Sprawozdanie z realizacji działań pilotażowych w roku szkolnym 2016/2017 w ramach innowacji programowej „Mały mistrz programowania” Zespół Szkół nr 8.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sporządził: Jacek Kruszewski Szkolenie biblioteczne Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie SZKOLENIE BIBLIOTECZNE.
Advertisements

„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
INNOWACYJNY PROGRAM KSZTAŁCENIA W KLASIE SŁUŻB MUNDUROWYCH Autorzy: JUSTYNA RATAJCZAK, ELŻBIETA MORTKA, ANDRZEJ DĄBROWSKI ROK 2010/2011 ZESPÓŁ SZKÓŁ W.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 im. Obrońców Pokoju w Radomiu ul. Malenicka 29 Szkoła ma bogatą bo, aż 100-letnią tradycję. Staramy się aby, nasza placówka.
BIBLIOTEKA SZKOLNA I JEJ WARSZTAT INFORMACYJNY INFORMACYJNY.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Długosza w Radomiu ul. Sobieskiego 12 tel.: (48) fax: (48)
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H.CH. ANDERSENA w Radomiu.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 7 w Rudzie Śląskiej.
System edukacji w Polsce
Nowa podstawa programowa edukacja informatyczna i informatyka Szkoła podstawowa Beata Rutkowska Doradca metodyczny przedmiotów informatycznych Katowice.
Bezpieczny Internet.
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Toruńskie Technikum Informatyczne
„Programowanie to nasza przyszłość”
Projekt „Lekki tornister”
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2016/2017 Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej "WOM"w.
Ucz i ucz się z TIK!.
Internat „JULIA Nasz Internat znajduje się w centrum miasta przy ul. Wysockiego co ułatwia dojazd do szkoły oraz do wielu innych miejsc i atrakcji w mieście.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Dnia r. w naszej świetlicy odbyły się zajęcia pt
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Innowacja pedagogiczna „półka magika – kocie algorytmy”
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
„CZYSTO, ŁADNIE WOKÓŁ NAS”
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Reforma Edukacji
NASZA SZKOŁA DZISIAJ.
6-LATEK W SZKOLE.
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Obszar I
Oprowadzę Cię po nim w dość nietypowy sposób.
Program profilaktyczno-wychowawczy
Niebezpieczeństwa związane z korzystania z Internetu.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA Platforma e-learningowa
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Kultura – sztuka w okresie międzywojennym
KLASYFIKACJA ŚRÓDROCZNA UCZNIÓW edukacji wczesnoszkolnej
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
PRAKTYKI STUDENCKIE W ECOVIS SYSTEM REWIDENT
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Kompetencje kluczowe informatyczne – I etap edukacyjny
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z realizacji działań pilotażowych w roku szkolnym 2016/2017 w ramach innowacji programowej „Mały mistrz programowania” Zespół Szkół nr 8 Szkoła Podstawowej nr 2 im. Aleksandry Piłsudskiej w Suwałkach Autor innowacji: Ewa Szczesna, nauczyciel kontraktowy, mgr edukacji wczesnoszkolnej z p.p., nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca klasy 2c

W ramach realizacji innowacji uczniowie klasy 2 c: Poznali zawód informatyka, programisty. Wraz z wychowawcą szukali informacji na ten temat w dostępnych źródłach tj. literatura, Internet, czasopisma. Poznali korzyści i zagrożenia płynące z korzystania z Internetu. Dowiedzieli się jakie niebezpieczeństwa czyhają na nich w Internecie. Wiedzą, że wrzucane do sieci filmy, zdjęcia i wpisy na portalach społecznościowych nie znikają, dane osobowe nie powinny być podawane bez kontroli, a osobom poznanym przez Internet nie powinny ufać. Poznali szyfry, nauczyli się kodować informacje przy ich użyciu.

