do narkotyków, alkoholu i papierosów (było 74%). Znacznie wzrosło zaufanie do pedagoga szkolnego, ponieważ aż 53% uważa, że należy głownie zaangażować go do działań profilaktycznych (było 38%). W drugiej kolejności rodziców (35%) i nauczycieli (30%). 32% uważa, że najskuteczniejszymi działaniami profilaktycznymi są prelekcje specjalistów, dalej projekcje filmów (28%) i organizowanie imprez sportowych (26%) oraz zajęcia z pedagogiem szkolnym (26%). 61% ankietowanych zaoferowało swoje zaangażowanie w pomoc w działaniach profilaktycznych.

ANALIZA ANKIET DIAGNOZUJĄCYCH PROBLEMY PRIORYTETOWE WYMAGAJĄCE DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNYCH

ANKIETA DLA NAUCZYCIELI I POZOSTAŁYCH PRACOWNIKÓW SZKOŁY

1. Czy uważasz, że alkohol stanowi ważny problem wśród młodzieży naszej szkoły?

2. Czy w ciągu ostatnich miesięcy byłeś/ byłaś świadkiem picia alkoholu przez nieletnich w naszej szkole lub w jej okolicy?

3. Czy w Twojej okolicy osoby nieletnie mają łatwy dostęp do alkoholu?

4. Czy na lekcjach wychowawczych lub przedmiotowych poruszasz problem alkoholu wśród nieletnich?

Jeśli tak, to jak często w ciągu roku?

5. Jakie instytucje lub osoby, Twoim zdaniem, powinny wspierać szkołę w realizacji programu profilaktyki? Wypisz je:

6. Które sposoby/metody, Twoim zdaniem, są najskuteczniejsze w przeciwdziałaniu piciu alkoholu wśród młodzieży? Wymień je:

7. Jakie, według Ciebie, zagadnienia powinny być ujęte w nowym programie profilaktyki? Wypisz je: FAS – Alkoholowy Zespół Płodowy Konsekwencje dla rodziny alkoholików na podstawie filmów fabularnych Fonoholizm Uzależnienie od gier komputerowych Alternatywne sposoby spędzania wolnego czasu Dopalacze Hałas Skutki picia alkoholu dla organizmu i rodziny Agresja w szkole Akceptacja i tolerancja drogą do wzajemnego szacunku Używki Przedstawienia profilaktyczne o tematyce antyalkoholowej – uczniowie – aktorami Siła nałogu- szkodliwy wpływ na zdrowie Współuzależnienie wszystkich bliskich osób pijących i nadużywających Plakaty Spotkania Propagowanie zdrowego stylu życia Przyczyny picia wśród nieletnich Etapy picia Skutki uzależnień dla chorego i jego rodziny.

ANKIETA DLA RODZICÓW

1. Czy Państwa dziecko chętnie rozmawia z Panią/Panem o swoich problemach?

2. Czy Pan/Pani wie, jak Państwa dziecko spędza czas wolny?

3. Czy Pan/Pani zna większość koleżanek i kolegów swoich dzieci?

4. Czy zdarzyło się, że Państwa dziecko było pod wpływem alkoholu?

5. Czy Pan/Pani zaobserwował/ła w najbliższym otoczeniu osoby nieletnie pod wpływem alkoholu?

6. Czy Państwa zdaniem, w Waszej okolicy łatwy jest dostęp osób niepełnoletnich do alkoholu?

7. Czy zdarzyło się, aby Państwa dziecko wyrażało pozytywną opinię o piciu alkoholu, paleniu papierosów, zażywaniu narkotyków?

8. Czy w Pana/Pani obecności częstowano nieletnich piwem lub innym alkoholem?

9. Czy Państwa dziecko stać na zakup alkoholu, papierosów, narkotyków?

10. Czy w najbliższym otoczeniu dziecka (sąsiedzi, rodzina) są osoby nadużywające lub uzależnione od alkoholu?

11. Jakiej pomocy oczekują Państwo ze strony szkoły i nauczycieli 11. Jakiej pomocy oczekują Państwo ze strony szkoły i nauczycieli? (można wybrać kilka) a) organizowanie dla dzieci i rodziców spotkań z pedagogiem, psychologiem, lekarzem b) organizowanie pogadanek na wywiadówkach, podczas spotkań rodziców z dyrektorem c) organizowanie dla dzieci czasu wolnego - kółka zainteresowań, wycieczki, zawody sportowe, festyny  d) nie oczekuję pomocy e) inne: . ...................................

12. Jeśli mają Państwo dodatkowe uwagi i spostrzeżenia, można je tutaj zapisać. - BRAK WPISÓW

ANKIETA DLA MŁODZIEŻY

2. Czy zdarzyło Ci się pić któryś z następujących napojów alkoholowych 2. Czy zdarzyło Ci się pić któryś z następujących napojów alkoholowych ? Jeżeli tak , to napisz ile miałeś(aś) lat , gdy spróbowałeś (aś) po raz pierwszy . (Podkreśl właściwą odpowiedź i podaj wiek)

3. Dlaczego sięgnąłeś pierwszy raz po alkohol?

4. Jaki alkohol czasem pijesz i jak często?

5. W jakich sytuacjach najczęściej sięgasz po alkohol?

6. Czy alkohol jest łatwo dostępny dla osoby niepełnoletniej ?

7. W jaki sposób niepełnoletni zdobywają alkohol?

8. Czy wiesz, jakie są negatywne konsekwencje picia alkoholu?

9. Czy odmówisz, jeśli ktoś będzie Cię częstował alkoholem?

10. Czy zareagujesz, jeśli w Twojej obecności będzie spożywała alkohol kobieta/ dziewczyna w ciąży?

11. Czy zareagujesz, jeśli w Twojej obecności osoba pod wpływem alkoholu będzie próbowała kierować samochodem ?

12. Czy pozwoliłbyś swojemu dziecku do 18 roku życia pić alkohol?

13. Co planujesz w dorosłym życiu?

Z ankiet wynika, że uczniowie sięgają po alkohol w wyniku presji emocjonalnej grupy: żeby zaimponować, spróbować ( i pochwalić się), bo taka jest moda. Najczęściej sięgają po alkohol, kiedy są w grupie; na imprezach rówieśniczych, na wakacjach.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