Przyjazne stanowisko pracy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obudź jutro – galeria sztuki alternatywnej Unia Europejska Instytucja Pośrednicząca Ministerstwo.
Advertisements

Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
2011 Konkurs Nowoczesny HR Warszawa, 28 marca 2011.
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Zarządzanie projektami
Bez cudów, bez nerwów praktyczne sposoby rekrutacji dobrych lektorów Konferencja ESEE r., Warszawa.
Innowacje organizacyjne w usługach
Prezentacja aplikacji do zarządzania projektami Szkoła Główna Handlowa w Warszawie,
ABC e-learningu.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Jak optymalizować procesy. Jak działać efektywniej
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Zarządzanie projektami
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Microsoft Solution Framework
Nie trać czasu na marnotrawstwo
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Struktura Organizacyjna Gospodarki Naprawczej (remontowej)
Metodyki zarządzania projektami
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Odyseja umysłu w Gimnazjum nr 3 w roku szkolnym 2010/2011 Prowadząca (Trener) Dorota Michałowska.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
SYSTEM PRODUKCYJNY ZPP AUTO
System 5S Organizacja miejsca pracy
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Tematyka badawcza Grupy Roboczej Czynniki ludzkie i organizacyjne odnosi się do następujących aspektów związanych z zapewnieniem BHP: ocena ryzyka zawodowego.
ResiPlus® idealne oprogramowanie dla sektora opieki.
Idea oceniania kształtującego
Techniki,procedury,metody oceniania
Model łańcucha wartości
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
SŁUŻBA CYWILNA ZAUFANIE I KOMUNIKACJA …czyli jak budować społeczne zaufanie do instytucji publicznych?
Zarządzanie zagrożeniami
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
WDRAŻANIE SYSTEMÓW Grażyna Szydłowska.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Toyota production system
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
SEMINARIUM BEZPIECZNA CHEMIA 2015
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Ergonomia w kształtowaniu warunków pracy
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Rys. 4. 5S w procesie produkcyjnym – narzędzia LEAN
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Dualne kształcenie zawodowe
Jak to się zaczęło…? pilotażowy projekt i system bonów szkoleniowych w Małopolsce.
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Jak napisać dobry konspekt?
DLA PRACODAWCÓW I OSÓB KIERUJĄCYCH PRACOWNIKAMI
Raport po ocenie 360° - fragment
Prezentacja biznesplanu
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Przyjazne stanowisko pracy

Spis zagadnień Czym jest „przyjazne stanowisko pracy” Korzyści Narzędzia w procesie. Plan akcji i Harmonogram wdrożenia.

Czym jest „przyjazne stanowisko pracy” ? To miejsce, w którym chce się pracować. Czyste, uporządkowane, ergonomiczne. Stanowisko, na którego wygląd ma wpływ osoba na nim pracująca, bo to właśnie ona wie najlepiej jak jest jej najwygodniej. Gdzie pracownik czuje się bezpiecznie i nie musi uważać na siebie, a może skupić się na pracy. Na którym ład i porządek utrzymywany jest przez samego pracownika. Które ułatwia pracownikowi wykonywanie swojej pracy w sposób bardziej wydajny.

Czy to jest „przyjazne stanowisko pracy” ?

Czy to jest „przyjazne stanowisko pracy” ?

Korzyści : Pracownik chętniej przychodzi do pracy, pracuje mu się lepiej i wygodniej. Podnosi się efektywność i wydajność stanowiska poprzez wyeliminowanie rzeczy i czynności niepotrzebnych lub uciążliwych. Dobra organizacja jest podstawą w eliminacji pomyłek i nieporozumień. Podnosi się jakość usług i produktu finalnego. Zakład wygląda profesjonalnie, schludnie i jest dowodem dobrego zarządzania. Klient ma poczucie, że firma jest poważna i stawia na jakość oferowanych usług co wpływa na budowanie renomy i wizerunku firmy. W trakcie pracy nad reorganizacjami wszyscy biorą udział co zmniejsza w firmie bariery i obawy personelu przed zmianami. Pracownicy czują się ważną częścią firmy bo mają swój głos i sami decydują o swoim miejscu pracy. Ujawnianie w firmie osób aktywnych i innowacyjnych - liderów przemian - gotowych do projektowania i wdrażania nowych rozwiązań. Zespoły takich osób są fundamentem procesu ciągłego doskonalenia