Poznali podstawowe pojęcia związane z kodowaniem, tj Poznali podstawowe pojęcia związane z kodowaniem, tj. program, algorytm, komenda. Aby je zrozumieć sami na chwilę stali się robotami wykonującymi polecenia oraz robotami artystami i programistami. Fotorelacja z poznawania komend i zabawy w robota artystę dostępna na klasowym blogu: http://ewsza-zs8.blogspot.com/2016_10_01_archive. html

Pomyślnie przeszli kursy dostępne na stronie: https://studio. code Pomyślnie przeszli kursy dostępne na stronie: https://studio.code.org Postawili pierwsze kroki w tworzeniu gier, historii i animacji przy użyciu aplikacji Scratch JR oraz programu Scratch krótka relacja: http://ewsza-zs8.blogspot.com/2017/01/scratch-jr.html http://ewsza-zs8.blogspot.com/2017/03/scratch-jr.html Poznali oni również robota Lightbot-a. W czasie zabawy, dzieci utrwalały poznane wcześniej programy i komendy. Program dostępny jest na stronie: https://lightbot.com.

W ramach nauki dzieci uczęszczały także na zajęcia z robotyki z wykorzystaniem klocków Lego. Zajęcia te organizowane są w Bibliotece Publicznej im. Marii Konopnickiej w Suwałkach. Fotorelacja i stworzone dzieła dostępne na blogu klasowym: http://ewsza-zs8.blogspot.com/2016/12/robotyka.html

Uczniowie klasy 2 c rozpoczęli także zajęcia z wykorzystaniem tabletów w ramach „godziny kodowania”, relacja dostępna na blogu: http://ewsza-zs8.blogspot.com/2017/01/programowanie-z-tabletami.html Poznali program, grę, której główną bohaterką jest małpka - https://www.playcodemonkey.com. Programowali Cyber Robota firmy Clementoni, dostęp: http://ewsza-zs8.blogspot.com/2017/01/witamy-cyber-robota.html

W ramach szkolenia kadry prowadziłam zajęcia otwarte z programowania dla nauczycieli klas I - III Relacja dostępna na stronie szkoły: http://www.zs8.suwalki.pl/dzieje-sie-dzieje-sp2/1042-nasi-nauczyciele-sie-szkola

Uczniowie klasy 2 c wykorzystywali wiele aplikacji, m. in Uczniowie klasy 2 c wykorzystywali wiele aplikacji, m.in. Scratch JR, Lightbot, Bit by Bit, Run Marco!, codeSpark Academy & The Foos, Pocket Paint, Pocket Code, SpriteBox. W ramach zabaw związanych z kodowaniem stworzyli własne maty i z ich wykorzystaniem doskonalili umiejętności matematyczne, polonistyczne oraz społeczno – przyrodnicze. Był to niezwykle sympatyczny sposób na naukę.

Krok 5 Tytuł Krok 4 Tytuł Krok 3 Tytuł Krok 2 Tytuł W ramach zajęć z programowania dzieci tworzyły również własne gry planszowe i dały się porwać magii spinnerów. Niezwykle podobały im się także działania z grą Scottie Go!. http://ewsza-zs8.blogspot.com/2017/06/gry-planszowe.html http://ewsza-zs8.blogspot.com/2017/06/scottie-go.html http://ewsza-zs8.blogspot.com/2017/06/spinery.html Krok 2 Tytuł Krok 3 Tytuł Krok 4 Tytuł Krok 5 Tytuł

Również w oddziale przedszkolnym dzieci wkroczyły w świat programowania. W czasie zajęć dodatkowych poznały historię robota Trobota, który przyleciał do nich z Trobotamii specjalnie po to, by je poznać. Niestety w czasie tej podróży zabrakło mu energii i potrzebuje ich pomocy. Najpierw rysowali oni robota, a właściwie swoje wyobrażenie jego postaci. Następnie wraz z nauczycielką ustalali w jaki sposób porusza się robot, a po ustaleniu komend sami wcielili się robota, by uzbierać baterie potrzebne Trobotowi, by mógł on posłuchać o nich samych. Prezentację wykonała: Ewa Szczesna