BIOLOGICZNO-CHEMICZNA Z ELEMENTAMI KLASA BIOLOGICZNO-CHEMICZNA Z ELEMENTAMI FIZJOTERAPII
Kto powinien wybrać ten kierunek? Klasa biologiczno–chemiczna jest przewidziana dla ucznia, który: jest zainteresowany biologią i chemią na poziomie rozszerzonym, zamierza w przyszłości studiować na różnych kierunkach związanych ze szczegółową znajomością biologii, chemii i fizjoterapii, lubi wyzwania intelektualne, czuje w sobie powołanie badacza zjawisk przyrodniczych oraz chce być dobrze przygotowany do studiów.
Jakie kierunki studiów wiążą się z wyborem tej klasy? Uczniowie, którzy wybiorą tę klasę, mogą liczyć na studia na kierunkach takich jak: fizjoterapia mikrobiologia medycyna elektrokardiologia genetyka i biologia eksperymentalna ratownictwo medyczne kosmetologia ochrona i inżynieria środowiska przyrodniczego wychowanie fizyczne dietetyka stomatologia analityka medyczna biologia farmacja biotechnologia chemia weterynaria bioinżynieria molekularna psychologia pielęgniarstwo
Jaka jest idea klasy? stworzenie oferty edukacyjnej umożliwiającej uczniom kontynuację nauki głównie na kierunkach medycyny praktycznej, stworzenie jak najlepszych warunków zdobywania wiedzy i umiejętności, zgodnie z potrzebami i zainteresowaniami uczniów, a także wymaganiami wyższych uczelni,
Wprowadzenie od klasy drugiej przedmiotu fizjologia człowieka z elementami anatomii i fizjoterapii pozwoli uczniom pogłębić wiedzę z metod i technik fizykoterapii wykorzystywanych przede wszystkim przez fizjoterapeutów i lekarzy, ale także przez innych specjalistów, np. w opiece pielęgniarskiej czy w kosmetyce.
Czego uczniowie będą się uczyć? W klasie I przedmioty z wyjątkiem biologii realizowane są w zakresie podstawowym. Od klasy II przedmioty: biologia i chemia realizowane są w zakresie rozszerzonym W klasie II i III realizowany jest dodatkowy przedmiot - fizjologia człowieka z elementami anatomii i fizjoterapii. Uczniowie będą przygotowywani do udziału w Olimpiadach: Biologicznej, Chemicznej, Wiedzy o Żywieniu i Żywności, Wiedzy Ekologicznej i różnego typu konkursów. Założenia programowe:
Spodziewane efekty: Czego się spodziewamy? uzupełnienie wiedzy uczniów z biologii, chemii, anatomii człowieka i fizykoterapii, przygotowanie do świadomego wyboru kierunków studiów oraz przyszłej pracy, przygotowanie do sprostania wymaganiom uczelni wyższych.
ZAPRASZAMY!