Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zabytkowa architektura Szkoły – grafika w wykonaniu pani Jolanty Dziok, matki naszej uczennicy.
Advertisements

Innowacja pedagogiczna
Oddział przedszkolny dzieci 3-5-letnich w Korytkowie Dużym Rok. szk. 2010/2011.
Oddział przedszkolny dzieci 3-5-letnich w Korytkowie Dużym marzec 2011.
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
Zespół szkolno - przedszkolny
SZKOŁA PODSTAWOWA NR ŁÓDŹ, ul. PRAUSSA 2
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Misia Uszatka w Polkowicach
Przedszkole nr 16 im. Jana Brzechwy w Koninie
„Dzieci – Dzieciom” – wolontariat
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
PRZEDSZKOLE Mały Geniusz TO PRZEDSZKOLE ZRODZIŁO SIĘ Z MARZEŃ, BY STWORZYĆ MIEJSCE BAŚNIOWE, NIEZWYKŁE, TĘTNIĄCE ŻYCIEM, W KTÓRYM DZIECI CZUJĄ SIĘ SZCZĘŚLIWE.
Zespół Szkół – SP i Gimnazjum im. Legionów Polskich w Poroninie, ul. Piłsudskiego 34.
Optymistyczne Przedszkole
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Karoliny Kazimierczak
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Punkt Przedszkolny w Białej Drugiej utworzony w ramach projektu „Wiejskie Ośrodki Rozwoju Dziecka w gminach Janów Lubelski i Potok Wielki”
Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Ćwiczyć każdy może Indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej : odkrywamy.
ZAPRASZAMY DO NASZEGO PRZEDSZKOLA
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Mam 6 lat chcę poznawać świat…
Z przedszkola do szkoły.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Publiczne Przedszkole „Wesoła Pszczółka” Fundacji Familijny Poznań.
Wolontariat w Gimnazjum nr 1 w Sandomierzu
Przedszkolne kolędowanie Samorządowe Przedszkole w Linowie kolędowanie rozpoczęło od „Spotkania Opłatkowego” które odbyło się w naszej placówce dnia r.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
Przedszkole Samorządowe nr 4 „Krasnal Hałabała”. Oferujemy: Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do 16.30; Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do.
Co to jest WOLONTARIAT?.
„ Zdrowie – to nie tylko brak choroby, lecz stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego” Każdy przedszkolak w naszym przedszkolu:
II Międzyprzedszkolne Powitanie Wiosny połączone z konkursem Najpiękniejsza Marzanna Już po raz drugi nasze przedszkole wspólnie z Gminną Biblioteką Publiczną.
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
„Dzielimy się doświadczeniami”
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Tydzień integracji w Miejskim Przedszkolu nr 14 im. M. Montessori w Nowym Sączu.
Wychowankowie naszego przedszkola uczestniczą w różnych uroczystościach, wyjściach. Spotykają się z ciekawymi ludźmi.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
Motto „Dziecko chce być dobre. Jeżeli nie umie – naucz, Jeżeli nie wie – wytłumacz, jeżeli nie może – pomóż!” Janusz Korczak.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Przedszkole Miejskie nr 17 ul. Gen. Stanisława Maczka Gorzów Wielkopolski tel. (95) „Wymarzone dzieciństwo”
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
Koncepcja pracy Przedszkola Nr 10 im. Misia Uszatka w Koszalinie Koncepcja pracy na lata 2016/2017 –
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Uroczyste zakończenie roku 2016/2017 w oddziale przedszkolnym
25 listopada - Światowy Dzień Pluszowego Misia
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA.
Zespół Przedszkolno – Szkolno – Gimnazjalny w Podlipiu OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
mgr Joanna Porębska - Ferenc
Podsumowanie projektu „Razem u siebie”
WYSTĘP Z OKAZJI DNIA BABCI I DZIADKA
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
„Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat” w Świnoujściu Mgr Magdalena Mielczarek, Elżbieta Pyzik

Cel główny: Integracja wielopokoleniowa; Integracja przedszkola ze środowiskiem lokalnym. Cele szczegółowe: dziecko Darzy szacunkiem osoby starsze; Rozwija zdolności plastyczne, muzyczne, taneczne; Przełamuje strach przed publicznym występem; Potrafi współdziałać w grupie.

Początki współpracy Współpracę z Dziennym Domem Pomocy rozpoczęto w 2013r. poprzez nawiązanie kontaktu z Panią kierownik Julitą D. i terapeutką zajęciową Panią Agatą P. W pierwszym roku nasza współpraca polegała tylko na wspólnych zabawach z Seniorami w przedszkolu, spotkaniach z okazji różnych uroczystości. W następnych latach owa współpraca nabrała innego wyrazu i oprócz powyższych działań realizowaliśmy jeszcze zajęcia kulinarne, zajęcia plastyczne, czytanie dzieciom, zajęcia w plenerze. Nadeszła chwila, kiedy dzieci z grupy „Kangurki” idą do szkoły i pożegnania nadchodzi czas. Bardzo smutno jest nam z tego powodu, bo wszyscy bardzo się zaprzyjaźniliśmy. Podczas trzyletnich wspólnych spotkań z Seniorami dzieci recytowały wiersze, śpiewały piosenki i tańczyły, wykonywały i wręczały upominki, uczyły się szacunku z do osób starszych, nabywały umiejętności kulinarnych oraz rozwijały umiejętności plastyczne, czerpały radość ze wspólnych zabaw w plenerze, nauczyły się jak być bezpiecznym przedszkolakiem i jak należy opatrzyć skaleczenia. Owa współpraca przyniosła dzieciom wiele korzyści takich jak budowanie szacunku do osób starszych, rozwijanie indywidualnych uzdolnień, szansa poznania nowego dziadka, babci, rozwijała różnorodne formy twórczości dziecka. Od nowego roku 2017/18 będziemy kontynuować naszą współpracę z dziećmi z grupy „Rybki”. Współpraca przynosi nam wiele radości i zabawy oraz mądrości i dojrzałości, wzbudza szacunek, empatię, troskę i poczucie bycia potrzebnym.

Przebieg współpracy Spotkania i uroczystości. „Dzień Seniora” „Dzień Pluszowego Misia” „Jasełka” „Dzień Babci i Dziadka” „Dzień Kobiet” „Walentynki” Wspólne zabawy „Jesienne tańce”, „Powitanie wiosny” itp..

Zajęcia plastyczne.

Zajęcia kulinarne Naleśniki Ciasteczka Pizza

„Poszukiwanie skarbu pirackiego” Spotkania w plenerze „Poszukiwanie skarbu pirackiego”

Sesja fotograficzna „Mały i duży przyjaciel”

Seniorzy czytają dzieciom

Współpraca z partnerem Dziennego Domu Pomocy przynosi przedszkolu takie korzyści jak: - przedszkole ma kontakt z serdecznymi ludźmi - przedszkole pogłębia współpracę z rodzicami - promocja przedszkola w środowisku lokalnym - przedszkole umożliwia swoim wychowankom kontakt z osobami starszymi na co dzień. Współpraca z przedszkolem przynosi podopiecznym Dziennemu Domu Pomocy takie korzyści jak: - radość i poczucie zainteresowania osobą starszą - udział młodego pokolenia w uroczystościach - radość ze spędzania czasu z młodym pokoleniem. Opracowały: mgr Magdalena Mielczarek, Elżbieta Pyzik