Badanie losów edukacyjnych absolwentów Publicznego Gimnazjum nr 33 w Łodzi w roku szkolnym 2015/2016 Publiczne Gimnazjum nr 33 92-108 Łódź, ul. Janosika 136, tel./fax 42 6794650 sekretariat@gimnazjum33.pl, www.gimnazjum33.pl
W roku 2015/2016 Wyszczególnienie Ogółem Liczba dziewcząt W tym: Liczba dziewcząt Liczba chłopców Planowana liczba respondentów 25 11 14 Liczba absolwentów z którymi przeprowadzono badanie (w celu potwierdzenia wyniku naboru elektronicznego) 21 9 12 Liczba absolwentów z którymi nie przeprowadzono badań, ze względu na brak możliwości nawiązania kontaktów 4 2
Poziom i kierunek kształceń w roczniku absolwentów 2015/2016 Typy szkoły Absolwenci podlegający badaniu Ogółem w % Zawodowa Szkoła Zasadnicza Technika 8 38 Liceum Ogólnokształcące 13 62 Razem: 21 100
ROCZNIKA 2015/2016
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Zespoły Szkół Ponadgimnazjalne: Absolwenci według typu ZSP, rocznik 2015/2016 Nazwa szkoły Technikum Zasadnicza Szkoła Zawodowa Specjalność ZSP nr 4 5 osób - technik organizacji usług gastronomicznych, kucharz ZSP nr 5 1 osoba technik transportu kolejowego ZSP nr 7 technik pojazdów samochodowych ZSP nr 13 technik leśnictwa
Licea Ogólnokształcące – 2015/2016 Nazwa Przedmioty z rozszerzonym programem nauczania Liczba osób I LO biologia, chemia matematyka, fizyka 2 IV LO jęz. angielski, 1 VIII LO jęz. angielski, jęz. niemiecki XII LO matematyka, biologia, chemia XIII LO XVIII LO biologia, jęz. angielski, wos, geografia XXIII LO biologia, geografia, matematyka, wos XXIX LO biologia, chemia, matematyka, geografia 5
Przyczyny wyboru kierunku kształcenia Absolwenci według przyczyny wyboru szkoły KRYTERIA ROCZNIK 2015/2016 Liczba osób w % Własne zainteresowania 16 76 Położenie szkoły w pobliżu miejsca zamieszkania 8 38 Przewidywane osiągnięcie wysokich zarobków 7 33 Wysoki poziom wymagań 3 14 Konieczność szybkiego zdobycia zawodu 2 9 Łatwość uzyskania pracy w wyuczonym zawodzie 4 19 Tradycje rodzinne - Wymarzony zawód Namowa kolegów Wolne miejsca Presja rodziny
Wnioski: W roku szkolnym 2015/16 nastąpiło zwiększenie ilości osób zainteresowanych nauką w LO. Nasi uczniowie i oczywiście ich rodzice doceniają wartość procesu nabywania konkretnych zawodowych umiejętności, jednak uczniowie coraz bardziej świadomie wybierają swoją ścieżkę kariery edukacyjno-zawodowej, zgodnie ze swoimi zainteresowaniami. Duża grupa uczniów dostaje się do szkół, które oferują zdobycie zawodów poszukiwanych na naszym rynku pracy. Dwie osoby w ostatnim roku zostały przyjęte do liceum, które jest uznawane za prestiżowe. Wzrost świadomości wynika z systematycznego procesu samorozwoju uczniów, skutecznego działania Szkolnego Ośrodka Kariery i efektywnej pracy doradcy zawodowego w naszym gimnazjum. Promowana jest wartość edukacji. Systematycznie uczniowie od pierwszej klasy biorą udział w spotkaniach zawodoznawczych, konsultacjach indywidualnych z doradcą zawodowym, analizują sytuację na rynku pracy i osiągają sukcesy w konkursach (np.: Statystyka w karierze, Zawodowiec). Należy nadal wspomagać wybory uczniów tak, aby świadomie kontrolowali proces uczenia się.