Toruń, Malbork, Grunwald

Gimnazjum imienia Tony'ego Halika

PROJEKT STUDYJNY Z ZAKRESU GEOGRAFII, HISTORII, INFORMATKI PRZYGOTOWANY PRZEZ: mgr Elżbietę Mortke mgr Annę Bature mgr Tomasza Roszkiewicza mgr Jarogniewa.
Gorzów Wlkp. – miasto z klasą
Reportaż z wycieczki – Chełmno – Toruń
02 lipca o godzinie 6.00 rano ponad czterdziestoosobowa grupa uczniów z naszej szkoły wyruszyła na wycieczkę do Trójmiasta. Podróż upłynęła nam na słuchaniu.
Warszawa 2013.
RADOM I JEGO GENEZA.
„Turystyka historyczna jako szansa na promocję Warmii i Mazur”
TRZYDNIOWA WYCIECZKA KLASOWA Kraków, Wadowice, Wieliczka
Stargard im Herbst 10 – 16 Oktober 2012 Jakub Nagaj II D.
Pojezierze Wielkopolskie
Wycieczka Toruń 2007 Klasy II C, II D, II F.
Mgr Justyna Tomaszewska Grunwald 1410 Prezentacja multimedialna do tematu: Wielka wojna z zakonem krzyżackim Poziom: gimnazjum Klasa: II Zduńska Wola.
Wycieczka do Lwowa. Przydatne słowa: zwiedzać - zwiedzić
Moje miejsce na ziemi, skarby regionu
Wymiana polsko-angielska
Zapraszamy na wyjątkową wycieczkę !!!
Przyjazd do Barnstaple, przejazd samochodem wraz z Dawidem, Emmą, Lucy do domu Emmy, zapoznanie z naszymi partnerkami, szybkie poznanie miasta, sklepów.
Dzień języka polskiego Klasa 2a. Podczas, gdy wszyscy zbierali się przed szkołą, wychowawcom zastały przydzielone koperty z poszczególnymi zadaniami.
Występują: - dzieci ze świetlicy w CZP nr 1 - dzieci z Ogródka Jordanowskiego - opiekunowie.
Obiekty UNSECO w Polsce
Warszawa i Ostrołęka.
Autorzy: Micha ł Galik i Maciej Wieczorek. Wyjazd z Sanoka Ja w czasie drogi Z Sanoka wyjechaliśmy wcześnie rano o godz W czasie drogi wszyscy.
Geografia kulturalna Szczecina
Ferie 2014.
MAM NA IMIĘ HANIA I CHCĘ PRZEDSTAWIĆ PATRONA MOJEJ SZKOŁY…
Wycieczka do Wrocławia i okolic
Wycieczka do Sandomierza
SZKOLNY OBÓZ NAUKOWY GDAŃSK-TORUŃ 2014
Wycieczka do Zakopanego
UNESCO Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Oświaty, Nauki i Kultury. Jej celem jest m.in. wspieranie współpracy międzynarodowej w dziedzinie kultury,
SZKOLNY OBÓZ NAUKOWY GDAŃSK-TORUŃ 2014
ZAMEK W MALBORKU.
TORUŃ.
Gimnazjum nr 8 im. Marii Curie –Skłodowskiej w Toruniu 20 lat zmian naszego miasta – Torunia. Samorząd: Miasto - Toruń.
Lubelskie Podziemia  To ok. 280-metrowa trasa turystyczna biegnąca pod Rynkiem i kamienicami Starego Miasta. Trasa powstała w wyniku połączenia kilkunastu.
Wizyta W Muzeum Wsi Radomskiej. Dnia r.uczniowie klas 4-6 pojechali na wycieczkę do skansenu na świeżym powietrzu. Na początku poszliśmy na.
Wycieczka śladami Patrona Uczniowie klas IV b, IV c, V b, V c oraz VI d pod opieką pań: Ewy Wróblewskiej, Hanny Kordulskiej i Lucyny Stańczuk w dniach.
Pierwszego dnia byliśmy w Toruniu. Graliśmy w grę miejską, w czasie której rozwiązywaliśmy różne zadania związane ze stolicą pierników.
Z AMKI KRZYŻACKIE NA WARMIACH I MAZURACH. ZAMKI.
Zamki Krzyżackie na Warmii i Mazurach.
Zamki krzyżackie.
Sprawozdanie z wycieczki szkolnej. Dwa tygodnie temu, a dokładnie 25 września 2015 roku pojechaliśmy na jednodniową wycieczkę klasową do Łodzi. W wycieczce.
Automatyczne wyświetlanie Klikaj tylko, gdy pojawi się ikona myszki inaczej utracisz wiele animowanych fotografii Slides will advance automatically.
WYCIECZKA „SZTUKA RENESANSU W POLSCE”. CEL WYCIECZKI Zapoznanie z pozostałościami epoki renesansu w Polsce. Przybliżenie życia i twórczości Jana Kochanowskiego,
CZTERODNIOWA WYCIECZKA DO TRÓJMIASTA SOPOT, GDYNIA, GDAŃSK.
Historia Olsztyna sięga połowy XIV wieku Miasto było kolejno pod rządami: -Zakonu Krzyżackiego, -Królestwa Polskiego, -Królestwa Prus, -Rzeszy Niemieckiej.
KRAKÓW I WIELICZKA WYSTAWA Z WYCIECZKI SZKOLNEJ MAJ 2016.
Nasza grupa wycieczkowa przed Muzeum Stefana Żeromskiego - zbieramy siły po wykładzie kustosza.
Wycieczka szkolna „Czy rycerzem się bywało, czyli mali poszukiwacze historii” (Toruń – Malbork – Grunwald)
Ola Siwek Weronika Wójtowicz 6d
Toruń-Malbork-Grunwald
Podróż po miastach Krzyżackich
różnorodnie i ciekawie, każdy znajdzie coś dla siebie!
Województwo kujawsko-pomorskie
Szlak Kopernikowski – pieszy szlak turystyczny, biegnący głównie przez miejsca związane z pobytem i pracą Mikołaja Kopernika. Rozpoczyna się przy Wysokiej.

