Autoprezentacja i wystąpienia publiczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Robert Rosołowski Federacja Związków Zawodowych METALOWCY
Advertisements

Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
Komunikacja interpersonalna
AUTOPREZENTACJA.
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
AUTOPREZENTACJA.
AUTOPREZENTACJA.
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
Przypadek Phineasa Gage
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Jak prezentować.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Pedagogika szkoły wyższej
Wystąpienia publiczne.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Zasady przygotowania oraz przedstawiania prezentacji
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Konferencja MaterCare International
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wyszkach ID grupy:
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa II.
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
Autoprezentacja.
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
MOWA CIAŁA.
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
I ty możesz zostać dobrym mówcą!
Sztuka prezentacji wymaga doświadczenia. Im częściej występujesz publicznie, tym lepiej radzisz sobie ze stresem. Jednak do wszystkiego trzeba dojść małymi.
Umiejętność obserwacji.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Małgorzata Krzeszowska Autoprezentacja Projekt jest współfinansowany.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Dla lidera SZTUKA PERSWAZJI Zygmunt Korzeniewski.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
Bariery komunikacyjne
Taktyki autoprezentacyjne
Metody komunikacji ludzi
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Mowa ciała w pracy Podsumowanie Zygmunt Korzeniewski.
Jak zachowuje się nasze ciało przy kłamaniu?
TAJNIKI POZYTYWNEJ MOWY CIAŁA
Ukrywanie się za czymś to nasza reakcja obronna
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
i sposoby radzenia sobie z nimi
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
Samy Molcho przedstawia „Miny i pojrzenia”
Autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.3 Małgorzata Tubielewicz.
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Autoprezentacja i wystąpienia publiczne Jak świadomie kierować wrażeniem w warunkach publicznych

Zapoznanie się :) Wstępna autoprezentacja: 3 pytania: imię, co robię/ czym się zajmuję co zrobił(a)bym, gdybym wygrał(a) kumulację 10 mln. w LOTTO jeden fakt z życia/ informacja, która miałaby szanse zdziwić/ zaskoczyć pozostałe osoby.

Wprowadzenie AUTOPREZENTACJA WYSTĄPIENIA PUBLICZNE

Autoprezentacja: prawda czy fałsz? Świadome kierowanie wrażeniem, jakie wywieramy na innych, czyli próba pokazywania się takimi, jakimi chcemy, żeby nas widzieli. Właściwy dobór informacji oraz i przedstawienie ich we właściwym świetle, a nie fałszowanie Podstawa sukcesu w życiu zawodowym i prywatnym

Autoprezentacja: W jakich sytuacjach jest ważna? Po co to robimy? W jaki sposób to robimy? Zjawiska psychologiczne Taktyki autoprezentacyjne

Po co to robimy? Oddziaływanie interpersonalne – zwiększanie powodzenia w relacji z innymi Budowanie i podtrzymywanie poczucia własnej wartości – pozytywne emocje, tożsamość Regulowanie emocji – aby się lepiej poczuć Ewolucyjne zaszłości – zwiększenie szans na przetrwanie i reprodukcję :)

Jak to robimy? Werbalnie: opisywanie siebie, wyrażanie postaw, wyjaśnianie motywów działania, Niewerbalnie: mowa ciała, ujawnianie emocji, ubiór, rekwizyty Behawioralnie: pomaganie innym, przejawianie agresji, konformizm i uleganie Społecznie: kontakty, pławienie się w czyimś blasku, usuwanie się z cienia porażki, polerowanie i retuszowanie, efekt Psst, plotkowanie

Spójność Eksperyment Mehrabiana: reguła "7% - 38% - 55%"

Psychologia Efekt pierwszego wrażenia (15-30 sek.) Efekt „hallo” Efekt pierwszeństwa i świeżości Efekt częstej ekspozycji Efekt zysku Reguła podobieństwa i sympatii Reguła komplementarności reakcji Reguła komplementarności cech Reguła dopasowania autoprezentacji

Taktyki autoprezentacyjne autoprezentacji pozytywnej (przedstawianie własnych kompetencji i zalet), konformizmu (akcentowanie podobieństwa do partnera i jego opinii, zgadzanie się, potakiwanie), ingracjacji - podnoszenia wartości partnera (mówienie komplementów, schlebianie), autodeprecjacji (przyznawanie się do słabości i wad) adonizacji (strategia autoprezentacji polegająca na eksponowaniu własnej atrakcyjności fizycznej i seksapilu).

