Dlaczego warto wysłać dziecko do przedszkola ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Advertisements

1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Zapraszamy do naszego przedszkola. O PRZEDSZKOLU -NASZE PRZEDSZKOLE DZIAŁA OD PONAD 50 LAT -STARAMY SIĘ ABY NASZA PLACÓWKA BYŁA BEZPIECZNA I PRZYJAZNA.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Kucharz zajmuje się przyrządzaniem różnego rodzaju potraw, dań, itd. Od kilkunastu lat sztuka kulinarna przeżywa swoisty renesans. Często to nie sam lokal,
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 301 SAS Szkoły Aktywne w Społeczności.
Ul.T.Gajcego 7/ Łódź tel Szkoła Podstawowa nr 204 im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego.
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Czyli OTWIERAMY PRZEDSZKOLA LATEM Przedszkola po nowemu Zmiana organizacji pracy przedszkoli miejskich.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H.CH. ANDERSENA w Radomiu.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
18 PRZYKAZA Ń MARII MONTESSORI Maria Montessori (1870 – 1952) – włoska lekarka i pedagog, twórczyni systemu wychowania dzieci zwanego Metodą Montessori.
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
PRZEDSZKOLE GMINNE W SKIBINIE
Rola książki w życiu człowieka
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Nasza szkoła jest: Bezpieczna Nowoczesna Atrakcyjna Opiekuńcza.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Dlaczego warto czytać?.
Internet to nie tylko gry
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
Moje szczęście.
dr Marzena Żylińska Łódź
Rzecznik Praw Dziecka.
Papierosom STOP.
Szkoła Promująca Zdrowie
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Wpływ osiągnięć technicznych XXI wieku wpływających negatywnie na rozwój i kondycję zdrowotną dzieci i młodzieży. Telewizja.
10 kroków do zmiany nawyków
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
6-LATEK W SZKOLE.
Przedszkole Promujące Zdrowie
DLACZEGO CZŁOWIEK TAŃCZY?
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Program profilaktyczno-wychowawczy
Dlaczego warto czytać?.
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
Ocena jakościowa- zdecydowana większość dzieci nie miała trudności adaptacyjnych w szkole Wniosek- należy kontynuować współprace przedszkola ze szkołą.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Podsumowanie wyników badania rezultatów Programów
Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola   PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 3 NIEZAPOMIANAJKA W ŚWIEBODZICACH   Ewaluacja wewnętrzna, wymaganie 3: Dzieci.
Zapis prezentacji:

Dlaczego warto wysłać dziecko do przedszkola ?

To rodzice, podejmują decyzję o wysłaniu dziecka do przedszkola lub opiekowaniu się nim samodzielnie czy korzystaniu z pomocy babci. To od tych wyborów zależy, czy pociecha będzie się wielostronnie rozwijała, czy będzie potrafiła odnaleźć się w grupie rówieśników i czy nabędzie umiejętności dostosowywania się do warunków otoczenia. Chcemy, aby nasz skarb miał wiele koleżanek i kolegów, odnosił sukcesy i rozwijał swoje umiejętności. Pozwólmy mu na to. Przedszkole daje takie możliwości. Oferuje to, czego rodzice, dziadkowie nie są w stanie zaoferować dziecku.

7 powodów dla których warto wysłać dziecko do przedszkola:

1Przedszkole uczy samodzielności Aby zostać przyjętym do przedszkola, dziecko musi być w pewnym stopniu samodzielne, będzie mu wtedy dużo łatwiej. Dziecko powinno chociaż podejmować próbę zakładania i zdejmowania butów, samodzielnego jedzenia i korzystania z toalety. Nawet, jeśli dziecko potrafi się ubrać i zjeść, w przedszkolu będzie utrwalało te umiejętności i nauczy się dodatkowych czynności, których nauka dotychczas sprawiała mu problem lub ich w ogóle dziecko nie podejmowało. Dziecko obserwuje świat wokół siebie i w taki sposób go poznaje. Bada zachowania innych i na tej podstawie wykształca w sobie samodzielność i odpowiedzialność za samego siebie. Dzieci uczą się różnych zachowań od siebie nawzajem i dążą do samodzielności i udaje im się szybciej jeśli są motywowane do samodzielności w domu.

2. Przedszkole pokazuje, jak funkcjonować w grupie Przedszkole jest miejscem, w którym spotyka się wiele dzieci. Nikt z nas nie ma wpływu na to, z kim nasz maluch będzie w grupie. Każdy rodzic może mieć jednak pewność, że jego maluch pozna zarówno osoby miłe, z którymi nawiąże pierwsze przyjaźnie, jak i takie, z którymi będzie toczyć boje o kredki, czy zabawki. Każde z tych doświadczeń jest dla dziecka cenne. Przedszkole uczy zasad rządzących grupą jako całością i daje możliwość nabycia umiejętności współpracy z innymi. Dzięki temu przedszkolak zaczyna rozpoznawać zachowania rówieśników i uczy się reagować na sytuacje, z którymi musi się zmierzyć najpierw w przedszkolu, a później w dalszym swoim życiu.

