Projekt „ Targówek, pełen magicznych miejscówek”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
IV.
Advertisements

Projekt eTwinning Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu.
I KONKURS MATEMATYCZNY SZKÓŁ PODSTAWOWYCH O PUCHAR DYREKTORA GIMNAZJUM NR 3 W SŁUPSKU Matematyczne łamigłówki dla uczniów podstawówki SŁUPSK, 15.
Oszczędzanie -szkolny happening kliknij.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Gimnazjum Publiczne w Rudnikach
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Dzień Sałatkowy Opracowanie: Agata Mielczarek - teksty
Gminne Dni Profilaktyki w Miejskim Zespole Szkół w Annopolu
Fotografia.
Projekt edukacyjny „Wokół Słowackiego”
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
Kolegium Zakonu Pijarów
Jest czwartek, 20 września, godzina Klasa 6b wyrusza na Piknik Pod Psem…
NA TROPIE ELEKTROŚMIECI PODSUMOWANIE KAMPANII
Okiem i szkiełkiem - przez działanie do sukcesu Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy (w oparciu o koncepcję inteligencji wielorakich Howarda Gardnera) Ponadregionalny Projekt Edukacyjny.
Ideą koła fotograficznego jest: rozwijanie zainteresowań wychowanków SOSW w Dorohusku, utrwalanie wydarzeń związanych z życiem placówki, utrwalanie wizerunku.
Fotografia naszym życiem
W gimnazjum kontynuujemy działalność szkolnej telewizji. W gimnazjum kontynuujemy działalność szkolnej telewizji. Zespół TVS tworzy trzech uczniów: Jakub.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
FotoKom Power czyli konkurs na zdjęcie wykonane aparatem z telefonu komórkowego Temat: Młodzież w Jastrzębiu Zdroju.
Wykorzystaj czas.
Sprawozdanie z realizacji działań podjętych w ramach programu
Organizator: Stowarzyszenie Lider Zielonej Wielkopolski.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
Ankieta przedstawiająca potrzeby uczniów i ich rodziców.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
“Szkoła w procentach”.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 4 IM. M. KOPERNIKA
W roku szkolnym 2013/2014 w Gimnazjum im. Karola Urbańskiego w Złotnikach Kujawskich został zrealizowany projekt, którego celem było kształtowanie zachowań.
Planujemy renowację muru szkolnego
Konkurs rozstrzygnięty!!! zwycięstwo ANNY JAKUBOWSKIEJ.
„Jak zorganizować zawody szkolne w piłce siatkowej?”
WITAJCIE NA „FESTIWALU Z TIK”. W NASZEJ PREZENTACJI PODSUMUJEMY PROGRAM „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0”
PROJEKT PRZYGOTOWANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD KIERUNKIEM PANI MILENY MAKOWSKIEJ.
Gimnazjum nr 25 Zabrze prezentacja powstała pod kierunkiem mgr Anny Olszewskiej.
Jak wygląda statystyczny uczeń naszego gimnazjum?
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Dzień otwarty w Irzyku!. Wydawać się może, że dzień otwarty jest nudny, chodzenie od klasy do klasy, słuchanie długich wykładów o szkole, jednak… Zdecydowanie.
Szkolna biblioteka Co każdy powinien o nas wiedzieć!
PODSUMOWANIE Wstęp Konkurs odbył się 10 kwietnia Cieszył się dużą popularnością wśród uczniów, wzięło w nim udział 58 uczniów z 18 szkół podstawowych.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
BUDŻET OBYWATELSKI CHORZÓW
SZKOLNE KOŁO TEATRALNE POD OPIEKĄ PANI OLGI TURKIEWICZ Publiczne Gimnazjum im. J. Odrowąża w Lasowicach Wielkich.
SZKOŁA PODSTAWOWA W NOWAKOWIE 16 MAJ 2014R..  W roku szkolnym 2013/2014 w Szkolnym Kole SKO zapisanych było 127 członków ze Szkoły Podstawowej. Uczniowie.
Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do końca 2013 r. wzięło w nim udział 499 osób.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Dyrektor Gimnazjum 141 mgr Grzegorz Kaliski Jakość nauczania w Gimnazjum 141 G141 inne gimnazja Targówka.
Nasze pierwsze kroki w odkrywaniu fotografii. Aby zrobić zdjęcie portretowe czarno-białe potrzebujemy: Studio Aparat z filmem Lampy studyjne Statyw Blenda.
W dniu 30 marca 2011r. w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ciechanowie przy ul. Płockiej 32, przeprowadzone zostały eliminacje.
Szkolne Koło Caritas przy Szkole Podstawowej nr14 w Nowym Sączu.
TECHNIK INFORMATYK TECHNIK OCHRONY ŚRODOWISKA TECHNIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH.
Filmoteka szkolna akcja – się działo
Było sobie życie… w SP im. AK w Jabłonnie
Szkoła Podstawowa w Borku Strzelińskim
Zaproszenie Szanowni Państwo,
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
ANULKA czyli coś o mnie…
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Projekt „ Targówek, pełen magicznych miejscówek” 1.Hanna Załęska 2.Izabela Rudnicka 3.Jakub Maciejec Opiekun projektu: p. Dominika Dąbrowska

