Doświadczenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Wykład 9 Mechanika płynów
Advertisements

Zapiekanka z pstrąga na szpinaku
Rozszerzalność temperaturowa ciał stałych Zjawiska cieplne
Prezentacja firmy.
Napięcie powierzchniowe
Koło „80 dni dookoła świata” PSSP,
Makroskopowe właściwości materii a jej budowa mikroskopowa
Wykład IX CIECZE.
Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Kleczewie Gimnazjum IM.KSIĄŻĄT POMORZA ZACHODNIEGO W TRZEBIATOWIE ID grupy: 98/54_MF_G1 98/46_MF_G1 Kompetencja:
Dane informacyjne: 98/6_mf_g2 i 98/28_mf_g1 Nazwa szkoły:
Woda i Życie dawniej i dziś.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Prąd elektryczny
Zasada działania silnika elektrycznego
WYODRĘBNIANIE DNA KIWI I BANANA
Groch z kapustą i grzybami
STATYKA PŁYNÓW 1. Siły działające w płynach Siły działające w płynach
Zjawiska fizyczne w gastronomii
Napięcie Powierzchniowe
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
EKSPERYMENTY WODNE PRZEZ CAŁY ROK
Sonia Rucińska i Victoria Peplińska
Spaghetti Bolognese i sałatka Caprese
1.
"Trudne słowo ekologia"..
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
DLACZEGO MYDŁO SIĘ PIENI?
GIMNAZJUM nr 1 W BIERUNIU
Zablokowana woda.
Jak pietruszka pije wodę?
Dlaczego woda jest niezwykła
Prawo Pascala i Kartezjusza
Siły międzycząsteczkowe
Sałatka Grecka..
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zespół Szkół w Potęgowie Budowa cząsteczkowa materii.
Mini Tornado w butelce.
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Świat baniek mydlanych
„Zaczarowany Świat Chemii”
Dlaczego gęsta ciecz wylana ze słoika rozlewa się, zajmując ograniczoną powierzchnię? Dlaczego woda tworzy pojedyncze krople, a gdy płynie z kranu, tworzy.
JAKIMI MAGICZNYMI WŁAŚCIWOŚCIAMI CHARAKTERYZUJE SIĘ WODA?
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
FIZYKA-DOŚWIADCZENIE
Ciekawa przyroda – realizujemy różnorodne materiały dydaktyczne dla klas 4-6 sp.
Ciekawe doświadczenia chemiczne.
Marta Kaczmarek Miłosz Wiśniewski Jan Czerbniak. Kurczak Sobieskiego 1 porcja -5 łyżek oliwy z oliwek -1 łyżka miodu chełmińskiego - 0,25 rurki cynamonu.
DLACZEGO MYDŁA MYJĄ A PROSZKI PIORĄ?
Zapisz najważniejsze informacje Cząsteczki wody tworzą na powierzchni elastyczną błonkę, która nie mogłaby powstać, gdyby między cząsteczkami.
1.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Doświadczenie z atramentem
BARTEK KOSIŃSKI klasa III E
Agnieszka Sączek kl.II b Edyta Długopolska kl.II b
Chemia to premia Od Boga dla człowieka Klucz do świata By można było
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra.
„Koło Młodych Odkrywców”
CO TO JEST CIŚNIENIE? Ciśnienie – wielkość skalarna określona jako wartość siły działającej prostopadle do powierzchni podzielona przez powierzchnię na.
ZAKWAS I CHLEB Emilia Cieślak. ZAKWAS Pierwszy dzień  5 łyżek mąki żytniej i 5 łyżek letniej wody wymieszać w litrowym słoiku i odstawić w ciepłe miejsce.
WPŁYW DETERGENTÓW NA KIEŁKOWANIE NASION RZEŻUCHY
BADANIE POWSTAWANIA GAZU W TRAKCIE FOTOSYNTEZY
Projekt Gimnazjalny – ,,Chemia bawi i uczy”
„ZASOBY WODY W PRZYRODZIE I WPŁYW CZŁOWIEKA NA ICH POZIOM”
1.
Parcie hydrostatyczne
Napięcie powierzchniowe
Zapis prezentacji:

Doświadczenia

Doświadczenie nr.1 Cel: Obserwujemy skutki działania sił napięcia powierzchniowego. Konieczne przedmioty: Szklanka z wodą Drobne przedmioty (gwoździe, spinacze, pierścionki itp.)

Wykonanie : Suchą od zewnątrz szklankę napełnij wodą. Delikatnie wrzucaj do wody drobne metalowe przedmioty. Obserwuj zachowanie błonki powierzchniowej.

Błonka powierzchniowa wody pęka , a metalowe przedmioty opadają na dno Błonka powierzchniowa wody pęka , a metalowe przedmioty opadają na dno . Oznacza to że napięcie powierzchniowe jest zbyt duże by unosić te przedmioty .

Doświadczenie nr.2. Cel: Badamy działanie detergentów. Konieczne przedmioty: Talerz Mielony pieprz Woda Płyn do mycia naczyń

Wykonanie: Na talerz nalej wodę. Posyp ją mielonym pieprzem. Następnie: Palcami spróbuj osunąć pieprz z części powierzchni wody. Zanurz palec w płynie do mycia naczyń i włóż do wody na talerzu

A

B

Wynik: Palec zamoczony w płynie do mycia naczyń sprawił, że pieprz zaczął się odsuwać na brzegi. Wniosek: Zmniejszają się siły międzycząsteczkowe (osłabia się napięcie powierzchniowe).

Koniec Zdjęcia : Małgorzata Tkaczyk Opracowano na podstawie : Podręcznik „Świat Fizyki” cz.1