Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
w świetle ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
USTAWA o WSPIERANIU RODZINY i SYSTEMIE PIECZY ZASTĘPCZEJ Zadania Gminy Zakopane, 1-2 września 2011 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wdrażanie w województwie pomorskim
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt „POMOC – AKTYWIZACJA – WSPARCIE” Miejski Ośrodek Pomocy.
Wspieranie dziecka i rodziny w środowisku lokalnym DZIAŁALNOŚĆ ASYSTENTA RODZINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚREMIE, CZERWIEC 2011R.
PRIORYTET VII Promocja integracji społecznej WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE.
PLAN DZIAŁANIA NA ROK 2009 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Olsztyn, 4 listopada 2008.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Program rozwoju pieczy zastępczej na lata
System wsparcia dziecka i rodziny
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
Model realizacji usług o określonym standardzie w powiecie
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
Anna Gałązka, Monika Chaba, Jarosław Hawrysz,
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Możliwości pozyskania środków UE na rozwój rodzicielstwa zastępczego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Współpraca PUP z OPS Program Aktywizacja i Integracja (PAI)
Finansowanie podmiotów reintegracyjnych w perspektywie finansowej Katowice r. Śląski Kongres Centrów i Klubów Integracji Społecznej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie zachodniopomorskim Konferencja współfinansowana.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Wsparcie ekonomi społecznej w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020.
Usługi społeczne dla osób starszych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Sejmiku Senioralnego.
Gdańsk, r. Typy operacji i kryteria wyboru projektów- konkurs w ramach Poddziałania Oś Priorytetowa 6 Regionalnego Programu Operacyjnego.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki w Województwie Kujawsko- Pomorskim Działania realizowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu Dorota.
SPECYFIKA I CEL PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
CELE PROJEKTÓW W PRIORYTECIE VII PO KL 1 wzmocnienie oraz doskonalenie kadr pomocy i integracji społecznej 2 rozwijanie aktywnych form integracji społecznej.
ASYSTENTURA RODZINY.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Kryteria wyboru projektów w Działaniu 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Poddziałanie (8iv)
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty pozakonkursowe w ramach Poddziałania Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych.
Konkurs i Katowice r..
Konkurs Katowice r..
Typy projektów i ogólne warunki realizacji wsparcia
Rozwój usług społecznych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne
Dolnosląski Wojewódzki Urząd Pracy - luty, 2017 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Kryteria wyboru projektów dla Działania 8.4
Droga do zmian Projekt finansowany z RPO WP na lata 2014 – 2020
Komplementarność EFS z PO PŻ
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B Wrocław, 21 i 24 marca 2017 r.

I. Usługi wsparcia pieczy zastępczej (typ B) 1. Beneficjent może zobowiązać uczestnika projektu do podpisania i realizacji kontraktu socjalnego bądź innego dokumentu równoważnego, w przypadku, gdy pomoc jest udzielona na wsparcie osób w wieku aktywności zawodowej zdolnych do podjęcia zatrudnienia. Kontrakt ten/dokument równoważny powinien być dostosowany do indywidualnych potrzeb uczestnika, uwzględniając jego możliwości oraz posiadane kompetencje i kwalifikacje.

2. Usługi wsparcia pieczy zastępczej przewidziane w projekcie muszą być realizowane przez podmioty prowadzące w swojej działalności statutowej usługi danego rodzaju (PCPR czy organizacja pozarządowa) – istotne bowiem jest kto jest realizatorem usług. 3. W przypadku wsparcia na rzecz osób w wieku 15+ objętych pieczą zastępczą Beneficjent obowiązkowo realizuje usługi aktywnej integracji o charakterze zawodowym, tj. co najmniej działania pozwalające wspieranym osobom podjąć decyzję o wyborze dotyczącym dalszej edukacji lub zawodu. 4. W przypadku, gdy Wnioskodawca zakłada udzielanie wsparcia na rzecz osób, które są w wieku aktywności zawodowej i są zdolne do podjęcia zatrudnienia, to zobowiązany jest do zawiązania współpracy z Ośrodkiem Wsparcia Ekonomii Społecznej, który funkcjonuje na obszarze realizacji projektu.

5. W przypadku, gdy Wnioskodawcą lub partnerem w projekcie nie jest Powiat/ Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie lub jednostka, która pełni w powiecie zadania PCPR, Wnioskodawca zobowiązany jest do nawiązania współpracy z PCPR/-ami lub jednostką, która pełni w powiecie zadania PCPR właściwym/i dla miejsca realizacji projektu. 6. Usługi wsparcia pieczy zastępczej: - kursy/szkolenia tylko dla wskazanych kategorii osób a nie wszystkich, o których stanowi ustawa; - nie tworzymy placówek opiekuńczo-wychowawczych; - piecza instytucjonalna (placówki opiekuńczo-wychowawcze) - to tylko placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego do 8 dzieci (10), a także palcówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego, interwencyjnego lub specjalistyczno-interwencyjnego do 14 osób.

