15 sposobów na wykorzystanie mediów społecznościowych w biznesie Katarzyna Gagan, anna krawczuk
Katarzyna Gagan, Anna krawczuk 1. Blog to skrzynka z narzędziami Blog to też medium społecznościowe, w dodatku jest niczym skrzynka z narzędziami. Skrzynka, która jest zawsze obok Ciebie i zawsze możesz do niej sięgnąć po odpowiednie narzędzie, w zależności od potrzeby. Katarzyna Gagan, Anna krawczuk
Katarzyna Gagan, anna Krawczuk Oto kilka przykładów jak wykorzystać: Potrzebujesz nawiązać kontakty w branży? Napisz post, wspomnij oraz zalinkuj do osoby z którą chciałbyś nawiązać kontakt. Taka osoba będzie wdzięczna za link do jej strony oraz za to, że stawiasz ją w pozycji autorytetu. Będzie Ci teraz łatwiej nawiązać z nią kontakt. Potrzebujesz ruchu, ale nie stać się na drogie pozycjonowanie? Nie ma sprawy, zacznij regularnie pisać wpisy na bloga, a na Twojej stronie zacznie pojawiać się ruch z tzw. długiego ogona. Dodatkowo dzięki blogowi możesz korzystać również z innych sprawdzonych taktyk content marketingowych. Potrzebujesz się wyróżnić na tle konkurencji? Blog ma charakter mniej formalny, więc możesz na nim pisać mniej formalnym językiem. To niewątpliwie pozwoli Ci łatwiej nawiązać relacje na linii Ty – Klient. Konkurencja może mieć podobne usługi lub produkty, ale to Ty będziesz miał lepsze relacje z klientami. Katarzyna Gagan, anna Krawczuk
Katarzyna Gagan, anna krawczuk 2. Facebook pozwoli Ci lepiej poznać swoje audytorium Kiedy świetnie znasz swoje audytorium, możesz celniej trafiać do niego z przekazem. Jest to dość proste: W pierwszej kolejności odszukaj grupy na Facebooku w których znajduje się Twoje audytorium. Przykładowo jeżeli jesteś związany z branżą turystyczną, możesz dołączyć do grupy Tatromaniacy lub Podróże. Następnie wejdź w zakładkę członkowie Przeanalizuj profile znajdujących się tam osób i informacje, które udostępniają publicznie. Katarzyna Gagan, anna krawczuk
Katarzyna Gagan, anna krawczuk 3. Wykorzystaj aktualne wydarzenia w promocji Czy słyszałeś o pizzerii Gruby Benek? Jeżeli dużo czasu spędzasz w mediach społecznościowych to możliwe, że tak, gdyż pizzeria ta świetnie prowadzi swoje profile społecznościowe. Gruby Benek w prosty sposób wykorzystał fakt częściowego zaćmienia słońca do promocji marki. Katarzyna Gagan, anna krawczuk
Katarzyna Gagan anna krawczuk 4. Znajdź w mediach społecznościowych nowych klientów Ludzie coraz częściej szukają porad dotyczących produktów i usług w mediach społecznościowych Monitorując media społecznościowe na frazy związane z Twoją branżą, możesz aktywnie uczestniczyć w tych rozmowach, zwracając uwagę na swój produkt lub usługę. Katarzyna Gagan anna krawczuk
Katarzyna Gagan, anna krawczuk 5. Media społecznościowe to źródło informacji… Niezależnie od tego czy tam będziesz czy nie, ludzie będą tam o Tobie mówić. Ludzie często wyrażają w nich opinie na temat produktów i marek oraz szukają pomocy. Mogą to być dla Ciebie bardzo cenne informacje na temat Twoich produktów oraz usług i tego co należy w nich poprawić Katarzyna Gagan, anna krawczuk
Katarzyna Gagan, anna krawczuk 6. Buduj relacje Odpowiadając na komentarze, problemy i wchodząc w inne interakcje ze swoim audytorium, budujesz z nimi relacje Katarzyna Gagan, anna krawczuk