Narzędzia w procesie zmian organizacyjnych. Burza mózgów. Standardy Lean Manufacturing: - 5S - KAIZEN - JIT (Just In Time) - 5Y (Five Whys) Praca zespołowa

Narzędzia w procesie zmian organizacyjnych. Standard 5S 5S to system, którego celem jest odpowiednia organizacja stanowiska pracy, uwzględniająca wymogi ergonomii oraz umożliwiająca błyskawiczny dostęp do potrzebnych narzędzi lub informacji. Oryginalne 5S pochodzi od pięciu słów japońskich: Seiri - Seiton - Seiso - Seiketsu i Shitsuke, do których przystosowano odpowiednie słowa w języku polskim. Interpretacja 5S brzmi następująco: SORTOWANIE - polega na oddzieleniu rzeczy potrzebnych od niepotrzebnych i zatrzymaniu tylko tych, które są potrzebne na danym stanowisku pracy. Rzeczy niepotrzebne należy usunąć. SYSTEMATYKA - polega na oznaczaniu i umieszczaniu potrzebnych rzeczy tak, by każdy mógł je znaleźć oraz prawidłowo odłożyć na miejsce. Dzięki temu wszystko ma swoje miejsce, a czas nie jest marnowany na szukanie potrzebnych rzeczy. Podstawą jest odpowiednia wizualizacja. SPRZĄTANIE - daje możliwość odkrycia niepotrzebnych rzeczy, sprawia, że zanieczyszczenia nie dostają się do produkcji, braki i wady w produktach są bardziej widoczne. Czysta fabryka nie stwarza zagrożeń dla zdrowia i życia pracowników, staje się przyjemniejszym miejscem pracy, a także buduje odpowiedni wizerunek przedsiębiorstwa w oczach jego klientów. STANDARYZACJA - polega na określeniu standardów i procedur utrzymania wcześniejszych zasad oraz podporządkowaniu się im. SAMODOSKONALENIE - to utrzymywanie dyscypliny stosowania 5S oraz kontynuacja usprawnień i podnoszenie standardów.

Standard 5S

Standard 5S

KAIZEN Poprzez stopniowe doskonalenie wszelkich aspektów działalności firmy dąży do osiągnięcia następujących celów : - skrócenie czasu realizacji procesu pracy oraz poprawy jakości; - dostosowywanie techniczne elementów systemu; - tworzenie kryteriów oceny i nagradzania; - redukcję kosztów. 10 Zasad kaizen - Problemy stwarzają możliwości - Pytaj 5 razy „Dlaczego?” - Bierz pomysły od wszystkich - Myśl nad rozwiązaniami możliwymi do wdrożenia - Odrzucaj ustalony stan rzeczy - Wymówki, że czegoś się nie da zrobić są zbędne - Wybieraj proste rozwiązania – nie czekając na te idealne - Użyj sprytu zamiast pieniędzy - Pomyłki koryguj na bieżąco - Ulepszenie nie ma końca

KAIZEN To zaangażowanie załogi w proces spontanicznego postępu. Jeśli chcesz wiedzieć co źle działa na maszynie spytaj operatora. On Ci powie w czym jest problem i jak go usunąć.