wsparcie dla rodzin biologicznych tylko przy typie operacji w punkcie 4. 3) Organizowanie i finansowanie kosztów działań związanych ze współpracą instytucji sprawujących opiekę nad dzieckiem z rodzinami naturalnymi poprzez inicjowanie i wspieranie form pracy z biologiczną rodziną dziecka oraz zintensyfikowanie współpracy ze środowiskiem lokalnym (w tym asystentami rodziny); nie szkolimy pracowników PCPR, o ile nie będą pełnili funkcji wskazanych w punkcie 4.1) i 4.2); w przypadku szkoleń/kursów nie finansujemy badań psychologicznych, pedagogicznych, analiz oraz działań diagnostyczno-konsultacyjnych; pomoc prawna tylko dla osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą, a nie instytucjonalną; usługi koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej tylko jako element projektu;

wskazane w pkt 4 Usługi wsparcia pieczy zastępczej obejmują poszczególne formy wsparcia dotyczą albo tylko pieczy rodzinnej, albo tylko pieczy instytucjonalnej, albo pieczy rodzinnej i instytucjonalnej; usługi aktywnej integracji o charakterze społecznym (m.in.: treningi kompetencji i umiejętności społecznych, poradnictwo, socjoterapia) – jeżeli inne niż wyżej wymienione formy usług to dokładnie wskazać we wniosku o dofinansowanie, tak aby na etapie oceny można było uznać je za kwalifikowalne; usługi aktywnej integracji o charakterze zawodowym (m.in. poradnictwo zawodowe, diagnoza kompetencji, pomoc w wyborze zawodowej ścieżki kariery, zajęcia z zawodoznawstwa, warsztaty motywacyjne i aktywizujące do podjęcia pracy i zmiany swojej sytuacji, warsztaty z zakresu przedsiębiorczości) – jeżeli inne niż wyżej wymienione formy usług to dokładnie wskazać we wniosku o dofinansowanie, tak aby na etapie oceny można było uznać je za kwalifikowalne.

II. Usługi wsparcia rodziny (typ B) 1. Beneficjent może zobowiązać uczestnika projektu do podpisania i realizacji kontraktu socjalnego bądź innego dokumentu równoważnego, w przypadku, gdy pomoc jest udzielona na wsparcie osób w wieku aktywności zawodowej zdolnych do podjęcia zatrudnienia. Kontrakt ten/dokument równoważny powinien być dostosowany do indywidualnych potrzeb uczestnika, uwzględniając jego możliwości oraz posiadane kompetencje i kwalifikacje.

2. Usługi wsparcia rodziny przewidziane w projekcie muszą być realizowane przez podmioty prowadzące w swojej działalności statutowej usługi danego rodzaju (PCPR czy organizacja pozarządowa). 3. W przypadku, gdy Wnioskodawca zakłada udzielanie wsparcia na rzecz osób, które są w wieku aktywności zawodowej i są zdolne do podjęcia zatrudnienia, to zobowiązany jest do zawiązania współpracy z Ośrodkiem Wsparcia Ekonomii Społecznej, który funkcjonuje na obszarze realizacji projektu. 4. W przypadku tworzenia nowych miejsc świadczenia usług społecznych w zakresie wsparcia rodziny Beneficjent zobowiązany jest do udzielania wsparcia zgodnie z „Ogólnoeuropejskimi wytycznymi dotyczącymi przejścia od opieki instytucjonalnej do opieki świadczonej na poziomie lokalnych społeczności” i dokumentem „Wykorzystanie funduszy Unii Europejskiej w celu przejścia od opieki instytucjonalnej do opieki świadczonej na poziomie lokalnych społeczności – zestaw narzędzi”.

5. Usługi wsparcia rodziny: - usługi interwencji kryzysowej - realizowane m.in. zgodnie z ustawą o pomocy społecznej; usługi pracy z rodziną – możliwość zatrudnienia asystenta rodziny; placówki wsparcia dziennego – albo tworzenie nowych placówek, albo wspieranie istniejących; - placówka wsparcia dziennego może być prowadzona w formie: a) opiekuńczej, w tym kół zainteresowań, świetlic, klubów i ognisk wychowawczych; b) specjalistycznej; c) pracy podwórkowej realizowanej przez wychowawcę.

- placówka wsparcia dziennego może być prowadzona w połączonych formach; - wsparcie istniejących placówek wsparcia dziennego jest możliwe wyłącznie pod warunkiem: a) zwiększenia liczby miejsc w tych placówkach lub b) rozszerzenia oferty wsparcia. - należy wykazać we wniosku o dofinansowanie w jakiej formie będzie prowadzona placówka wsparcia dziennego; pobyt w placówce wparcia dziennego jest nieodpłatny;

w przypadku wsparcia udzielanego na tworzenie nowych miejsc w placówkach wsparcia dziennego Beneficjent zobowiązany jest do zachowania trwałości miejsc po zakończeniu realizacji projektu co najmniej przez okres odpowiadający okresowi realizacji projektu; trwałość jest rozumiana jako instytucjonalna gotowość podmiotów do świadczenia usług. Powyższe oznacza, że w przypadku wystąpienia popytu na usługę Beneficjent musi być gotowy do świadczenia usługi oferowanej w ramach projektu. W przypadku niewystąpienia popytu na usługę nie ma konieczności zatrudnienia kadry, jednak w przypadku wystąpienia popytu (zgłoszenia się po usługę) kadra ta musi być zatrudniona, a tym samym usługa uruchomiona; - podnoszenie kompetencji/kwalifikacji w ramach szkoleń/kursów tylko dla: a) kandydatów na asystentów rodziny; b) rodzin wspierających.

Dziękuję za uwagę