Katarzyna Gagan, anna krawczuk 7. Zwiększ swoje szanse na dotarcie z informacją Kiedy ktoś zasubskrybuje Twojego bloga, to na stronie z potwierdzeniem i podziękowaniem za subskrypcję, poproś o zasubskrybowanie Cię również w pozostałych mediach np. na Facebooku. Rób to również w drugą stronę, zachęcaj na swoich profilach do subskrypcji email Twojego bloga. Aby zwiększyć skuteczność możesz zaproponować nowym subskrybentom nagrodę w podstacji np. darmowego poradnika lub dostępu do nieopublikowanych materiałów. Katarzyna Gagan, anna krawczuk
Katarzyna Gagan, anna krawczuk 8. Buduj pozycję eksperta dzięki content curation Content curation - opiekowanie się treścią to wyszukiwanie, filtrowanie, następnie grupowanie i organizowanie, a następnie udostępnianie treści na dany temat. Katarzyna Gagan, anna krawczuk
Katarzyna Gagan, anna krawczuk 9. Daj się zauważyć influencerom Kiedy udostępniasz artykuł w mediach społecznościowych, nie zapomnij poinformować o tym autora treści. Możesz to zrobić w bardzo prosty sposób dodając wzmiankę kto jest autorem treści. Wystarczy, że przed wpisaniem imienia i nazwiska dodasz symbol “@”, a następnie wybierzesz z listy osobę o której chcesz wspomnieć. Katarzyna Gagan, anna krawczuk
10. Informuj o promocjach Promocje, wyprzedaże, oferty limitowane, to jest coś co na pewno zainteresuje Twoich subskrybentów. Jakby o nich nie mówić, ludzie je kochają. Katarzyna Gagan
11. Social media to źródło ruchu dla Twojej strony Publikując wartościowe treści na swojej stronie, pomocne Twojemu audytorium, możesz liczyć na ich pomoc w promowaniu tych treści. Powinieneś im to maksymalnie ułatwić poprzez umieszczenie na stronie przycisków, po których kliknięciu treść zostaje udostępniona na ich profilach społecznościowych. Katarzyna Gagan
Katarzyna Gagan, anna krawczuk 12. Mierz swoje rezultaty Zaletą mediów społecznościowych i Internetu jest to, że możesz dokładnie mierzyć efekty swoich działań. Zwracaj uwagę które treści są dodawane do ulubionych, udostępniane, komentowane. To znak dla Ciebie, że to właśnie te treści bardziej angażują Twoje audytorium. Mierz też dokładnie ile osób, które trafiło na Twoją stronę z mediów społecznościowych stało się Twoimi klientami. Możesz to zrobić dzięki bezpłatnym statystykom Google Analitycs i ich funkcji o nazwie “Cele”. Katarzyna Gagan, anna krawczuk
Katarzyna Gagan, anna krawczuk 13. Docieraj z reklamą dokładnie do tych osób, do których chcesz Portale społecznościowe wiedzą więcej o nas, niż my sami o sobie. Każdego dnia zostawiamy w ich bazach ogromne ilości danych, ile mamy lat, gdzie mieszkamy, co lubimy, czym się interesujemy. Te informacje powodują, że dopasowanie reklamy do konkretnej grupy docelowej nigdy nie było łatwiejsze. Korzystając z managera reklam na Facebook możesz szczegółowo określić do jakich osób ma trafić Twoja reklama. Katarzyna Gagan, anna krawczuk
14. Buduj społeczność wokół swojej marki (grupy Facebook/LinkedIn) Tworząc firmowe profile w mediach społecznościowych, zaczynasz budowę społeczność wokół swojej marki. Profile te są miejscami, gdzie użytkownicy mogą wejść z Twoją marką bezpośrednio w interakcje. Są jednak branże, gdzie możesz pójść o krok dalej i oprócz profili możesz założyć grupę dyskusyjną. Grupa Tatromaniak na Facebooku jest takim przykładem. Katarzyna Gagan
15. Media społecznościowe zbudują Twoją markę osobistą Markę osobistą warto budować i to niezależnie od tego czy oferujesz usługi lub produkty pod szyldem firmowym. Swoją markę osobistą możesz wykorzystać do promocji swojej firmy, Pamiętaj, że ludzie wolą wchodzić z interakcję z innymi ludźmi a nie z markami. Wspierając swoją firmę marką osobistą, nadajesz jej ludzką twarz. Katarzyna Gagan