Badanie losów edukacyjnych absolwentów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

WYDZIAŁ EDUKACJI, KULTURY i SPORTU STAROSTWA POWIATOWEGO
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Rodzic jako doradca zawodowy
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Nabór do szkół ponadgimnazjalnych Tarnowa Analiza naboru Rok szkolny 2008/2009 Wyniki naboru w poszczególnych szkołach.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
PREZENTUJE: OFERTĘ EDUKACYJNĄ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH prowadzonych przez Powiat Bytowski na rok szkolny 2011/2012.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum im. W. Witosa w Pławie
Świadome i właściwe przygotowanie uczących się do wyboru ścieżki zawodowej, rozwijanie postaw do kształcenia ustawicznego i permanentnego, kształtowanie.
Zespół Szkół nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 Rekrutacja na rok szkolny 2013 / 2014 Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy lecz dla życia.
DOKUMENTACJA SKŁADANA W SZKOLE PONADGIMNZJALNEJ podanie 2 zdjęcia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie Termin składania.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Prezentacja Łódzkiego Modelu Doradztwa Zawodowego
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach Wyniki egzaminu maturalnego w sesji wiosennej 2012 roku.
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
PREZENTUJE: OFERTĘ EDUKACYJNĄ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH prowadzonych przez Powiat Bytowski na rok szkolny 2014/2015.
Co dalej Gimnazjalisto ?
Zespół Szkół Gastronomicznych
OFERTA EDUKACYJNA ROK SZKOLNY 2013/2014
OFERTA EDUKACYJNA ROK SZKOLNY 2014/2015 Z e s p ó ł S z k ó ł Z a w o d o w y c h w R a c i b o r z u.
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
MATURA PRÓBNA PORÓWNANIE WYNIKÓW

Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
DORADZTWO ZAWODOWE OPRACOWAŁY: EWA MŁYNARSKA, EWA SZYNDLER.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY Ul. Kazimierza Wielkiego 23A Stopnica
PREZENTACJA: OFERTA OFERTA EDUKACYJNA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH prowadzonych przez Powiat Bytowski na rok szkolny 2015/2016.
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
PREZENTACJA: OFERTA EDUKACYJNA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH prowadzonych przez Powiat Bytowski na rok szkolny 2016/2017.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie Dołącz do nas!!!
LOSY ABSOLWENTÓW ROCZNIKA 2014/2015 W czerwcu 2015 nasze gimnazjum ukończyło 176 uczniów. Naukę w szkołach ponadgimnazjalnych podjęło 174 osoby: w liceach.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ z aktualną ofertą szkół ponadgimnazjalnych i placówek oświatowych podległych Powiatowi Kędzierzyńsko-Kozielskiemu! Powiatowy.
Prezentacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Drezdenku Adres: ul. Konopnickiej 2, Drezdenko, tel. (095) e: szkoły:
INFORMACJA O PLANOWANYM NABORZE DO PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH ORAZ GIMNAZJÓW W PROJEKTOWANYM ROKU 2012/2013.
LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Sportowe Liceum Ogólnokształcące D1
Szkolnictwo ponadgimnazjalne w roku szkolnym 2016/2017
ANALIZA WYNIKÓW NABORU ELEKTRONICZNEGO do szkół ponadgimnazjalnych
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Szkoła Nauczycielem stoi
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
REKRUTACJA rok szkolny 2019/2020
SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
Powiat Buski.
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Badanie losów edukacyjnych absolwentów Publicznego Gimnazjum nr 33 w Łodzi w roku szkolnym 2015/2016 Publiczne Gimnazjum nr 33 92-108 Łódź, ul. Janosika 136, tel./fax 42 6794650 sekretariat@gimnazjum33.pl, www.gimnazjum33.pl

W roku 2015/2016 Wyszczególnienie Ogółem Liczba dziewcząt W tym: Liczba dziewcząt Liczba chłopców Planowana liczba respondentów 25 11 14 Liczba absolwentów z którymi przeprowadzono badanie (w celu potwierdzenia wyniku naboru elektronicznego) 21 9 12 Liczba absolwentów z którymi nie przeprowadzono badań, ze względu na brak możliwości nawiązania kontaktów 4 2

Poziom i kierunek kształceń w roczniku absolwentów 2015/2016 Typy szkoły Absolwenci podlegający badaniu Ogółem w % Zawodowa Szkoła Zasadnicza Technika 8 38 Liceum Ogólnokształcące 13 62 Razem: 21 100

ROCZNIKA 2015/2016

Zasadnicza Szkoła Zawodowa Zespoły Szkół Ponadgimnazjalne: Absolwenci według typu ZSP, rocznik 2015/2016 Nazwa szkoły Technikum Zasadnicza Szkoła Zawodowa Specjalność ZSP nr 4 5 osób - technik organizacji usług gastronomicznych, kucharz ZSP nr 5 1 osoba technik transportu kolejowego ZSP nr 7 technik pojazdów samochodowych ZSP nr 13 technik leśnictwa

Licea Ogólnokształcące – 2015/2016 Nazwa Przedmioty z rozszerzonym programem nauczania Liczba osób I LO biologia, chemia matematyka, fizyka 2 IV LO jęz. angielski, 1 VIII LO jęz. angielski, jęz. niemiecki XII LO matematyka, biologia, chemia XIII LO XVIII LO biologia, jęz. angielski, wos, geografia XXIII LO biologia, geografia, matematyka, wos XXIX LO biologia, chemia, matematyka, geografia 5

Przyczyny wyboru kierunku kształcenia Absolwenci według przyczyny wyboru szkoły KRYTERIA ROCZNIK 2015/2016 Liczba osób w % Własne zainteresowania 16 76 Położenie szkoły w pobliżu miejsca zamieszkania 8 38 Przewidywane osiągnięcie wysokich zarobków 7 33 Wysoki poziom wymagań 3 14 Konieczność szybkiego zdobycia zawodu 2 9 Łatwość uzyskania pracy w wyuczonym zawodzie 4 19 Tradycje rodzinne - Wymarzony zawód Namowa kolegów Wolne miejsca Presja rodziny

Wnioski: W roku szkolnym 2015/16 nastąpiło zwiększenie ilości osób zainteresowanych nauką w LO. Nasi uczniowie i oczywiście ich rodzice doceniają wartość procesu nabywania konkretnych zawodowych umiejętności, jednak uczniowie coraz bardziej świadomie wybierają swoją ścieżkę kariery edukacyjno-zawodowej, zgodnie ze swoimi zainteresowaniami. Duża grupa uczniów dostaje się do szkół, które oferują zdobycie zawodów poszukiwanych na naszym rynku pracy. Dwie osoby w ostatnim roku zostały przyjęte do liceum, które jest uznawane za prestiżowe. Wzrost świadomości wynika z systematycznego procesu samorozwoju uczniów, skutecznego działania Szkolnego Ośrodka Kariery i efektywnej pracy doradcy zawodowego w naszym gimnazjum. Promowana jest wartość edukacji. Systematycznie uczniowie od pierwszej klasy biorą udział w spotkaniach zawodoznawczych, konsultacjach indywidualnych z doradcą zawodowym, analizują sytuację na rynku pracy i osiągają sukcesy w konkursach (np.: Statystyka w karierze, Zawodowiec). Należy nadal wspomagać wybory uczniów tak, aby świadomie kontrolowali proces uczenia się.