Jak wybrać najlepszy wizerunek Należy wziąć pod uwagę: powszechnie pożądane cechy - miły i kompetentny potrzeby i oczekiwania konkretnej osoby - rozmówcy cechy wynikające z roli jaką zamierzasz pełnić wobec tej osoby i jakiej się od ciebie oczekuje (złudzenie szefa) normy kulturowe i kraju pochodzenia rozmówcy

Narzędzia i środki Język wypowiedzi – styl, retoryka Głos – dykcja, intonacja, barwa Mowa ciała – wzrok, mimika twarzy, gesty, postawa, proksemika

Język wypowiedzi Główny przekaz Indywidualny styl mówcy Figury retoryczne

Indywidualny styl mówcy Mówca może generalnie: utożsamiać się z tym co mówi, albo mieć do tego dystans, opierać się na racjonalnych argumentach, albo na emocjach. Możemy więc wyróżnić cztery style przemawiania: DYREKTOR MISJONARZ PROFESOR LUZAK

Figury retoryczne Porównania Narracja Powtórzenia: dosłowne, zmodyfikowane, częściowe, stopniowanie i wzmocnienie Kontrast (antyteza) Zapowiedź Gra słów Hiperbola Pytania retoryczne Skrót myślowy Łańcuch Aluzja

Głos – podstawowe narzędzi mówcy Zasady dbania i higieny głosu: Zawsze nawilżone gardło – woda niegazowana. Dbaj o głęboki, pełny oddech. Przed wystąpieniem jedz neutralne potrawy, unikaj gorącego i ostrego. Nie nadwyrężaj gardła Przed występem delikatnie rozgrzej aparat mowy Zanim przemówisz, obróć siedem razy język w gębie. (Galileusz)

Głos – ćwiczenia Rozgrzewka: Mruczenie „m” Mlaskanie Miny Ziewania Ma-me-mi-mo-mu-my Język Usta

Głos – ćwiczenia Oddech przeponowy Jedna wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona… itd. Ćwiczenia artykulacyjne i dykcyjne Ćwiczenia interpretacji

Głos - podsumowanie Mów wolno i wyraźnie - dostosuj swój głos do oczekiwań i treści które prezentujesz. Głos niski (pewny siebie i perswazyjny) – ćwicz MU Głos do przodu Stosuj umiejętnie pauzę i ciszę. Przestrzegaj zasady kropki Nie obcinaj końcówek Nie jąkaj się i nie wydawaj nieartykułowanych dźwięków

Mowa ciała Wejście Zwycięzcy Uśmiech Kontakt wzrokowy Gestykulacja Postawa Odległość i ruch

Mowa ciała - ćwiczenia Świadomość ciała. Przegląd gestów. Krótka etiuda – „Moje ostatnie wakacje”.

Mowa ciała - podsumowanie Staraj się, aby Twój wygląd pasował do sytuacji Uśmiechaj się naturalnie. Podtrzymuj kontakt wzrokowy z rozmówcami – równo obdzielaj kontaktem wzrokowym. Przyjmij naturalną wyprostowaną postawę ciała. Gestykulacja wyważona, otwarta, lekko wyprzedzająca. Nie przestępuj nerwowo z nogi na nogę. Poruszaj się w sposób przemyślany. Stosuj techniki dobrej komunikacji.

Trema Co WARTO zrobić przygotowując się do wystąpienia: Poznaj dogłębnie temat. Rozpoznaj dobrze swoje audytorium. Dobrze opanuj treść wystąpienia, szczególnie dobrze przygotuj początek (pierwsze 5 minut). Przećwicz swoje przemówienie. Wygłoś je wcześniej w domu, przed najbliższymi lub znajomymi.

Trema Co WARTO zrobić tuż przed rozpoczęciem wystąpienia Skontroluj pomieszczenie i sprzęt. Pamiętaj o swoich notatkach i materiałach. Pamiętaj o wodzie. Przyjdź wcześniej. Skontroluj swój wygląd. Stając przed widownią wyprostuj się. Otwórz szeroko oczy. Uśmiechnij się do zebranych, zrób gest otwarcia

Trema Co WARTO zrobić kiedy właśnie staniesz przed widownią Przejdź do swojego miejsca jak ZWYCIĘZCA. Nie zaczynaj mówić od razu, policz w myślach do trzech, uśmiechnij się. Skoncentruj się na widowni, nie na sobie. Wybierz sobie jedną osobę, do której będziesz mówić, potem kolejną itd. Nie snuj negatywnych fantazji na temat publiczności. Nie mów o swoim zdenerwowaniu i stresie. Myśl pozytywnie

Trema Jeśli jednak stres dopadnie Cię tuż przed lub w trakcie… Oddychaj głęboko – nosem wdech, przytrzymaj powietrze, ustami wydech. Przenieś uwagę z siebie na kogoś z widowni – zadaj pytanie i poczekaj na odpowiedź. Zmień pozycję w jakiej przemawiasz. Zmień styl przemawiania. Jeśli mówisz sucho, informacyjnie wprowadź do swojej prezentacji jakąś historię, anegdotę.

Trema Na zakończenie szczęśliwa liczba dla Ciebie: Ta liczba to 98 Dobrze ją zapamiętaj! Ta liczba to procent osób obecnych na Twoim wystąpieniu, które uważają, że pójdzie Ci dobrze! Audytorium daje Ci więc OGROMNY KREDYT ZAUFANIA