Kim jesteśmy i jak to było z tym naszym „projektem”? „Cześć, jesteśmy uczniami klasy 1a i jednocześnie członkami szkolnego koła fotograficznego „SzAFKa”. Łączy nas zamiłowanie do „pstrykania”, czyli robienia zdjęć. Mamy marzenie: profesjonalny sprzęt fotograficzny i profesjonalne umiejętności. Póki co wciąż się uczymy, zaś o sprzęcie możemy sobie dalej marzyć…” -Tak przynajmniej sądziliśmy jeszcze do niedawna. Ale wszystko miało się wkrótce zmienić…

23 marca … To był dzień, od którego wszystko się zaczęło. Czyli „przełom w sprawie”. Wtedy nasze plany i zamiary zostały przelane na papier. Nie był to jednak taki zwykły „papier”, tylko wniosek o grant, czyli dofinansowanie. Wnioskowaliśmy jako 3- osobowa grupa nieformalna, chcąca zrealizować ciekawą inicjatywę. Jaką? O tym opowiemy na kolejnym slajdzie. Ważne było jedno: potrzebowaliśmy na to „kasy”. I to wcale nie tak znowu mało…

… albowiem plany nasze były ambitne i cokolwiek kosztowne … albowiem plany nasze były ambitne i cokolwiek kosztowne... A oto szczegóły: Profesjonalny kurs fotografii, w profesjonalnym studio, z profesjonalnym sprzętem. Czyli „profeska” do sześcianu… Zorganizowanie konkursu fotograficznego, do którego zaprosilibyśmy naszych kolegów z innych gimnazjów Targówka. Sesje plenerowe w najciekawszych zakątkach naszej dzielnicy. Wernisaż efektów naszej pracy podczas „IV Pikniku u Hubala” w dniu 3 czerwca. … jak widać wyszedł nam z tego przepis na całkiem zacny projekt gimnazjalny. Tak mimochodem i „przypadkiem”    …

4 maja – pamiętna data ! Hurrraaa ! Mamy „kasę” ! W ramach grantu Związek Harcerstwa Rzeczpospolitej przyznał naszej grupie aż 3000 zł ! Połowa tej sumy zostanie przeznaczona na weekendowy kurs fotografii, zaś reszta na profesjonalny wydruk naszych prac w formacie B1 na specjalnej piance. Żeby można było zorganizować ciekawy wernisaż.

W dniach 20-21 maja odbył się weekendowy kurs fotografii. Który został zorganizowany przez bardzo gościnne i przyjazne studio fotografii pani Taidy przy ulicy Batorego. W pierwszym dniu poznawaliśmy zasady pracy w trybach manualnych w „lustrzankach”, czyli podstawowe ustawienia: przesłony, czasu naświetlania, balansu bieli i ISO. Potem próbowaliśmy swoich sił w fotografii studyjnej w wysokim i niskim kluczu, czyli w jasnym i ciemnym oświetleniu. W drugim dniu natomiast wyszliśmy w plener, czyli na pobliskie Pola Mokotowskie. Do udziału w kursie zaprosiliśmy także innych uczniów naszej szkoły: Gabrysię i Julkę z klasy 1a, Weronikę z 2d, Natalkę z 3b i Kubę z 3d. Dużo się wtedy nauczyliśmy, ale przede wszystkim mieliśmy masę dobrej zabawy !

Tak wyglądały nasze ujęcia studyjne:

… A tak plenerowe:

Po zdobyciu umiejętności ruszyliśmy z aparatami w ręku w poszukiwaniu magicznych „miejscówek” Targówka. Najpierw był Skwer „Wiecha”…

Następnie stajnia PGR „Bródno” przy ul. św. Wincentego,

Próba i przygotowania do spektaklu „Rapsodia z demonem” w Teatrze „Rampa”,

oraz „Park Rzeźby” Parku Bródnowskiego

Kolejnym zadaniem projektowym było rozstrzygnięcie konkursu fotograficznego p.t. „Sweet home Targówek” i wyłonienie zwycięzcy. Komisyjnie wybraliśmy najlepsze ujęcie i jednogłośnie przyznaliśmy główną nagrodę Mateuszowi z Gimnazjum nr 142.

Aż e końcu, 3 czerwca, wernisaż wielkoformatowych prac z projektu uświetnił nasz piknik szkolny. Wręczyliśmy również nagrodę Mateuszowi z Gimnazjum 142 za zajęcie I miejsca w naszym konkursie fotograficznym p.t. „Sweet home Targówek”.

Podsumowanie, czyli co udało nam się zrealizować: 1. Zaplanować działania projektowe w ramach koła fotograficznego. 2. Napisać wniosek o grant na ich realizację. 3. Wziąć udział w kursie fotograficznym. 4. Zorganizować i przeprowadzić dzielnicowy konkurs fotograficzny. 5. Zorganizować plenery fotograficzne w kilku wyjątkowych miejscach na terenie Targówka. 6. Zorganizować wernisaż naszych zdjęć z Targówka. a także przekonaliśmy się że: - niemożliwe czasem staje się możliwe; Jest wiele osób, które tylko czekają, aby pomóc spełnić marzenia; Targówek jest pełen magii a my potrafimy robić naprawdę dobre zdjęcia ! I do tego zrealizować równie dobry projekt gimnazjalny !