3. Przedszkole uczy dzieci nawiązywania kontaktów Jednym dzieciom przychodzi to z łatwością, dla innych odezwanie się do rówieśnika jest problemem nie do pokonania. W piaskownicy wyręcza je mama, która pomaga przełamać pierwsze lody. W przedszkolu natomiast dziecko musi poradzić sobie samo. Uczy się zwalczania wstydliwości i pokonywania nieśmiałości, by zdobyć sympatię koleżanek i kolegów. Jest to umiejętność niezwykle cenna, gdyż na każdym z późniejszych etapów życia w społeczeństwie dziecko – już jako dorosły człowiek - będzie musiało samo nawiązywać kontakty w szkole, w pracy lub wśród znajomych. Jeśli nie nauczy się tego na samym początku swojej życiowej drogi, będzie mu trudniej nabyć umiejętności nawiązywania kontaktów w dorosłym życiu.

4. Przedszkole uczy współpracy Dziecko, które nie ma rodzeństwa i często z powodu braku czasu rodziców musi spędzać czas na samotnej zabawie, nie ma możliwości nauczenia się współdziałania. Zabawa z rówieśnikami i wspólne wykonywanie zadań jest dla małego człowieka istotnym elementem rozwoju. Przedszkole stwarza doskonałe warunki do kształtowania w sobie umiejętności współpracy z innymi, uczy tolerancji i otwiera na świat. Ponadto dziecko w grupie staje się skłonne do kompromisów i potrafi dzielić się z innymi tak, aby obie strony odnosiły korzyści.

5. Przedszkole uczy posłuszeństwa Dzieci szybko przyzwyczajają się do wygody i są mistrzami w przekraczaniu granic cierpliwości rodziców. Jeśli rodzice proszą o coś, ale później tego nie egzekwują, malec nie ma możliwości nauczenia się posłuszeństwa. Jak tylko zauważy, że mama czy tato sam doskonale radzi sobie ze sprzątaniem zabawek, zacznie wykorzystywać tę słabość rodzica na innych płaszczyznach swojego życia. Po powrocie z pracy rodzice albo nie mają głowy do tego, by przypilnować malucha, albo brakuje im cierpliwości i wolą sami zrobić to, o co prosili dziecko, niż czekać, aż zrobi to, o co zostało poproszone. W pewien sposób rodzice pozwalają dzieciom „wejść na głowę”. Przedszkolak musi się nauczyć, że czasem trzeba się podporządkować innym. Dziecko chodzące do przedszkola wie, że musi się słuchać, robić i wykonywać, to co się od niego wymaga czy jeść to, co jest na obiad, a nie to, na co ma akurat ochotę. I tak w domu krzykiem lub płaczem wymusiłby na rodzicu to, czego chce, tak w przedszkolu musi być posłuszny, wykonywać polecenia wychowawczyni, przestrzegać reguł panujących w grupie . Dziecko jest posłuszne bo odczuwa konsekwencje nieodpowiedniego zachowania.

6.Przedszkole uczy odpowiedzialności Dziecko uczy się odpowiedzialności za siebie i innych. Wie, że musi dbać o zabawki, szanować je i odpowiednio nimi się bawić. Każdy przedszkolak wie, że po skończonej zabawie trzeba je wszystkie pozbierać i odłożyć na miejsce. W ten sposób dziecko wykształca w sobie umiejętność dbania o siebie i przedmioty, którymi w danym momencie bawi się. W domu często odpowiedzialność spoczywa na rodzicach lub dziadkach. W przedszkolu maluch sam kształtuje i utrwala w sobie zdolności bycia odpowiedzialnym.

7.Przedszkole stymuluje wszechstronny rozwój dziecka Rodzice chcą, aby ich dziecko poznawało świat, szeroko pojętą kulturę i sztukę, jednak nie zawsze są w stanie to zapewnić dziecku. W przedszkolu dzieci nie tylko czytają liczą i ćwiczą pamięć poprzez zapamiętywanie wierszyków i piosenek. Uczestniczą w zajęciach plastycznych, muzycznych, taneczych, biorą udział w występach dla rodziców, dziadków. Biorą udział w różnego rodzaju zabawach, uroczystościach, koncertach, teatrzykach i konkursach. Zajęcia te sprzyjają odkrywaniu zdolności twórczych dziecka i pomagają w rozwijaniu indywidualnych zainteresowań. Przedszkole zapewnia warunki do zdobywania nowych umiejętności i systematycznego pogłębiania wiedzy, gdyż umożliwia poznawanie świata przez samodzielne eksperymentowanie i badanie otoczenia. Dziecko, które chodzi do przedszkola, ma więcej możliwości. Te możliwości daje przede wszystkim grupa rówieśników oraz nauczycielka przedszkola, która cały swój czas poświęca dzieciom. W przedszkolu dziecko zdobywa wiele cennych umiejętności, które są niezwykle przydatne w dorosłym życiu.

Dziękujemy za uwagę