Toruń, Malbork, Grunwald Wycieczka Toruń, Malbork, Grunwald

Dzień I: Toruń Wyjechaliśmy z Płonki Kościelnej o godzinie 4 rano. Podróż trwała 6 godzin, około godziny 10 byliśmy już w Toruniu. Zaczęliśmy zwiedzać Stare i Nowe miasto w Toruniu.

Na starym i nowym mieście widzieliśmy : Kościół Świętego Jakuba Apostoła Katedra św. Jana Chrzciciela i Jana Ewangelisty Teatr Baj Pomorski Pomnik Mikołaja Kopernika Kamienice Koperników Krzywa wieża

Katedra św. Jana Chrzciciela i Jana Ewangelisty Kościół Świętego Jakuba Apostoła

Teatr Baj Pomorski Pomnik Mikołaja Kopernika

Kamienice Koperników Krzywa wieża

Ruiny zamku krzyżackiego Na samym początku wrzuciliśmy ziemniaki do ogniska i zaczęliśmy spacer z pochodniami po podziemiach ruin zamku. W podziemiach widzieliśmy makietę zamku, salę strachu i gablotę z winami dla naszej reprezentacji narodowej w piłce nożnej. Oglądaliśmy inscenizacje waliki krzyżaków. Jedliśmy wcześniej upieczone ziemniaki. Po zjedzeniu ziemniaków udaliśmy się na konkurs z wiedzy o Toruniu.

Żywe Muzeum Piernika Po zwiedzaniu ruin zamku udaliśmy się do Żywego Muzeum Piernika gdzie po wysłuchaniu receptury pierników i złożeniu przysięgi zabraliśmy się za robienie swoich własnych pierników na pamiątkę. Podczas gdy pierniki były w piecu mieliśmy czas aby kupić pierniki. Po upieczeniu pierników udaliśmy się na drugie piętro na którym ozdabialiśmy ozdabialiśmy różnokolorowym lukrem pierniki.

Po wizycie w muzeum udaliśmy się do hotelu „Nad Wierzycą” w Pelplinie Po wizycie w muzeum udaliśmy się do hotelu „Nad Wierzycą” w Pelplinie. Po udaniu się do pokoi i rozpakowaniu udaliśmy się na obiadokolacje do Katolickiego Liceum. Po obiadokolacji udaliśmy się do pokoi.

Dzień II: Malbork, Grunwald Po udanej nocy ubraliśmy się i spakowaliśmy się, zostawiliśmy bagaże w autobusie i udaliśmy się na śniadanie. Po śniadaniu odebraliśmy drugie śniadanie i wyruszyliśmy w drogę do Malborka. Po godzinie zaczęliśmy zwiedzać miasto

W Malborku widzieliśmy: pozostałości murów obronnych szkołę łacińską Kościół św. Jana Chrzciciela urząd miasta

Zamek Krzyżacki Po przejściu przez bramy zamku zobaczyliśmy: przedzamcze gdanisko Zamek Niski Zamek Średni Zamek Wysoki Kościół św. Jana Następnie pojechaliśmy do Muzeum Bitwy pod Grunwaldem.

Zamek Krzyżacki

Stębark (miejsce Bitwy pod Grunwaldem) W muzeum widzieliśmy stroje Krzyżaków, chorągwie, miecze i makietę pola Bitwy, a następnie obejrzeliśmy film o obrazie Jana Matejki pt. Bitwa pod Grunwaldem. Następnie udaliśmy się na taras widokowy z którego oglądaliśmy pomnik na polu bitwy .

Po zrobieniu grupowego zdjęcia udaliśmy się na obiadokolacje Po zrobieniu grupowego zdjęcia udaliśmy się na obiadokolacje. Po zjedzeniu poszliśmy do autobusu i ruszyliśmy w drogę powrotną. O godzinie 22 dotarliśmy do Płonki Kościelnej gdzie odebrały nas nasze rodziny.

Dziękujemy za uwagę !! Wykonały : Aleksandra Perkowska Kl II a Wiktoria Kamińska Kl II a