Plan akcji i Harmonogram wdrożenia. Przyjazne stanowisko pracy jest akcją długofalową trwającą rok lub dłużej. Wymaga zaangażowania wszystkich szczeblów pracowniczych firmy. Szef projektu - odpowiada za prowadzenie i weryfikację działań. Prowadzi i wnioskuje o budżet do zarządu. Rozlicza koszty. Przedstawia zarządowi postęp w pracach. Koordynator Pionu – odpowiedzialny za dany obszar. Stale kontroluje i wspomaga prace. Posiada narzędzia do narzucania działań i obowiązków dotyczących prowadzonej akcji. Raportuje postęp Szefowi projektu. Odpowiedzialny za akcję – członek grupy, któremu zostało przydzielone konkretne zadanie – bezpośredni realizator. Wszystkie prace i działania konsultowane są z BHP-owcem, który pracuje w charakterze konsultanta i nie jest bezpośrednim uczestnikiem akcji

Plan Akcji ETAP CEL i REZULTAT AKTYWNOŚCI / SZCZGÓŁY ODPOWIEDZIALNOŚĆ   ETAP CEL i REZULTAT AKTYWNOŚCI / SZCZGÓŁY ODPOWIEDZIALNOŚĆ TERMIN 1 Wybór koordynatorów w każdym pionie Prowadzący i odpowiedzialni za akcję w każdym pionie Stworzenie imiennej listy koordynatorów oraz zapoznanie ich z zakresem obowiązków Szef Projektu 1 tydzień 2 Akcja informacyjna w całej firmie Każdy pracownik wie o akcji. Posiada dokładną informację do czego to służy i jak jest przeprowadzana. Rozumie swoją rolę w całym procesie Forma spotkań z załogą. Czas trwania max 30 min. Posłużenie się gotowymi przykładami, zdjęciami, opisami, procedurami. Istotny jest sposób prezentacji, który ma zachęcić i zainteresować, a nie narzucić. Cała akcja powinna mieć charakter spontaniczny i dobrowolny Koordynator Pionu 3 Szkolenie Grupę koordynującą stanowią wykwalifikowani i przeszkoleni specjaliści Szkolenie prowadzone przez zawodowego coach`a najlepiej w ośrodku szkoleniowym np. przez PCP (Polskie Centrum Produktywności) Koszt szkolenia dla 1 osoby w 5 dniowej sesji to około 1200 zł. Szacowana liczba uczestników to 10 osób. Tematy z zakresu narzędzi 5S, KAIZEN, Podstawy Lean Manuf. 2 tygodnie 4 Stworzenie mapy obszaru działania dla każdego z zakładów Plan i Harmonogram działania w każdym pionie Opracowanie i wyznaczenie planu działania - Kolejność dla miejsc objętych akcją.

Plan Akcji 5 Zespół Powołanie zespołu dla aktualnie wybranego gniazda (miejsca) Grupy ludzi pracujących na danym stanowisku jak i ludzi niezwiązanych ze stanowiskiem max 5 osób. Stworzenie imiennej listy członków. Koordynator Pionu 2 dni 6 Proces analizy Rozwiązania dla stanowiska Spotkanie grupy..Proces w formie BURZY MÓZGÓW. Nawet głupi pomysł jest pomysłem. Bazowanie na zasadzie Walta Disneya. Stworzenie planu akcji ze spisem wszystkich czynności do zrealizowania,nazwiskami odpowiedzialnych i terminami realizacji. Analiza kosztów. 1-2 dni 7 Realizacja pomysłów Zmiany… Zmiany… Zmiany… Zatwierdzenie kosztów oraz wpływu na produkcję bieżącą przez zarząd i dyrektora produkcji. Według planu stworzonego w procesie analizy Odpowiedzialni za poszczególne akcje oraz koordynatorzy 4 tygodnie lub więcej 8 Podsumowanie Weryfikacja Rozliczenie założeń Sprawdzenie stopnia realizacji każdej z akcji, rozliczenie odpowiedzialnych z wykonanych zadań. Rozliczenie kosztów Koordynatorzy i Szef Projektu 1 tydzień

Dziękuję bardzo za UWAGĘ ! KONIEC. Dziękuję bardzo za UWAGĘ !